części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 97 4.2PB/LPG ] Gaśnie przy hamowaniu na benzynie

TelWorld
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 58
Rejestracja: 18 paź 2010, 01:42
Lokalizacja: Wrocław

[D2 97 4.2PB/LPG ] Gaśnie przy hamowaniu na benzynie

Post autor: TelWorld » 15 kwie 2012, 23:28

Witam
Przy odpalaniu samochód od razu gaśnie. Muszę przytrzymać pedał gazu i obroty przez około 30sekund i dopiero wtedy przestaje gasnać, ale ledwo pracuje na ok 300obrotach. Po przejechaniu ok. 10km obroty się stabilizują i są normalne ok. 800obr. Następny objaw jest taki, że podczas hamowania samochód gaśnie. Wyczyściłem przepustnice i silniczek krokowy i dalej to samo.
Jak samochód przełączy się na gaz to już nie gaśnie podczas hamowania.
Czy ktoś wie co to może być ?
Pozdrawiam
TelWorld

ahmar
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 89
Rejestracja: 24 maja 2011, 22:47
Lokalizacja: chełm

Post autor: ahmar » 16 kwie 2012, 06:27

kolego sprawdź cisnienie paliwa

toom_ek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 115
Rejestracja: 01 sie 2009, 13:45
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie

Post autor: toom_ek » 16 kwie 2012, 06:41

podłącz vaga odczytaj błędy i wrzuć na forum.
toom_ek

TelWorld
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 58
Rejestracja: 18 paź 2010, 01:42
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: TelWorld » 16 kwie 2012, 10:22

17916 Regulacja wolnych obrotów - górna wartość graniczna
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
16684 Losowe wypadanie zapłonu
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16685 Brak zapłonu cylinder 1
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16689 Brak zapłonu cylinder 5
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16687 Brak zapłonu cylinder 3
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16686 Brak zapłonu cylinder 2
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16692 Brak zapłonu cylinder 8
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16690 Brak zapłonu cylinder 6
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16691 Brak zapłonu cylinder 7
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17544 Mieszanka za bogata strona 1 - regulacja długoterminowa - wolne obroty
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17546 Mieszanka za bogata strona 2 - regulacja długoterminowa - wolne obroty
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

Takie są błędy.
Pozdrawiam
TelWorld

Awatar użytkownika
Gabriel
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 779
Rejestracja: 14 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: śląskie/Rybnik

Post autor: Gabriel » 16 kwie 2012, 10:32

ahmar pisze:kolego sprawdź cisnienie paliwa

Awatar użytkownika
sylwekr
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 755
Rejestracja: 30 lis 2010, 07:42
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: sylwekr » 16 kwie 2012, 11:25

Zresetuje kompa (odłącz akumulator na ok 15 minut). Podłącz zasilanie i przejedź kilka kilometrów na PB. Po podłączeniu zasilania warto abyś wykasował błędy. Nie przełączaj na LPG. Napisz jak się auto zachowuje po tym zabiegu i jakie błędy się pojawiły. Możliwe, że będzie O.K. Jeśli będzie O.K. śmigaj na regulację LPG

TelWorld
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 58
Rejestracja: 18 paź 2010, 01:42
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: TelWorld » 17 kwie 2012, 15:20

Właśnie zapomniałem dodać, że stało się to od kiedy rozładował mi się akumulator. Spróbuje zrobić tak jak kolega radzi.

[ Dodano: 2012-04-17, 13:52 ]
Koledzy, po zresetowaniu (odłączeniu akumulatora) samochód odpala teraz i trzyma obroty bez problemu, ale przy hamowaniu od razu gaśnie i zapalił się tryb awaryjny skrzyni biegów. Odczytałem błędy na silniku (po skasowaniu od razu powraca):
16505 Czujnik położenia przepustnicy zakres/możliwości
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

i na skrzyni biegów:
Potencjometr przepustnicy G-69

też powraca po skasowaniu i skrzynia jest w trybie awaryjnym.
Pozdrawiam
TelWorld

Arecki
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 10
Rejestracja: 30 mar 2012, 01:30
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Arecki » 18 kwie 2012, 02:22

Może wystarczy adaptacje przepustnicy zrobić.. zawsze warto spróbować..
http://www.vcds.pl/index.php?mod=site&id=9
Arkadiuso
..........
Darmowy Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolicę

Awatar użytkownika
sylwekr
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 755
Rejestracja: 30 lis 2010, 07:42
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: sylwekr » 18 kwie 2012, 08:35

Według mnie przyczyną wszystkich problemów to: G-69:
"Potencjometr G69* przepustnicy. Zwarcie z masą. Przerwa w ciągłości przewodów lub zwarcie. Brak sygnału. *Potencjometr G69 jest podzespołem jednostki J338 sterującej klapą przepustnicy."
Możesz mieć przepustnicę do wymiany... ale czyszczenie (to robiłeś) i nowe nastawy jej nie zaszkodzą - adaptacja

TelWorld
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 58
Rejestracja: 18 paź 2010, 01:42
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: TelWorld » 18 kwie 2012, 10:12

Próbowałem wielokrotnie zrobić adaptacje przepustnicy, ale w nastawach nic się nie zmienia. Poza tym jest to przepustnica na linkę i słyszałem, że w takim przypadku adaptacji się nie robi ?
Pozdrawiam
TelWorld

Arecki
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 10
Rejestracja: 30 mar 2012, 01:30
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Arecki » 18 kwie 2012, 13:57

Czyściłeś?? tak jak kolega sylwekr, radzi.. jak tak to trzeba pomyśleć o wymianie.. powiedz jeszcze czy dochodzą z niej jakieś odgłosy tykanie itp.
Arkadiuso
..........
Darmowy Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolicę

ernesto

Post autor: ernesto » 18 kwie 2012, 15:58

Nawet jesli na linke, ale jak układ jednostki pełen jest trąbek, pąpek, czujniczków, rureczek, kabelków i Bóg jeden wie co jeszcze to wymagana jest adaptacja.
Dla porównania Mój silnik jest o połowe mniejszy od Waszych a i tak po czyszczeniu przepustnicy adaptacja jest podstawą. Nie wiem jak jest w V8 bo dopiero się ucze :D i nabieram wiedzy czytając, ale w moim przypadku mycie bez wyciągania dało poprawe tylko na 2 miechy. A srednio robie 160km po mieście dziennie. Najlepiej na zewnątrz i opór :D

TelWorld
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 58
Rejestracja: 18 paź 2010, 01:42
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: TelWorld » 18 kwie 2012, 16:37

Wymieniłem przepustnice, próbowałem zaadaptować, niby wszystko ok, lecz nie było napisane nigdzie, że adaptacja trwa. Samochód teraz w ogóle nie odpala (Odpalił raz na 20 prób i po minucie zgasł). Skrzynia jest w trybie awaryjnym, świeci się kontrolka oleju i hamulców (wcześniej nic takiego nie było).
Jeszcze chwila i będziecie czytać moje posty w dziale OGŁOSZENIA, o sprzedaży A8 na części :)
Pozdrawiam
TelWorld

SPAM-wojtek_gtx

Post autor: SPAM-wojtek_gtx » 20 kwie 2012, 18:45

Teraz to nie wiem ale wcześniejsze objawy to typowe objawy regulatora wolnych obrotów - te że go przeczyściłeś to nie znaczy że działa - może się uszkodził . A jakie masz oznaczenie silnika ??

TelWorld
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 58
Rejestracja: 18 paź 2010, 01:42
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: TelWorld » 20 kwie 2012, 19:17

Silnik ABZ. Nie mam pomysłów co zrobić. Dziwi mnie tryb awaryjny skrzyni, nie wiem czym to moze byc spowodowane tak nagle...
Pozdrawiam
TelWorld

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl