![]() |
![]() |
![]() |
[D3 03 4.2MPI/LPG ] Moduł komfortu 46 - kodowanie ?
-
- Forum Audi A8
- Posty: 4
- Rejestracja: 29 lip 2020, 02:34
- Lokalizacja: Chełm
[D3 03 4.2MPI/LPG ] Moduł komfortu 46 - kodowanie ?
Witam , tak jak w temacie , czy jest ktoś w stanie mi pomóc z kodaniem nr 46 , który bardzo poważnie wpływa na moje autko negatywnie .
WAUZZZ4E43N0001695
próbowałem sam , lecz niestety nie wyszło mi to na dobre , wcześniej zakodowałem centralną elektrykę .
Mój 1 post na forum oraz pierwszy z pomocą , miło się czyta inteligętnych ludzi , ale niestety nic nie znalazłem na ten temat .
Oczywiście auto A8D3 4.2 lpg
WAUZZZ4E43N0001695
próbowałem sam , lecz niestety nie wyszło mi to na dobre , wcześniej zakodowałem centralną elektrykę .
Mój 1 post na forum oraz pierwszy z pomocą , miło się czyta inteligętnych ludzi , ale niestety nic nie znalazłem na ten temat .
Oczywiście auto A8D3 4.2 lpg
Ostatnio zmieniony 28 wrz 2020, 19:34 przez bezmiarw14, łącznie zmieniany 1 raz.
Radek
- dice111
- Moderator
- Posty: 6026
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
Jeśli coś namotałeś i nie spisałeś sobie kodowań, nie masz nic dokładane do samochodu, to najprościej, najszybciej udać się do ASO i procedurą online wszystko ustawią Ci do fabrycznych.
Samemu będziesz się bawił metoda prób i błędów, samochód przez to może się nie usypiać, trzeba by i tak zdekodować wyposażenie VIN i wg tego potem po nr SVR i wyposażenia kodować.
Samemu będziesz się bawił metoda prób i błędów, samochód przez to może się nie usypiać, trzeba by i tak zdekodować wyposażenie VIN i wg tego potem po nr SVR i wyposażenia kodować.
Black Cars Matters
- orkaskawina
- Super Klubowicz
- Posty: 628
- Rejestracja: 25 lis 2012, 11:57
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2008
- Silnik: W12 6.0
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Skawina
-
- Forum Audi A8
- Posty: 4
- Rejestracja: 29 lip 2020, 02:34
- Lokalizacja: Chełm
Ogólnie mam zament straszny teraz wymieniłem pół auta już i dalej mam problem , nie mogę uruchomić pompy abs , sterownik wymieniłem i tu jest właśnie ,,ALE,, ponoć wymienia się sterownik z pompą
Abs ... po abs szwankuje mi zawieszenie , sterownik wymieniony ...
Ogólnie ostatnie podejrzenie Pada na komputer od gazu .... mam podłaczony pod CAN .
ogólnie problemy z prądem oraz kodowaniami
Czytając forum zobaczyłem wiele razy skrót CP , czy ktoś możę mi wyjaśnić co to jest ?
Do ASO nie moge się wybrać ponieważ przebywam w Holandi jedynie servis audi
[ Dodano: 2020-09-17, 01:02 ]
No i czujnik kąta skrętu , który kupiłem , ale po skokach prądu , nagle stary zadziałał .
Lecz dalej zero reakcji no i defekt 0003 w abs
[ Dodano: 2020-09-17, 01:07 ]
Abs ... po abs szwankuje mi zawieszenie , sterownik wymieniony ...
Ogólnie ostatnie podejrzenie Pada na komputer od gazu .... mam podłaczony pod CAN .
ogólnie problemy z prądem oraz kodowaniami
Czytając forum zobaczyłem wiele razy skrót CP , czy ktoś możę mi wyjaśnić co to jest ?
Do ASO nie moge się wybrać ponieważ przebywam w Holandi jedynie servis audi
[ Dodano: 2020-09-17, 01:02 ]
No i czujnik kąta skrętu , który kupiłem , ale po skokach prądu , nagle stary zadziałał .
Lecz dalej zero reakcji no i defekt 0003 w abs
[ Dodano: 2020-09-17, 01:07 ]
Nr vin mam zdekodowany , ale niestety nie mam takiego pojęcia aby przywrócić kodowania po tych nr komfortudice111 pisze:Jeśli coś namotałeś i nie spisałeś sobie kodowań, nie masz nic dokładane do samochodu, to najprościej, najszybciej udać się do ASO i procedurą online wszystko ustawią Ci do fabrycznych.
Samemu będziesz się bawił metoda prób i błędów, samochód przez to może się nie usypiać, trzeba by i tak zdekodować wyposażenie VIN i wg tego potem po nr SVR i wyposażenia kodować.
Radek
- dice111
- Moderator
- Posty: 6026
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
Za bardzo mieszasz. Trzeba diagnozować po kolei. Sterownik ABS można często naprawić.
CP - to component protection, czyli ochrona komponentu.
ASO to właśnie serwis Audi, zrobią Ci to i na miejscu, nieważne czy w NL czy PL (no chyba, że chodzi Ci o koszty, które jak wiadomo będą tam wyższe).
Co do kodowań po dekodowaniu, tutaj nikt nie będzie Ci tego teoretycznie sprawdzać.
VCDS daje jako-takie podpowiedzi, ale to jest robota głupiego. W ASO będziesz miał to przywrócone w 5 min.
CP - to component protection, czyli ochrona komponentu.
ASO to właśnie serwis Audi, zrobią Ci to i na miejscu, nieważne czy w NL czy PL (no chyba, że chodzi Ci o koszty, które jak wiadomo będą tam wyższe).
Co do kodowań po dekodowaniu, tutaj nikt nie będzie Ci tego teoretycznie sprawdzać.
VCDS daje jako-takie podpowiedzi, ale to jest robota głupiego. W ASO będziesz miał to przywrócone w 5 min.
Black Cars Matters
-
- Forum Audi A8
- Posty: 4
- Rejestracja: 29 lip 2020, 02:34
- Lokalizacja: Chełm
Zaczynając od początku...bezmiarw14 pisze:Witam , tak jak w temacie , czy jest ktoś w stanie mi pomóc z kodaniem nr 46 , który bardzo poważnie wpływa na moje autko negatywnie .
WAUZZZ4E43N0001695
próbowałem sam , lecz niestety nie wyszło mi to na dobre , wcześniej zakodowałem centralną elektrykę .
Mój 1 post na forum oraz pierwszy z pomocą , miło się czyta inteligętnych ludzi , ale niestety nic nie znalazłem na ten temat .
Oczywiście auto A8D3 4.2 lpg
Po pierwsze numer VIN który podałeś jest błędny - tzn. auto o takim numerze nie istnieje

Oczywiście podejrzewam, że to przypadek.
Podałeś taki numer WAUZZZ4E43N0001695
Moim zdaniem poprawny jest WAUZZZ4E43N001695
Patrząc w twój profil i opis mogłoby się zgadzać tyle że rocznik tego auta to 2002 (produkcja 14-11-2002) a nie 2003

Idąc dalej...
Przykładowe kodowania z innych aut to takie trochę błądzenie w ciemnym pokoju z przepaską na oczach - jak trafisz to się uda

Generalnie sterowniki koduje się pod konkretne auto, jako wyjściową przyjmując fabryczną konfigurację po numerze VIN i kodach PR, korygując to ewentualnie o to co jest fizycznie w aucie, jeżeli auto przeszło jakieś modyfikacje.
Jeżeli w twoim aucie nikt nic nie zmieniał to moim zdaniem poprawne kodowanie to 0000632 ale... równie dobrze może to być też 0001656 gdyż w ten sposób zmienia się fukcjonalność danych modułów.
Nie ma żadnej konieczności wymiany pompy razem ze sterownikiem.bezmiarw14 pisze:Ogólnie mam zament straszny teraz wymieniłem pół auta już i dalej mam problem , nie mogę uruchomić pompy abs , sterownik wymieniłem i tu jest właśnie ,,ALE,, ponoć wymienia się sterownik z pompą
Może i ja się nie znam ale wielokrotnie w tych autach zmieniałem sam sterownik i jeżeli jest sprawny to wystarczy poprawnie go zakodować i wszystko powinno wrócić do normy.
No chyba, że pompa ABS jest niesprawna to wtedy należy ją oczywiście wymienić.
Robisz to sam czy jakiś mechanik?bezmiarw14 pisze:Abs ... po abs szwankuje mi zawieszenie , sterownik wymieniony ...

Jeżeli masz niesprawny sterownik ABS to w tym aucie kilka innych rzeczy może również nie działać poprawnie, np. zawieszenie czy wspomaganie kierownicy.
Więc o co chodzi z tym zawieszeniem i dlaczego wymieniałeś ten sterownik?
Noi jak elektronika zdrowo się wysypie to z kodowaniami trzeba czasem bawić się praktycznie we wszystkich sterownikach - takie auto.bezmiarw14 pisze:ogólnie problemy z prądem oraz kodowaniami
Jeżeli w sterownikach jest coś namieszane to i może prąd żreć bez końca.
ASO = Autoryzowana Stacja Obsługi czyli inaczej mówiąc w naszym przypadku Autoryzowany Serwis AUDI.bezmiarw14 pisze:Do ASO nie moge się wybrać ponieważ przebywam w Holandi jedynie servis audi
Usterka wewnętrzna sterownika ABS która, co śmieszniejsze, nie zawsze musi oznaczać jego koniec.bezmiarw14 pisze:No i czujnik kąta skrętu , który kupiłem , ale po skokach prądu , nagle stary zadziałał .
Lecz dalej zero reakcji no i defekt 0003 w abs
Jeżeli nie wiesz co z tym robić to moim zdaniem lepiej się z tym nie baw bo możesz jeszcze bardziej namieszać.bezmiarw14 pisze:Nr vin mam zdekodowany , ale niestety nie mam takiego pojęcia aby przywrócić kodowania po tych nr komfortudice111 pisze:Jeśli coś namotałeś i nie spisałeś sobie kodowań, nie masz nic dokładane do samochodu, to najprościej, najszybciej udać się do ASO i procedurą online wszystko ustawią Ci do fabrycznych.
Samemu będziesz się bawił metoda prób i błędów, samochód przez to może się nie usypiać, trzeba by i tak zdekodować wyposażenie VIN i wg tego potem po nr SVR i wyposażenia kodować.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
-
- Forum Audi A8
- Posty: 4
- Rejestracja: 29 lip 2020, 02:34
- Lokalizacja: Chełm
Przepraszam że dopiero teraz .
Tak masz rację 2002 i nr vin pomyłka .
Tylko Pytanie , jaki wpływ ma instalacja LPG na ten moduł ?
Sterownik ABS był uszkodzony 100% , wymieniłem go na sterownik z disela , ale bez pomy , róznica oczywiście w pinach jest, ponieważ pompa z disela posiada czunjknik .
kodowanie niby sterownik przyjął , lecz pompa nie działa , co powoduje tryb awaryjny skrzyni ;/
Czy gdzieś nie blokuje mnie ochrona komponentu ?
[ Dodano: 2020-09-20, 17:24 ]
Panowie , czy posiada ktoś schemat Abs , dokładnie chodzi mi o Piny , problem sądzę że bardzo szybko zniknie .
[ Dodano: 2020-09-27, 22:32 ]
Orientuje się ktoś jakie piny trzeba zmienić aby pompa po lift działała na kostce przed lift ?
Tak masz rację 2002 i nr vin pomyłka .
Tylko Pytanie , jaki wpływ ma instalacja LPG na ten moduł ?
Sterownik ABS był uszkodzony 100% , wymieniłem go na sterownik z disela , ale bez pomy , róznica oczywiście w pinach jest, ponieważ pompa z disela posiada czunjknik .
kodowanie niby sterownik przyjął , lecz pompa nie działa , co powoduje tryb awaryjny skrzyni ;/
Czy gdzieś nie blokuje mnie ochrona komponentu ?
[ Dodano: 2020-09-20, 17:24 ]
Panowie , czy posiada ktoś schemat Abs , dokładnie chodzi mi o Piny , problem sądzę że bardzo szybko zniknie .
[ Dodano: 2020-09-27, 22:32 ]
Orientuje się ktoś jakie piny trzeba zmienić aby pompa po lift działała na kostce przed lift ?
Radek