części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 ALL ] Informacje na temat silnika 4.2V8 w D3

FANFOK
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 5
Rejestracja: 03 lis 2012, 20:28
Lokalizacja: Żory

[D3 ALL ] Informacje na temat silnika 4.2V8 w D3

Post autor: FANFOK » 03 lis 2012, 20:40

witam serdecznie może to głupie pytanie ale nie moge znaleźć odpowiedzi, mianowicie czy silnik 4,2 v8 z modelu Audi A8 to ta sama jednostka co w S4 B6?
W tym drógim modelu jest problem z zapychaniem sie silnika nagarem mam nadzieje ze w A8 jest inna jednostka bez podobnych problemów...pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 04 lis 2012, 00:02 przez FANFOK, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
jojo-jar
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 269
Rejestracja: 04 wrz 2009, 07:18
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: jojo-jar » 03 lis 2012, 21:49

ten sam silnik co w D3 z lat 2002-2005.

FANFOK
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 5
Rejestracja: 03 lis 2012, 20:28
Lokalizacja: Żory

Post autor: FANFOK » 03 lis 2012, 22:18

więc rozumie że problem zapychania się silnika pozostał, a jak jest z jednostą 3,7 czy również występują w niej takie objawy jak w 4,2?

Rapik
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 356
Rejestracja: 02 kwie 2010, 21:48
Lokalizacja: G-dz

Post autor: Rapik » 03 lis 2012, 22:37

FANFOK pisze:więc rozumie że problem zapychania się silnika pozostał, a jak jest z jednostą 3,7 czy również występują w niej takie objawy jak w 4,2?
Problem 'zapychania' jest w jednostkach FSI. W D3 występowały także jeszcze 4.2 V8 nonFSI.

FANFOK
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 5
Rejestracja: 03 lis 2012, 20:28
Lokalizacja: Żory

Post autor: FANFOK » 03 lis 2012, 22:56

czyli do roku 2006 tak ? od połowy 2006 wychodziły FSI. sorry że tak drąze temat ale jestem nowicjuszem w tej dziedzinie wcześniej interesowałem się jedynie małymi dieselkami, w tym momencie nieopłaca mi się kupować diesla ponieważ nie robie więcej niż 12000 rocznie ale na temat silników benzynowych nieznam się wogóle poza 1,8 t z A3 którą miałem kiedyś...

Rapik
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 356
Rejestracja: 02 kwie 2010, 21:48
Lokalizacja: G-dz

Post autor: Rapik » 03 lis 2012, 23:12

FANFOK pisze:czyli do roku 2006 tak ? od połowy 2006 wychodziły FSI. sorry że tak drąze temat ale jestem nowicjuszem w tej dziedzinie wcześniej interesowałem się jedynie małymi dieselkami, w tym momencie nieopłaca mi się kupować diesla ponieważ nie robie więcej niż 12000 rocznie ale na temat silników benzynowych nieznam się wogóle poza 1,8 t z A3 którą miałem kiedyś...
Zgadza się.

FANFOK
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 5
Rejestracja: 03 lis 2012, 20:28
Lokalizacja: Żory

Post autor: FANFOK » 04 lis 2012, 11:29

No to super interesuje mnie właśnie jednostka 4,2 v8 montowana do A8 w tatach 2004/2005
niebęde ukrywał że bardziej podobają mi się A8 przed liftem niż po ,zwłaszcza że dochodzi tu teraz sprawa silnika 4,2 ...
czy wtej sytuacji jesteście w stanie podać mi kody literowe występujących w tych latach silników. Czy jest jakiś na który należało by zwrócić szczególną uwagę lub omijać?
samochody z tych lat mają napeno kulnięte po dobre 300000 jak jest zatem z żywotnością tej jednostki? wszędzie można wyczytać że silniki te uważane są za pancerne... pozdrawiam
ps. sorry że temat zakładałem w "na każdy temat" ale wolałem nie zaśmiecać forum ;-)

Rapik
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 356
Rejestracja: 02 kwie 2010, 21:48
Lokalizacja: G-dz

Post autor: Rapik » 04 lis 2012, 11:33

Na pewno motor BFM to nonFSI, a czy jeszcze jakiś, tego nie wiem.

FANFOK
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 5
Rejestracja: 03 lis 2012, 20:28
Lokalizacja: Żory

Post autor: FANFOK » 04 lis 2012, 15:38

znalazłem info na temat silników z S4 B6 oznaczenia mają BBK i BHF
natomiast silniki A8 z lat 2002/do maja 2006 oznaczenia mają BFM BVJ oraz BVN więc to nie te same jednostki co w S4 B6

lysyadam27
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 29
Rejestracja: 01 gru 2010, 23:25
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: lysyadam27 » 02 gru 2012, 22:39

A podobno w S4 jest 4,2 skrócony, który ma z tyłu rozrząd na łańcuchu tak słyszałem.

tomi5
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 925
Rejestracja: 18 sie 2010, 06:12
Lokalizacja: Lubin

Post autor: tomi5 » 08 sty 2014, 19:43

Silnik np w allroad o kodzie BAS taki ma rozrzad, ponoć nieudana jednostka...

Korton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 515
Rejestracja: 20 sie 2013, 14:50
Lokalizacja: Kraków

Re: Informacje na temat silnika 4.2V8 w D3

Post autor: Korton » 08 sty 2014, 22:24

FANFOK pisze:witam serdecznie może to głupie pytanie ale nie moge znaleźć odpowiedzi, mianowicie czy silnik 4,2 v8 z modelu Audi A8 to ta sama jednostka co w S4 B6?
W tym drógim modelu jest problem z zapychaniem sie silnika nagarem mam nadzieje ze w A8 jest inna jednostka bez podobnych problemów...pozdrawiam
Problem z nagarem wystepuje w RS4 B7, tam jest juz 4.2 FSI. W B6 pierwszy raz o tym slysze.

Awatar użytkownika
k44761
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 501
Rejestracja: 22 maja 2011, 10:49
Lokalizacja: Lubin

Post autor: k44761 » 09 sty 2014, 22:41

W B6 nie ma FSI.
W B7 jest problem w RS4 - miałem na warsztacie ostatnio i faktycznie jest dramat. To samo w 4.2 po lifcie w A8 - silnik BGK. W S8 D3 5.2 FSI to samo.
Przez ten nagar te silniki rzadko trzymają fabryczną moc. Powie to każdy tuner.

Jak chcesz kupować sobie A8 D3, polecam silnik BFM. Zresztą tylko taki był przed liftem. Ma swoje bolączki, ale nie będziesz musiał przynajmniej co 30000km zrzucać kolektorów i czyścić ich z nagaru.
Elektronika samochodowa.

Korton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 515
Rejestracja: 20 sie 2013, 14:50
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Korton » 10 sty 2014, 09:30

k44761 pisze: Jak chcesz kupować sobie A8 D3, polecam silnik BFM. Zresztą tylko taki był przed liftem.
To nie jest prawda, lift wszedl troszke wczesniej i byly po liftowe a8 d3 z silnikiem BFM.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl