części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[S8 D2 98 LPG ] Problem z zapłonem na 1 i 5 cyl - tylko na

mlody91
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 301
Rejestracja: 04 paź 2011, 18:03
Lokalizacja: LBN

[S8 D2 98 LPG ] Problem z zapłonem na 1 i 5 cyl - tylko na

Post autor: mlody91 » 04 wrz 2018, 01:50

Siemano Panowie... :)
Mam malutki problemik z wypadaniem zapłonu, pacjent to oczywiście s8 prefl AHC 340km . <onie>
A więc tak, świece wymienione, cewki zmieniane (przekładane z mojej S8 100% sprawne), moduły pozamieniane.
Wolne obroty, dodawanie gazu na pB jest ok - ruszam powyżej 3 tysięcy telepanie, oczywiscie kontrolka CAT i ESP.
Staje, kasuje błąd - wrzucam LPG jade i jade wszystko jest ok,
Ciach benzynka i telepanie. <bezradny>
Moja wstepna diagnoza to wtryski benzynowe, <boisie>
I teraz pytanie. Jak można je sprawdzic? <bezradny>
Oczywiście pierwsza myśl jaka mnie naszła to środek LM dolać do benzyny (albo zdjąć wężyki i strzykawka zapodać środek bezpośrednio na listwe) . <bezradny>
Może ktoś przerebiał ten temat i sie podzieli informacjami? :)
Pozdrawiam całe A8team! <papa2>
Audi Ojczyzno moja, tyś jest jak zdrowie, ile Cie trzeba cenić ten tylko się dowie kto Cię stracił...

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 04 wrz 2018, 08:04

jaki ty tam masz komp lpg ?
bo on też tak może mieszać

mlody91
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 301
Rejestracja: 04 paź 2011, 18:03
Lokalizacja: LBN

Post autor: mlody91 » 04 wrz 2018, 11:55

pepi pisze:jaki ty tam masz komp lpg ?
bo on też tak może mieszać
STAG 4 jak dobrze pamietam :)
Audi Ojczyzno moja, tyś jest jak zdrowie, ile Cie trzeba cenić ten tylko się dowie kto Cię stracił...

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 04 wrz 2018, 20:09

na pewno nie 4 bo by trzeba było razy dwa
wtryski możesz zamienić i jeśli babole przeniosą się na inne cylindry to one .
Kompa lpg to tylko alba podmiana albo fizycznie go odpiąć mowa o wtryskiwaczach

mlody91
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 301
Rejestracja: 04 paź 2011, 18:03
Lokalizacja: LBN

Post autor: mlody91 » 04 wrz 2018, 20:57

Autko mam od tygodnia, wiec nie wiele wiem na jego temat ale kwit instalacji gazowej mam.

Dzisiaj po zalaniu LM do czyszczenia wtrysków, plus czyszczenie wtrysków LPG denatatem - zero poprawy.
Po jakichś 80km - brak zapłonu na 1 i 2 cyl oraz losowe wypadnie.
Na LPG troche lepiej ale przy pełnym gazie auto wolno wkreca sie obroty i nie przyśpiesza od 4 tys jak powinno..
Do gazownika umówiony jestem 13 września, wiec jeszcze troche powalcze sam.
Czy możliwe, że LPG tak miesza w zapłonie ale na nim lepiej auto chodzi niż na pB?
Jak zdiagnozować prawidłowe działanie wtrysków pB?

A tu fotka co w niej rzekomo siedzi:

Obrazek
Audi Ojczyzno moja, tyś jest jak zdrowie, ile Cie trzeba cenić ten tylko się dowie kto Cię stracił...

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 08 wrz 2018, 06:55

jak widać papier przyjmie wszystko ;)
bo nie wydaje mi się by był sens montażu dwóch sterowników po 4 cylindry
jak są 8 cylindrowe .
Dość dziwne masz objawy jeśli by było coś z zapłonem to na lpg by było to bardziej widoczne a tak nie jest .
Jeśli jest na obydwu paliwach to raczej problem elektryczny .
Ja na twoim miejscu jeszcze bym zakręcił gaz w butli bo może wtryski gazowe leją na tych własnie cylindrach .
Jeśli nie będzie poprawy to tylko pozostaje nam ciało obce sterownik lpg lub jego okablowanie

mlody91
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 301
Rejestracja: 04 paź 2011, 18:03
Lokalizacja: LBN

Post autor: mlody91 » 11 wrz 2018, 23:27

Dzisiaj miałem chwilkę to zajrzałem do Audi i tak:
Gaz zakręcony, wtryski lpg zaślepione, zawór odłączony.
Zero poprawy - wolne obroty i gazowanie na P czy N chodzi jak malina, tylko D ruszam i przy ok 2500obr na 2-gim zaczyna szarpać, aż wkońcu wrzuca CAT i ESP / błedy brak zapłonu cyl. 1 i czasem 2 .
.
Jutro zmierzę kompresje i zmienie wtryski pB . Jak nie to, zostaje elektryka moja ukochana <amasz> <chura> <onie>
Audi Ojczyzno moja, tyś jest jak zdrowie, ile Cie trzeba cenić ten tylko się dowie kto Cię stracił...

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 12 wrz 2018, 07:06

A mierzyłeś ciśnienie benzyny na listwie paliwowej?

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 12 wrz 2018, 10:47

ale jak by była benzyna to by lpg poprawnie pracowało raczej no chyba że gazownik ustawił podpieranie się paliwem bo spadki były <hmm>

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 12 wrz 2018, 12:28

Ja zrozumiałem, że na LPG jest OK, jedynie na benzynie powyzej 2500 obr.min pojawiają
się wypadania zapłonów.

Cytuję z pirwszego posta: "... wrzucam LPG jade i jade wszystko jest ok,..."

mlody91
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 301
Rejestracja: 04 paź 2011, 18:03
Lokalizacja: LBN

Post autor: mlody91 » 12 wrz 2018, 17:07

Tak Marku, na LPG nie sypie błedami - choć nie ma mocy jak powinien, ale to już kwestia serwisu LPG.
Dziś wymieniłem wtryskiwacz benzynowy z 1 cyl ( stary był pękniety na dole przy dyszy) ale nic nie pomogło...
Nie mierzyłem ciśnienia na listwie, gdyż nie wiem jak to zrobić... <bezradny>
Czy chodzi o ten regulator ciśnienia paliwa co jest listwie?

[ Dodano: 2018-09-12, 17:07 ]
Regulator wymienony dalej brak zapłonu na 1 cylindrze...
Brak pomysłów, ręce opadają <bezradny>
Audi Ojczyzno moja, tyś jest jak zdrowie, ile Cie trzeba cenić ten tylko się dowie kto Cię stracił...

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 12 wrz 2018, 19:36

Trzeba się podłączyć manometrem pod przewód zasilający listwę wtryskową Pb.
Bez pomiaru będziesz błądził we mgle.

Tylko ten nr 1 wypada czy jeszcze jakieś?

Patrzysz na bloki pomiarowe? 19, 20.

Czy czekasz aż zgłosi błąd o wypadaniu zapłonów?

Sprawdzić na 19 i 20 czy wypadania są na innych cylindrach podczas pracy silnika w zakresie
gdzie występuje problem.


Jak tylko nr 1 będzie wypadał to raczej nie ciśnienie paliwa...

mlody91
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 301
Rejestracja: 04 paź 2011, 18:03
Lokalizacja: LBN

Post autor: mlody91 » 13 wrz 2018, 21:24

Wypada zawsze 1 cyl i czasem albo 2 albo 5 ...
Auto zaprowadzone do kolegi, ma podpiąć manometr i sie okaże co jej dolega...
Audi Ojczyzno moja, tyś jest jak zdrowie, ile Cie trzeba cenić ten tylko się dowie kto Cię stracił...

kubaziel
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 144
Rejestracja: 14 sie 2015, 11:36
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: kubaziel » 25 gru 2024, 21:50

i co było?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl