[D2 99 3.7PB/LPG ] Ubytek plynu chłodzącego
- jartur1983
- Forum Audi A8
- Posty: 23
- Rejestracja: 25 wrz 2010, 13:25
- Lokalizacja: Starokrzepice
[D2 99 3.7PB/LPG ] Ubytek plynu chłodzącego
Witam Panowie, dawno nie pisałem bo nie miałem specjalnie problemu, ale niestety pewien się pojawił i obawiam się, że chyba poważny. Mianowicie zauważyłem ubytek płynu chłodniczego i pojechałem do mechanika na dolewkę, ale po około 3000 km znów kontrolka, że mało płynu i postanowiłem sam dolać, ku mojemu zdziwieniu zauważyłem, że płyn jest dziwnie gęsty, a na wieżchu chyba pływają kropelki oleju a pod korkiem zbiornika wyrównawczego dziwna biała maź. Zadzwoniłem od razu do mechanika a on żebym się nie przejmował, bo nie dawno założyłem gaz i ubytek płynu może być przez to. Na mój chłopski rozum to chyba jednak jest coś nie tak. Prosze podpowiedzcie coś, bo aktualnie jestem w niemczech i w przyszłym tygodniu czeka mnie 1100 km powrotu do domu i aż się boje, że moge wrócić na lawecie.
POZDRAWIAM
Kolego jartur1983, przy zakładaniu nowego tematu należy używać TAGów. Masz ich całą rozwijana listę, a wystarczy tylko wybrać odpowiedni.
Pozdrawiam
Simone331
POZDRAWIAM
Kolego jartur1983, przy zakładaniu nowego tematu należy używać TAGów. Masz ich całą rozwijana listę, a wystarczy tylko wybrać odpowiedni.
Pozdrawiam
Simone331
Ostatnio zmieniony 21 wrz 2013, 22:14 przez jartur1983, łącznie zmieniany 2 razy.
Czego chcieć więcej
Plamy oleju w płynie i dziwna maź na korku nie wróżą nic dobrego.
Jeżeli płynu chłodzącego bardzo wyraźnie ubywa i nie gubi go nigdzie na zewnątrz to być może go spala. Sprawdzić jeszcze olej czy go nie przybyło i jaką ma konsystencję/kolor/lepkość.
Generalnie bez jakiejś dobrej kontroli moim zdaniem jazda 1100km jest raczej nie wskazana.
Jeżeli płynu chłodzącego bardzo wyraźnie ubywa i nie gubi go nigdzie na zewnątrz to być może go spala. Sprawdzić jeszcze olej czy go nie przybyło i jaką ma konsystencję/kolor/lepkość.
Generalnie bez jakiejś dobrej kontroli moim zdaniem jazda 1100km jest raczej nie wskazana.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Kolego ja obstawiam uszczelkę pod głowicą na 99 %, nie radzę z tym jeżdzić taki dystans, no chyba jeśli nie ma wyboru to stała kontrola temperatury na zegarze i max rozkrecone grzanie w aucie ale to tylko na dojazd do jakiegos mechanika nie sądze żebyś mykną aż tyle. Biała maź ewidetnie świadczy o mieszaniu się oleju z płynem chłodniczym. Zajrzyk na bagnet, odkręć korek oleju, jak masz tam ( piane na dwa palce ) to nawet nie odpalaj .
Powodzenia
Powodzenia
Równiez obstawiałbym uszczelkę pod głowicą w takiej sytuacji. Jednak oczywiście może być również pęknięta głowica lub blok silnika, czego oczywiście nie życzę Pomimo to że uszczelka to dość poważna sprawa, to w tym przypadku osobiście wolałbym miec ten broblem, niż któryś z tych dwóch pozostałych możliwych.
- jartur1983
- Forum Audi A8
- Posty: 23
- Rejestracja: 25 wrz 2010, 13:25
- Lokalizacja: Starokrzepice
Na bagnecie olej jest czysty jakbum go dopiero co wlewał,jak bede miał możliwość to sprawdzę jeszcze korek wlewu oleju. Co mnie faktycznie dziwi to, że wczesniej nie miałem problemów z płynem chłodniczym, przez dwa lata użytkowania auta nie dolałem ani trochę płynu, co innego olej, ale to tylko przy ostrej jeździe ale ponąć to w V8 standart, dopiero po założeniu instalacji LPG w styczniu zaczęły się problemy. Może uszczelka sie już wcześniej kończyla i to tylko zbieg okoliczności.
Powiem szczeże że trochę boli jak się kupuje wymażone auto po dwóch latach szukania idealnego egzemplaża a tu po 30 miesiącach jazdy zonk.
Pozdrawiam
Powiem szczeże że trochę boli jak się kupuje wymażone auto po dwóch latach szukania idealnego egzemplaża a tu po 30 miesiącach jazdy zonk.
Pozdrawiam
Czego chcieć więcej
- jartur1983
- Forum Audi A8
- Posty: 23
- Rejestracja: 25 wrz 2010, 13:25
- Lokalizacja: Starokrzepice
Nie ma co panikować.
Posprawdzaj czy nie ucieka płyn przy zaworach odpowietrzających.
Tam najczęściej wpinane są (przez trójniki) reduktory.
Czy przy samym reduktorze coś nie leci.
Co do masełka w układzie to prawdopodobnie gaziarz dolał płynu z pojemnika po oleju.
Kilka razy się z czymś takim spotkałem.
Oczywiście nie można wykluczyć uszczelki pod głowicą....
Silnik się przegrzewa?
Posprawdzaj czy nie ucieka płyn przy zaworach odpowietrzających.
Tam najczęściej wpinane są (przez trójniki) reduktory.
Czy przy samym reduktorze coś nie leci.
Co do masełka w układzie to prawdopodobnie gaziarz dolał płynu z pojemnika po oleju.
Kilka razy się z czymś takim spotkałem.
Oczywiście nie można wykluczyć uszczelki pod głowicą....
Silnik się przegrzewa?
- jartur1983
- Forum Audi A8
- Posty: 23
- Rejestracja: 25 wrz 2010, 13:25
- Lokalizacja: Starokrzepice
- jartur1983
- Forum Audi A8
- Posty: 23
- Rejestracja: 25 wrz 2010, 13:25
- Lokalizacja: Starokrzepice
G12 to oryginal Audi,skoda,VW teraz jest G13 . Sprawdź jeszcze jedną rzecz, zawory odpowietrzające płynu chłodniczego, znajdują się na ścianie grodziowej zaraz obok osłony z napisem V8 po prawej stronie ( wchodzą tam węże gumowe ) - takie dwa czarne plastykowe jakby rureczki z zaworkami . Mnie jeden wystrzelił i lało się z niego, właśnie jak cisnąłem po autostradzie 250
- jartur1983
- Forum Audi A8
- Posty: 23
- Rejestracja: 25 wrz 2010, 13:25
- Lokalizacja: Starokrzepice
Wczoraj sprawdziłem korek wlewu oleju i jest czyściutki jakby co dopiero wyszedł z fabryki. Nie wiem czy to jakieś pocieszanie się ale zaczynam wierzyć w teorie "marekp750" że mechanior coś namieszał z tym płynem. Zaryzykuje i w środe jade do Polski, zobaczymy co będzie, oczywiście od razu "wale" do mechaniora. Napiszę co i jak.
Pozdrawiam.3majcie się
Pozdrawiam.3majcie się
Czego chcieć więcej