[D3 03 4.2MPI/LPG ] Problem z paskiem wieloklinowym
-
- Forum Audi A8
- Posty: 5
- Rejestracja: 27 lut 2018, 15:20
- Lokalizacja: Filipowice
[D3 03 4.2MPI/LPG ] Problem z paskiem wieloklinowym
Witam! Problem polega na tym że podczas skręcania kierownicą pasek osprzętu strasznie piszczy i szarpie, po oględzinach doszedłem do tego że pasek wydaje się za długi i tutaj mam pierwsze pytanie:
# na silniku miałem założony pasek 7PK 2621, a szukając jaki powinien być pasek na necie oraz w sklepie powiedziano mi że pasem ma mieć oznaczenie 7PK 2535, więc chciałem się dowiedzieć jaki powinien być pasek osprzętu??
co więcej patrząc na cały osprzęt jest coś dziwnego, jedna rolka (zaznaczona za zdjęciu na zielono), u mnie jest całkiem inna i tak jak by wgl nie miała rowków
Pierwsze zdjęcie to jest to poglądowe o którą rolkę mi chodzi a dwa następne to jaka rolka u mnie tam występuje.
Rozebrałem cały przód bo mam do wymiany poduszkę pod silnikiem i ciekło mi spod termostatu dlatego chce rozwiązać kilka problemów na raz.
Z góry dzięki i pozdrawiam!
# na silniku miałem założony pasek 7PK 2621, a szukając jaki powinien być pasek na necie oraz w sklepie powiedziano mi że pasem ma mieć oznaczenie 7PK 2535, więc chciałem się dowiedzieć jaki powinien być pasek osprzętu??
co więcej patrząc na cały osprzęt jest coś dziwnego, jedna rolka (zaznaczona za zdjęciu na zielono), u mnie jest całkiem inna i tak jak by wgl nie miała rowków
Pierwsze zdjęcie to jest to poglądowe o którą rolkę mi chodzi a dwa następne to jaka rolka u mnie tam występuje.
Rozebrałem cały przód bo mam do wymiany poduszkę pod silnikiem i ciekło mi spod termostatu dlatego chce rozwiązać kilka problemów na raz.
Z góry dzięki i pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony 27 lut 2018, 18:57 przez Tomaszek1942, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 5
- Rejestracja: 27 lut 2018, 15:20
- Lokalizacja: Filipowice
-
- Forum Audi A8
- Posty: 5
- Rejestracja: 27 lut 2018, 15:20
- Lokalizacja: Filipowice
Już wiem co może być, poprzedni właściciel musiał być strasznym druciarzem, rolka którą zaznaczyłem nie jest w tym miejscu przykręcona w którym powinna być, u mnie była przykręcona na jakimś górnym mocowaniu, a znalazłem zdjęcie takiego silnika i powinna ona być przykręcona zaraz za napinaczem, znalazłem tam takie mocowanie i był tam prawdopodobnie zerwany gwint.
Będę go musiał przegwintować, ale teraz mam takie jeszcze pytanie czy mógł by mi ktoś pokazać jak wygląda tamta rolka? Jeżeli ona jest tam zamocowana to brakuje mi prawdopodobnie jakiejś tulejki
Załączam to zdjęcie ( kolorem czerwonym zaznaczyłem mocowanie na którym była przykręcona rolka u mnie, a zielonym na którym powinna być):
Będę go musiał przegwintować, ale teraz mam takie jeszcze pytanie czy mógł by mi ktoś pokazać jak wygląda tamta rolka? Jeżeli ona jest tam zamocowana to brakuje mi prawdopodobnie jakiejś tulejki
Załączam to zdjęcie ( kolorem czerwonym zaznaczyłem mocowanie na którym była przykręcona rolka u mnie, a zielonym na którym powinna być):
Co do zasady to nie do końca jest to prawda.marekp750 pisze:Pasek np: 7PK2535 - GATES
Czyli masz za długi ten pasek 2621...
Konstrukcja silnika na przestrzeni lat była kilkukrotnie modyfikowana - m.in. właśnie w zakresie paska wielorowkowego.
W pierwszym roku produkcji stosowany był dłuższy pasek wielorowkowy 2622 (aktualnie niedostępny w zamiennikach) oraz napinacz z ciut większą rolką na długim ramieniu (aktualnie niedostępny w zamiennikach).
W późniejszych latach zmieniono konstrukcję i zastosowano krótszy pasek wielorowkowy 2535 oraz napinacz z ciut mniejszą rolką na zdecydowanie krótszym ramieniu.
Więc, co do zasady, pasek długi w połączeniu z tym "długim" napinaczem jest jak najbardziej OK.
W hurtowniach o takich niuansach nie wiedzą bo nie mają tych części w zamiennikach.
Dla jasności - poniżej obydwa napinacze razem.
Widać, że to nie jest to samo.
.
Jak jest poprawnie w samochodzie kolegi Tomaszek1942 należałoby sprawdzić.
Stosowanie długiego paska do "krótkiego" napinacza jest niewłaściwe, podobnie jak stosowanie krótkiego paska do napinacza "długiego.
Jeżeli kolega wymienia napinacz na nowy i kupuje go gdzieś w hurtowni to kupi pewnikiem napinacz "krótki", jedyny dostępny poza ASO.
Jeżeli kolega nie planuje wymieniać napinacza to powinien sprawdzić jaki on jest - pewnie ten "długi" pod długi pasek a do takiego powinien kupić ponownie pasek długi.
Temat paska i napinacza nakreśliłem powyżej.Tomaszek1942 pisze:no właśnie ale mam też taki pasek bo kupiłem go żeby zobaczyć czy będzie pasował i jest za krótki, a jak wygląda sprawa z tym kołem pasowym? Jakie jest u ciebie??
Jeżeli chodzi o tą rolkę to tak to powinno wyglądać.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
-
- Forum Audi A8
- Posty: 5
- Rejestracja: 27 lut 2018, 15:20
- Lokalizacja: Filipowice
Gdzie znajduje się numer nadwozia? Bardzo możliwe, że tez mam dłuższy pasek...marekp750 pisze:W sumie to rzeczywiście tak jest...
Do numeru nadwozia: 4E-3-001500 jest dłuższy pasek (2620).
Później ten krótszy (2535) od nr nadwozia: 4E-3-001 501 w górę.
Mówimy oczywiście o oryginalnym osprzęcie napędu paska.
- w systemie MMI - wystarczy kliknąć a wyświetli się na ekraniemaciek163 pisze:Gdzie znajduje się numer nadwozia?
A poza tym...
- na pasie przednim po otworzeniu pokrywy silnika - o ile ktoś nie wymieniał pasa przedniego
- na podszybiu, w okienku na dole szyby przedniej, po stronie kierowcy - nie każdy posiada
- pod prawym przednim fotelem pasażera - trwale nabity
- na wlepce w bagażniku we wnęce koła zapasowego
- w dowodzie rejestracyjnym
- w polisie ubezpieczeniowej
- w książce serwisowej na wlepce na pierwszej stronie
- w karcie pojazdu
- w innych dokumentach od samochodu które możesz posiadać
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Witam. Może nie mam jeszcze problemu z paskiem wielorowkowym ale sprawa wydaje się być pilna. Na jego obrzeżach w kilku miejscach widać jakby obgryzienia. Czyli pasek kwalifikuje się do wymiany. Patrząc od góry na to wszystko między rolkami a wentylatorami jest dosyć mało miejsca ale czy jest go na tyle by wymienić samemu pasek (od góry lub od dołu) bez zrzucania całego przodu? Mój silnik o oznaczeniu BFM, pasek o jakim oznaczeniu powinienem być?