
![]() |
![]() |
![]() |
[D2 98 4.2PB/LPG ] Wymiana sond przed katami
[D2 98 4.2PB/LPG ] Wymiana sond przed katami
Jak wyżej, Zakupiłem sobie 2 sondy te przed katami, czy ma ktoś jakiś konkretny sposób na ich wymianę? moja ósemka jest po fl więc nie wchodzi tu w grę żadne wyciąganie filtra powietrza bo po lifcie wcale on nie przeszkadza! Wiem też że są opisane na forum różne patenty ale nie są one do końca sprecyzowane (a może od dołu, a może od góry, a jakoś popróbuj bokiem), a może się da przez środek jak wyciągnę nawigację? :mrgreen: , wczoraj spędziłem w kanale ponad godzinę i nawet nie dotknąłem palcem tych sond, jedynie udało mi się sprawdzić wtyczkę czy dobre kupiłem, od jednego mechanika usłyszałem że być może jest tak samo jak w a6 2.7biT że trzeba będzie zawieszenie zwalać żeby się dostać
Może ktoś chce się tego podjąć jak wie o co kaman

Ostatnio zmieniony 29 mar 2015, 09:44 przez Danio, łącznie zmieniany 1 raz.
Automatycznie Uwikłany Dodatkowymi Inwestycjami
Sam jeszcze nie miałem okazji wymieniać w audi sondy lambda...
Ale grzebiąc przy pokrywach klawiatury to widać sondy było dosyć dobrze.
Moim zdaniem tylko od góry jest dojście.
Moment dokręcenia nowej sondy to 50 Nm.
Sądze, że bez odpowiedniego klucza się nie obejdzie. Chodzi o nasadkę ze szczeliną
na przejście przewodu.
Ale grzebiąc przy pokrywach klawiatury to widać sondy było dosyć dobrze.
Moim zdaniem tylko od góry jest dojście.
Moment dokręcenia nowej sondy to 50 Nm.
Sądze, że bez odpowiedniego klucza się nie obejdzie. Chodzi o nasadkę ze szczeliną
na przejście przewodu.
Pewien jesteś że widać je w po liftowej ?, jak trochę bebechów powyciągam to może tą od strony pasażera bym wyjął no ale ta od kierowcy to masakra, zastanawiam się nad sciąganiem węży od nagrzewnicy, a tą nasadkę to sobie dorobię bo gdzieś na forum był patentmarekp750 pisze:Sam jeszcze nie miałem okazji wymieniać w audi sondy lambda...
Ale grzebiąc przy pokrywach klawiatury to widać sondy było dosyć dobrze.
Moim zdaniem tylko od góry jest dojście.
Moment dokręcenia nowej sondy to 50 Nm.
Sądze, że bez odpowiedniego klucza się nie obejdzie. Chodzi o nasadkę ze szczeliną
na przejście przewodu.
Automatycznie Uwikłany Dodatkowymi Inwestycjami
Dokładnie tak jak piszesz... w ASO mają do tego specjalny klucz oczkowy z rozcięciem na kabel i zagięty w "chińskie 8".marekp750 pisze:Sądze, że bez odpowiedniego klucza się nie obejdzie. Chodzi o nasadkę ze szczeliną na przejście przewodu.
Dojście jest wyłacznie od góry (do tej od strony kierowcy też) i jak masz odpowiedni klucz a sonda nie jest zapieczona na amen to cała robota przy jednej sondzie to 0,5 godziny roboty.
W moim ExA8 tą od strony kierowcy wymieniał kolega z ASO tak po prostu pod blokiem (miał oczywiście ten odpowiedni klucz) - czas wymiany 1 godzina ale w trakcie roboty obgadaliśmy wszystko co się ostatnio wydarzyło :-P
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Z samego silnika... o ile dobrze pamiętam to raczej nic, tylko plastikowe osłony... wiem, że dojście jest tragiczne i jak ja szukałem mądrego który to zrobi to też słyszałem rożne wersje wydarzeń... nikt nie brał poważnie roboty od góry więc w grę wchodziło rozpięcie wydechu od kolektora lub opuszczenie silnika...Danio pisze:No to gitara, a powiedz no jeszcze FOSS czzy ten twój kolega dużo ci bebechów powyciągał żeby się do nich dostać?
ale że wydawało mi się to nierealne więc uderzyłem do chlopaków z ASO... noi okazało się że wszystko jest wykonalne z góry :lol:
Noi przepraszam... powyżej troche skłamałem... robota z sondą to było jednak jakieś 1,5 godz ale skłamałem bo po prostu to było już dawno i zapomniałem, że najpierw jednak trochę "stygłem" zanim można było zacząć robotę właściwą ;-)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Niestety ale nie zdołałem wymienić tych sąd dojście tragiczne!!!. Kupiłem długą nasadkę 22, rozciąłem wzdłuż, nawet udało się nałożyć ją na sonde ale okazało się że sama nasadka jest za krótka i nie da się założyć przedłużki gdyż przeszkadza kabel, no a przecięż na chama nie będe go wyginał na bok, bo szkoda żeby się popsuł. Ogólnie masakra, FOSS nie wiem jak ten twój magik tam się dostał?, z chęcią bym mu swoje auto oddał żeby mi to wymienił.
Automatycznie Uwikłany Dodatkowymi Inwestycjami