Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 96 4.2PB/LPG ] Zgasł i problem z odpaleniem

jaano
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 84
Rejestracja: 03 lut 2010, 22:15
Lokalizacja: Bielsko-Biała

[D2 96 4.2PB/LPG ] Zgasł i problem z odpaleniem

Post autor: jaano » 26 lip 2011, 13:18

Witam, dawno nie miałem kłopotów ze swoją A8 aż tu nagle podczas jazdy zgasł - migła kontrolka chyba oleju i tyle.. postałem z 10 min. Olej jest oczywista, kręcąc raz po raz , w końcu chwycił.. przejachałem z 1km i zaś to samo. Jak znów zapalił zaś przejechałem ok. 1km i pod domem zaś nie mogłem odpalić.. potem udało się na chwilę ale na niskich nie chce chodzić i gaśnie, chodzi jakby palił na połowę garów - pyrka jak traktor.

Z błędów jakie były i jakie się powtórzyły wcześniej to jedynie:
- 17978 Modół sterujący zablokowany
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
- 16706 Czujnik obrotów silnika - brak sygnału
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
- no i wcześniej wypadanie zapłonów, ale ten zniknął po pierwszym skasowaniu.

Już parę dosłownie razy wcześniej miałem jakieś objawy że nistąd-nizowąd wpadał w jakąś nierówną pracę - wypadanie zapłonów, miganie CAT ale po ponownym odpaleniu zazwyczaj było OK. Moduły mocy były wymieniane jakiś czas temu na jakieś niemieckie.

ale teraz po skasowaniu nic nie ma..
jak wchodzę w bloki danych - to obroty silnika pokazuje 0-80-85 podczas kręcenia ale nie chce zapalić - więc chyba zczytuje te obroty??

Brak mi pomysłów, bezpieczniki przeleciałem jak była pogoda i raczej są OK..
Janusz
Ostatnio zmieniony 29 mar 2015, 09:33 przez jaano, łącznie zmieniany 1 raz.

JIMM

Post autor: JIMM » 26 lip 2011, 13:36

czujnik położenia wału inaczej czujnik halla

jaano
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 84
Rejestracja: 03 lut 2010, 22:15
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: jaano » 26 lip 2011, 14:49

Tylko czemu nie wyskakuje ponownie?

Też go obstawiałem, po lekturze kilku stron, ale tematy się urywaja.. gdzie on jest? u góry po stronie kierowcy od strony grodzi? czy to czujnik położenia wału - gdzieś u dołu na skrzyni/silniku? bo w końcu już nie mam pojęcia o który chodzi..
Obrazek

tomek87g
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 286
Rejestracja: 24 sty 2011, 23:07
Lokalizacja: Wpy:)

Post autor: tomek87g » 26 lip 2011, 15:23

prawdopodobnie to ten czujnik bedzie przyczyną,ale
kiedy robiłeś coś przy rozrzadzie?

czujnik polozenia wału znajduje sie na skrzyni,w ABZ wyjmuje go od góry
wchodze na silnik :-D i wkładam łapke tam gdzie weze od nagrzewnicy w grodz wchodza,nad czujnikiem jest taka blaszka osłaniajaca go od wydechu,która trochę utrudnia robote :-x ,przykrecany jest jedna srubą na kluczyk 10mm , albo ampul 5-6mm

jaano
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 84
Rejestracja: 03 lut 2010, 22:15
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: jaano » 26 lip 2011, 16:44

Rozrząd już dość dawno był robiony - jakieś 30tys.km temu. a może mieć jakiś wpływ? do tej pory auto jeździło bez problemów. poza kilkoma małymi czkawkami
kurde jak tam gdzie węże to będe miał mały problem, bo jest tam gęstwina rur grzewczych do silnika i LPG.. więc nawet nie wiele widać.. i nie ma gdzie ręki wsadzić - chyba bez małego demontażu się nie obejdzie - do tej pory szukałem tego czujnika po stronie pasażera.. :D))

Awatar użytkownika
Gabriel
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 779
Rejestracja: 14 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: śląskie/Rybnik

Post autor: Gabriel » 26 lip 2011, 17:16

A z kanału próbowałeś ? Miałem nie tak dawno problem z tym czujnikiem, a raczej z wtyczką, która się stopiła. W każdym razie pomógł mi kolega, a jak mi pokazywał całą operację, to z kanału i było ładnie widać co i gdzie.

jaano
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 84
Rejestracja: 03 lut 2010, 22:15
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: jaano » 26 lip 2011, 17:43

Największy problem że auto stoi na podjeździe.. ędę chyba musiał go jakoś podnieść.
nie wiem czy dobrze kapuje ale wydaje mi się że jest osobno czujnika Halla - nadajnik (u góry zaraz koło wtyczki od sondy Lambda) i osobno czujnik położenia wału gdzieś poniżej - bo jak dotąd nie moge go zlokalizować

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 26 lip 2011, 18:14

zanjac pisze:czujnik położenia wału inaczej czujnik halla
Popieram , miałem ten sam problem w innym samochodzie , jak ostygł to normalnie chodzi , a jak się zagrzeje to zdycha .

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2295
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 26 lip 2011, 19:18

Pytanie z innej beczki - ile masz paliwa i czy jesteś pewny że pompa paliwa jest ok. Nalej powyżej połowy zbiornika benzyny .
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

jaano
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 84
Rejestracja: 03 lut 2010, 22:15
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: jaano » 26 lip 2011, 19:31

Paliwa może nie mam za dużo ale pompa chodzi i leje jak odkręcę dopływ..kiedyś przerabiałem temat pompy (a raczej przeciekającego kosza) - nawet instrukcje jej odkręcania wrzucałem tu..
podejżewam jakby to była pompa to bym wcale nie zapalił i nie dojechał do domu i parę razy jak zapalił na początku to bym nie przegazował mocno...choć tak na bierząco to faktycznie objawy są podobne jak zapali to chodzi jakby nie mógł..nie może wejść na obroty teraz..

dorwałem sie do tego czyjnika w końcu po godzinie leżenia na aucie i notorycznym spadaniu klucza..

a tak przy okazji po ponad 6sek. kręceniu rozrusznikiem wywaliło błąd
18010 Napięcie zasilania sterownika silnika 30 za niskie
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
ale to mogło być spowodowane słabnącym już akumulatorem, jak doczytałem na necie

i po skasowaniu i kolejnym kręceniu jest:
16706 Czujnik obrotów silnika - brak sygnału
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

czyli teraz go na stałe nie widzi - czyli właściwie

jeszcze może go przeczyszcze i sprobuje załżyć ponownie??

i jeszcze jedno - na pompe/kosz nie miało by wpływu jak chodził na LPG to zgasł - tak chodziłby dalej

Tak przy okazji jak sprawdzić ten czujnik?

tomek87g
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 286
Rejestracja: 24 sty 2011, 23:07
Lokalizacja: Wpy:)

Post autor: tomek87g » 26 lip 2011, 21:44

Gabriel pisze:A z kanału próbowałeś ? Miałem nie tak dawno problem z tym czujnikiem, a raczej z wtyczką, która się stopiła. W każdym razie pomógł mi kolega, a jak mi pokazywał całą operację, to z kanału i było ładnie widać co i gdzie.
Ty masz 98r i pewnie skrzynie 5hp24 w tym przypadku rzeczywiscie lepszy dostep do tego czujnika jest od dołu :mrgreen:

ale przy 4hp24 lepiej jest od góry go atakowac

janno
mozesz pomierzyc opornosci pomiedzy pinami i porównac do danych jakie powinien miec albo do sprawnego czujnika

Awatar użytkownika
Gabriel
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 779
Rejestracja: 14 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: śląskie/Rybnik

Post autor: Gabriel » 26 lip 2011, 21:51

tomek87g pisze:Ty masz 98r i pewnie skrzynie 5hp24
noo :->

tomek87g
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 286
Rejestracja: 24 sty 2011, 23:07
Lokalizacja: Wpy:)

Post autor: tomek87g » 26 lip 2011, 22:46

z ciekawosci poszedlem i pomierzylem w sprawnych czujnikch i pomiedzy srodkowym pinem a tym sasiednim po prawej w obu czujnikach bylo 890 ohm Obrazek

jaano
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 84
Rejestracja: 03 lut 2010, 22:15
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: jaano » 27 lip 2011, 00:17

Dzięki sprobuje jutro jak tylko zdobędę miernik bo mój gdzieś krąży poznajomych..
mam nadzieję że to będzie rozwiązanie..

[ Dodano: 2011-07-27, 11:44 ]
Pomierzyłem i mam 898 Ohm .. na sąsiednich nic nie wykazuje.. więc może jest OK? można go jeszcze jakoś sprawdzić?

[ Dodano: 2011-07-27, 19:55 ]
przeczyściłem założyłem i.. brak błędów.. nadal nie pali,
sprawdzałem przewody paliowe - jak przekręce kluczyk to leci, jak kręce dalej to nie leci
jaki powinien być strumień paliwa?
kręciłem do 10sek.
jak nie ma błędów to też może wskazywać na ten czujnik??

[ Dodano: 2011-07-28, 19:47 ]
kurde, w jednym sklepie powiedzieli mi chyba 180zl za czujnik + ok.170 za adapter bo inna wtyczka jest w nowszych wersjach tego czujnika... kurde teraz to musze juz być raczej pewny że to napewno ten czujnik.. a brak błędów nie wskazuje na nic..
zastanawiam się jeszcze nad modułami mocy..
znajomy mówił mi że mogł rozrząd przeskoczyć - ale sprawdzałem i nie ma rzadnych uzów, wszystko ładnie ponapinane, pasek czysty i niezniszczony wcale..
jak to jeszcze sprawdzić, ma koś jakiś pomysł jeszcze?

[ Dodano: 2011-07-29, 20:58 ]
jak jeszcze sprawdzic dzialanie tego czujnika??? ma ktoś jakiś pomysł? oporność ma dobra.. może jakos podczas krecenia rozrusznikiem?

[ Dodano: 2011-07-30, 17:15 ]
chyba jednak pompa poliwowa...
bo pluje tylko troche i powietrza jest duzo w listwie..

tylko zastanawiam sie czemu silnik zgasl 2x na gazie..
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl