Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl części samochodowe mostostacja.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[S8 D2 4.2 PB/LPG] Popękany pasek rozrządu.

Papierowy
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 4
Rejestracja: 12 gru 2016, 12:04
Lokalizacja: Gdańsk

[S8 D2 4.2 PB/LPG] Popękany pasek rozrządu.

Post autor: Papierowy » 13 gru 2016, 20:09

Witam.
Dziś podczas wymiany łożyska pod wisko, uchyliłem lewą osłonę plastikową rozrządu i ku mojemu osłupieniu zauważyłem dość regularne rowki/pęknięcia na pasku rozrządu <boisie>
Rozrząd wymieniany w styczniu 2015 w ASO... Od tamtej pory nie zaglądałem pod osłonę. Zdejmując ją całkiem, zauważyłem, że strasznie ciężko wychodzi od spodu (lewa)(po odpięciu klipsa oczywiście). Po zdjęciu okazało się iż lewa osłona metalowa od spodu, przy kole zębatym naciskała na pasek. przez co pasek tarł o nią podczas pracy...zebrały się też tam gumowe opiłki. Pomyślałem, że mechanicy w ASO zbabrali sprawę źle przykręcając obudowę. Poluzowałem śruby i przykręciłem ją dając nieco w dół, uzyskując luz między obudową, a paskiem na kole zębatym.
Jednak gdy próbowałem założyć tą plastikową odubowę spowrotem, zauważyłem, że jest to niemożliwe właśnie od spodu, ponieważ styka się ona tam niemal z łapą, do której przykręcona jest gumowo-metalowa tuleja, podtrzymująca (chyba) silnik. Czyli coś jest nie tak...
Ta tuleja/guma wymieniana była razem z rozrządem w styczniu 2015. W związku z tym nasunął mi się wniosek, że silnik nieco opadł i kontakt obudowy z łapą spowodował nieszczęsne dociśnięcie paska, między obudowę a koło zębate, więc albo ta guma się wyćwiczyła i trzeba ją dokręcić, albo od początku była za słabo dokręcona...
Czy dobrze rozumuję? Czy ktoś z forum przerabiał może coś podobnego?
Mam porobione jakieś zdjęcia, później postaram się wrzucić.
Z góry dziękuję za sugestie i odpowiedzi. Pozdrawiam.

robsonik4
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 09 lip 2010, 21:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: robsonik4 » 13 gru 2016, 22:46

Raczej odpuściłbym dalszą jazdę chyba, że planujesz remont silnika :]
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 13 gru 2016, 23:09

oslona rozrzadu w fl jest na blaszki mocowana, wiec nie wiem jak ja przykrecales? Jedyne co tam sie moze wygiac to blaszana obudowa przykrecona do glowicy pod kolem zebatym wałka. Trzeba ja wtedy rączka odgiac w dół i po sprawie.

BTW to lapa silnika czy wspornik momentu jest po prawej stronie, a Ty cos tu mieszasz z lewa...
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

Papierowy
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 4
Rejestracja: 12 gru 2016, 12:04
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Papierowy » 14 gru 2016, 18:28

Załączam zdjęcia.
Tak wygląda pasek:
Obrazek
Obrazek

Obudowa plastik:
Obrazek

A tu przyczyna:
Obrazek
Obrazek

[ Dodano: 2016-12-14, 18:28 ]
szeryfisch pisze:oslona rozrzadu w fl jest na blaszki mocowana, wiec nie wiem jak ja przykrecales? Jedyne co tam sie moze wygiac to blaszana obudowa przykrecona do glowicy pod kolem zebatym wałka. Trzeba ja wtedy rączka odgiac w dół i po sprawie.
Tak, chodzi mi o metalową odudowę, ją odkręciłem i pchnąłem nieco w dół.
szeryfisch pisze:BTW to lapa silnika czy wspornik momentu jest po prawej stronie, a Ty cos tu mieszasz z lewa...
Przepraszam kolego, ale nie wiem jak to się fachowo nazywa <bezradny>
Element jest widoczny na ostatnim zdjęciu.

emilus143
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 612
Rejestracja: 06 wrz 2014, 16:05
Lokalizacja: Kielce

Post autor: emilus143 » 14 gru 2016, 19:17

No to czeka Cię niestety wymiana paska. Z tym nie można jeździć...
I`m the LPG master

justinos1
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 156
Rejestracja: 04 gru 2011, 14:19
Lokalizacja: Chojnów

Post autor: justinos1 » 14 gru 2016, 19:44

Ja miałem podobnie w D3 3.7 po dzwonie była pęknięta obudowa rozrządu i kawałek plastyku był cofnięty w kierunku paska... tarło tarło aż z całego paska po grubości zostało pół, naszczęście w porę zauważyłem no i wymieniłem.

Papierowy
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 4
Rejestracja: 12 gru 2016, 12:04
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Papierowy » 15 gru 2016, 14:32

To, że pasek do wymiany i nie mogę jeżdzić to wiem ;) Tylko co z tego ,że zmienię pasek jak nie wyeliminuję przyczyny. Dzwona, żadnego nie miałem ;) Stary pasek przed wymianą, nie był wogóle naruszony, a tu są takie pęknięcia. No i ta plastikowa obudowa dawała się normalnie zdjąć i założyć, a teraz strasznie haczy od dołu.
Pytania się nasuwają takie:
Czemu tak się stało i przez ile czasu to mogło trwać?
Możliwe, że 2 lata tak przelatałem? tzn. od początku po wymianie rozrządu tak było żle sklecone i przeleciałem obcierającym pasku ok. 20.000km? Czyli, że w ASO zbabrali sprawę? Wytrzymałby tak dociśnięty tyle km, czy to raczej stało się później z jak narazie niewyjaśnionych przyczyn? <hmm>
Dlaczego obudowa melalowa rozrządu na dole jest tak blisko tej łapy, że się nie da plastikowej pokrywy zapiąć?
Czy na tej tulei pod łapą widocznej na ostatnim zdjęciu i do której (chyba) przykręcony jest silnik, jest możliwość dokręcenia jej, tak żeby silnik się podniósł?
Według mnie to wygląda jakby silnik opadł zbyt blisko tej łapy na zdjęciu, no i moim zdaniem podczas drgań silnika łapa uderza o obudowę metalową od spodu, pchająć ją znów w kierunku paska. Chyba, że tą łapę źle przykręcili(o ile jest taka możliwość) i da się ją wyregulować tak, żeby była bliżej w stronę chłodnicy, bo haczy w sumie krawędzią? <bezradny>

[ Dodano: 2016-12-15, 14:32 ]
Ta gumowa "tuleja" to poduszka pomocnicza nr OEM: 4D0199267.
Możliwe że silnik na niej jest opuszczony zbyt nisko i to jest przyczyna całego ambarasu??

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 15 gru 2016, 15:03

Bardzo możliwe - koszt nie duży - można wymienić
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

Papierowy
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 4
Rejestracja: 12 gru 2016, 12:04
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Papierowy » 15 gru 2016, 15:59

michalwruszak pisze:Bardzo możliwe - koszt nie duży - można wymienić
Tyle, że ta poduszka była wymieniana razem z rozrządem niecałe 2 lata temu w ASO... Nie widać po niej żeby była zużyta. Możłiwe, że jest niedokęcona lub coś w ten deseń?? <bezradny>

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 15 gru 2016, 16:03

Papierowy pisze: [ Dodano: 2016-12-15, 14:32 ]

Możliwe że silnik na niej jest opuszczony zbyt nisko i to jest przyczyna całego ambarasu??
Ale ta przednia poduszka nie trzyma silnika w górze, ona ma zapobiegać jego podrywaniu do góry przy gwałtownym przyspieszaniu. Jej łapa jest sztywno przykręcona do karoserii i nie ma regulacji góra-dół.
Za wysokość uwieszenia silnika odpowiadają raczej dolne poduszki.
Four rings to rule them all

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 16 gru 2016, 08:01

Jeżeli chodzi o umiejscowienie silnika w komorze to odpowiadają poduszki dolne.
Jeżeli silnik jest za blisko "czegoś" to sprawdzić należy czy sub-rama nie jest
przesunięta w którąś stronę za bardzo. Można ją przesuwać.

Widać byłoby to na geometrii zawieszenia, kąty pochylenia kół by nam się rozjechały.

Co do poduszki górnej na łapie. Tak jak wcześniej było napisane służy
do przytrzymywania silnika na okręcenie się wokół osi wzdłużnej.

Łapa poduszki jest regulowana co do wysokości. Pod łapę daje lub zabiera się podkładki.
Ma to na celu przygotowanie odpowiedniej szczeliny na poduszkę by była odpowiednia.
Nie za duża nie za mała.

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 16 gru 2016, 18:10

marekp750 pisze:Łapa poduszki jest regulowana co do wysokości. Pod łapę daje lub zabiera się podkładki.
Ma to na celu przygotowanie odpowiedniej szczeliny na poduszkę by była odpowiednia.
Nie za duża nie za mała.
Fakt, mój błąd. Nie wiem czemu, ale cały czas siedziało mi w głowie, że podkładki daje się między łapę a poduszkę.
Four rings to rule them all

monster_1973
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 116
Rejestracja: 11 maja 2014, 07:18
Lokalizacja: DE Hessen

Post autor: monster_1973 » 18 gru 2016, 02:54

Gdy to zobaczyłeś to dlaczego nie zgłosiłeś do ASO? To wydaje mi się najbardziej oczywiste rozwiązanie. Jeśli wymieniali rozrząd rok temu i jest takie uszkodzenie jak na zdjęciach, to nie jest to zużycie eksploatacyjne i muszą poprawić. To tak moim zdaniem, mogę się mylić. Ale zadzwonić i zgłosić to do ASO nie zaszkodzi, stracisz najwyżej kilka groszy na rozmowę.

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 18 gru 2016, 08:52

Co do problemu ze zdjęć.
Łapa jest przykręcana do podłużnicy trzema śrubami.
Poluzować je (dojście nie jest takie łatwe) i przesunąć łapę w kierunku przodu auta.
Jest tam sporo luzu (dziury w łapie nie są na styk tylko sporo większe).

Przed dokręceniem koniecznie wyregulować szczelinę na poduszkę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl