części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 05 4.2MPI ] Wymiana rozrządu a pokrywy zaworów

Awatar użytkownika
djdemon_pl
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 173
Rejestracja: 20 wrz 2009, 14:25
Lokalizacja: mazowieckie

[D3 05 4.2MPI ] Wymiana rozrządu a pokrywy zaworów

Post autor: djdemon_pl » 21 lis 2012, 16:03

Witam!

Koledzy zacznę od tego, że jestem bardzo "wqrwiony" :wpale: :/ i zmartwiony swoją sytuacją, ale do rzeczy:

Zbliża się zima, więc chciałem korzystać z webasto w swoim samochodzie.
Odprowadziłem wiec auto do mechanika i okazało się, że leży jakiś czujnik, a do tego układ płynu chłodniczego jest nieźle zasyfiony.
Nastąpiła więc chęć wymiany przez mechanika płynu i przeczyszczenie układu, ale - "puściła" chłodnica - no nic - pomyślałem - wymieniamy.
Po złożeniu okazało się, ze termostat nie puszcza - wiec robimy...

Po drodze okazało się, ze pasek rozrządu jest luźny i faktycznie był - bo ja to widziałem, ale auto do samego końca - do odprowadzenia do mechanika - chodziło prawidłowo, nie kulało itp.

Decyzja - zmieniamy rozrząd bo i tak nie wiedziałem kiedy był poprzednio wymieniany.
Sugestia mechanika o tym, że skoro jest luźno - należałoby zdjąć pokrywę zaworów, żeby ustawić ten rozrząd na TIP TOP.

Telefon do serwisu AUTO VIVA - tam sugestia, aby tego nie robić - bo skoro auto jeździło prawidłowo, to nie ma potrzeby.

Przedstawiłem taką opcję mechanikowi, podjechałem do warsztatu i była już tam założona blokada na dwa główne koła zębate (nie znam się na tym więc stąd ten język).

Części kupiłem - dowiozłem - ale wieczorem dostałem informację, ze należało zdjąć jedną pokrywę zaworów, bo coś tam było luźno.
Ale, że ogólnie jest wszystko ok.

Dziś dzwonie i informacja: nie mam dobrych wieści po zmontowaniu paska - auto kuleje - trzeba zdjąć drugą pokrywę zaworów.

OK - jak trzeba to trzeba.
Pytam, czy aby wszystko będzie ok ? Tak będzie OK.

No i teraz się pytam - jakie są skutki zdjęcia pokrywy zaworów, czy faktycznie jest taka konieczność przy wymianie paska rozrządu ?!!!

Chyba się k...wa na serwis przestawię!
Ostatnio zmieniony 25 lis 2012, 02:40 przez djdemon_pl, łącznie zmieniany 2 razy.
"Wierny Ideałom"
Było: A8 4.2 '95, A8 4.2 D2 FL '99,
Jest: A8 4.2 D3 FL '05

Awatar użytkownika
Simone331
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1269
Rejestracja: 15 sty 2012, 18:16
Lokalizacja: GS / TN

Post autor: Simone331 » 21 lis 2012, 16:22

Po pierwsze to zmień mechanika bo bardziej do rzeźni się nadaje. Skąd decyzja o zdjęciu pokrywy? Ustawiasz wał, zakładasz blokady, ściągasz pasek, wymieniasz pompę, rolki, etc. i zakładasz nowy pasek. Potem dla pewności ściągasz blokady, kręcisz na sucho wałem ze dwa obroty i zakładasz blokady. Jeśli pasują to składasz resztę i jeździsz dalej.

Zastanawia mnie co było spowodowane poluźnieniem paska.

Awatar użytkownika
djdemon_pl
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 173
Rejestracja: 20 wrz 2009, 14:25
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: djdemon_pl » 21 lis 2012, 16:51

Poluźnienie paska było spowodowane chyba uszkodzonym popychaczem.
"Wierny Ideałom"
Było: A8 4.2 '95, A8 4.2 D2 FL '99,
Jest: A8 4.2 D3 FL '05

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 21 lis 2012, 17:03

Może popychacz paska się kończył, albo by za luźno napięty napinacz. Nie trzeba pokryw zdzierać jak pisał Simone331, blokady na wałki i wał i ma być. Sam robiłem rozrząd u siebie aby oszczędzić sobie tego co jest wyżej :-| Ehh.

Aha w VCDS możesz sprawdzić ustawienie rozrządu, musisz wejść tylko w odpowiednie bloki pomiarowe.
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

Awatar użytkownika
Simone331
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1269
Rejestracja: 15 sty 2012, 18:16
Lokalizacja: GS / TN

Post autor: Simone331 » 21 lis 2012, 17:08

Chyba czy napewno? Według mnie jeden popychacz nie mógł spowodować poluzowania paska.

Jak bardzo był luźny ten pasek? Kiedyś było tutaj opisywane podobne zdarzenie, ale nie mogę teraz tego odszukać. W skrócie to że już jest taka przypadłość w V8, że zależy jak się silnik zatrzyma to albo jedna, albo druga strona jest luźna. Jeśli pasek byłby zbyt luźny to narobiłby Ci ładnego bigosu. Ale skoro mechanik bez trudu założył blokady to podejrzewam, że z rozrządem wszystko ok.

Edit:
Mam ale ciężko było

http://www.a8team.pl/d2-01-42pb-luzny-p ... vt7297.htm
Ostatnio zmieniony 03 lut 2014, 22:48 przez Simone331, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
djdemon_pl
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 173
Rejestracja: 20 wrz 2009, 14:25
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: djdemon_pl » 21 lis 2012, 18:17

Luz był taki:



Powodem był uszkodzony napinacz - to co wypycha rolkę.

Dowiedziałem się też przed chwilą abym się o nic nie martwił i że wszystko będzie jak należy...
Zobaczymy :/
"Wierny Ideałom"
Było: A8 4.2 '95, A8 4.2 D2 FL '99,
Jest: A8 4.2 D3 FL '05

Awatar użytkownika
Simone331
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1269
Rejestracja: 15 sty 2012, 18:16
Lokalizacja: GS / TN

Post autor: Simone331 » 21 lis 2012, 18:36

Czyli przypuszczenia krzychu22.p1i były słuszne. Szczęście, że nic więcej nie poszło, bo na filmie to tragicznie wyglądało. Ciekawe tylko jak długo tak jeździłeś.

Jaki masz przebieg samochodu? Ciekawe czy ten napinacz był zmieniany kiedykolwiek. Sprawdź może jakiej firmy jest i wrzuć do tematu. Bo jeśli nie fabryczny to chyba da się poznać. Może jego potencjalna wytrzymałość kiedyś komuś się tu przyda przy kompletowaniu rozrządu.

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 21 lis 2012, 19:25

djdemon_pl pisze:Luz był taki:

Masz wiele szczęścia, że nie przeskoczył Ci pasek. Oglądając wideo aż się przestraszyłem :-( . Dlatego po kupnie auta, mimo wszystko warto wymienić rozrząd aby potem nie żałować.
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

Awatar użytkownika
djdemon_pl
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 173
Rejestracja: 20 wrz 2009, 14:25
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: djdemon_pl » 21 lis 2012, 20:31

Panowie - jak to zobaczyłem, to tez pomyślałem o szczęściu ale auta nie katuję, więc być może to mnie uchroniło przez problemem :)

W sumie dobrze się stało, ze wymiana termostatu spowodowała konieczność zajrzenia do rozrządu i tego wydatku nie żałuję - boję się tylko o te otwieranie pokryw zaworów - jaki to ma sens... hmmmm...
Będę musiał chyba dostać potwierdzenie od majstra na zakres wykonanych robót, żeby mieć w razie "W" jakiś dokument.

Generalnie myślę, że po wymianie chłodnicy, wymianie termostatu, naprawie webasto, wymianie belki stabilizatora, świec w silniku, mostu, tarcz hamulcowych, naprawie sterownika ABS, wymianie oleju w skrzyni i opon na zimowe - będę w końcu cieszył się samochodem :)

Fajne te nasze auta, ale jak zaniedbane (takie kupiłem) to chyba trochę trzeba je pogłaskać, żeby się odwdzięczyły :)

PS. Przebieg 260tyś.
"Wierny Ideałom"
Było: A8 4.2 '95, A8 4.2 D2 FL '99,
Jest: A8 4.2 D3 FL '05

Awatar użytkownika
labas
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 843
Rejestracja: 15 maja 2009, 09:56
Lokalizacja: Pieniny

Post autor: labas » 21 lis 2012, 20:37

djdemon_pl pisze:Będę musiał chyba dostać potwierdzenie od majstra na zakres wykonanych robót, żeby mieć w razie "W" jakiś dokument.

.


Wystarczy wziąć fakturę.

Awatar użytkownika
sylwekr
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 755
Rejestracja: 30 lis 2010, 07:42
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: sylwekr » 21 lis 2012, 21:35

djdemon_pl pisze:Panowie - jak to zobaczyłem, to tez pomyślałem o szczęściu ale auta nie katuję, więc być może to mnie uchroniło przez problemem :)
No to miałeś szczęście. W aucie żony rok temu przeskoczył rozrząd - na łańcuchu, bez żadnych wcześniejszych ostrzeżeń typu głośna praca itp, a żona jeździ gorzej niż emeryci i łańcuch przeskoczył przy spokojnej jeździe przy prędkości 40km/h. Mechanik się śmiał że auto miało dość takiej jazdy i popełniło samobójstwo - teraz mogę się z tego śmiać, ale wtedy do śmiechu mi nie było - silnik do wymiany.

Awatar użytkownika
Simone331
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1269
Rejestracja: 15 sty 2012, 18:16
Lokalizacja: GS / TN

Post autor: Simone331 » 21 lis 2012, 21:42

Dlatego najlepszym rozwiązaniem co do rozrządu to jest ten na kołach zębatych. Np. w starych fordach albo voyager 2.5 td. Jakby wszystkie koncerny to stosowały połowa postów z każdego forum by poznikała.

Awatar użytkownika
djdemon_pl
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 173
Rejestracja: 20 wrz 2009, 14:25
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: djdemon_pl » 21 lis 2012, 22:02

Nadal jednak Panowie nie potrafię zrozumieć sensu zdejmowania pokrywy zaworów a co za tym idzie - czy jest to bardzo inwazyjna ingerencja w silnik, czy po jej otworzeniu można coś "poprzestawiać" ?
"Wierny Ideałom"
Było: A8 4.2 '95, A8 4.2 D2 FL '99,
Jest: A8 4.2 D3 FL '05

greg26
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 423
Rejestracja: 11 lut 2010, 22:06
Lokalizacja: GA

Post autor: greg26 » 21 lis 2012, 22:06

djdemon_pl pisze:Generalnie myślę, że po wymianie chłodnicy, wymianie termostatu, naprawie webasto, wymianie belki stabilizatora, świec w silniku, mostu, tarcz hamulcowych, naprawie sterownika ABS, wymianie oleju w skrzyni i opon na zimowe - będę w końcu cieszył się samochodem :)

Fajne te nasze auta, ale jak zaniedbane (takie kupiłem) to chyba trochę trzeba je pogłaskać, żeby się odwdzięczyły :)
mnie życie nauczyło,że nie można kupować zaniedbanego A8,bo potem są same problemy i wcale nie wychodzi to taniej i zamiast jeździć autem to jest ono ciągle w warsztatach ( przerabiałem osobiście :evil: ). Może ktoś się ze mnie śmiać,że za te pieniądze co wydałem na swoje auto miałbym rocznik 2005/2006 a kupiłem 2002.Ale praktycznie od zakupu auta (marzec tego roku) do tej pory nie mam żadnych problemów eksploatacyjnych z autem i temat napraw oraz awarii nie dotyczy mnie.Czytając posty innych osób co kupili D3 i teraz ciągle coś przy nich robią - wiem,że było warto przepłacić i kupić starsze,ale zadbane auto w którym jest wszystko porobione,lać benzynę i cieszyć się jazdą.

Awatar użytkownika
djdemon_pl
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 173
Rejestracja: 20 wrz 2009, 14:25
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: djdemon_pl » 21 lis 2012, 22:20

greg26, liczę, że niebawem dojdę też do tego stanu :)
Najgorsze jest to, że jak już wszystko porobię, to najbardziej cieszą się nabywcy...
Na szczęście w poprzednim aucie nie mam dylematu - bo przejął je mój tata ;)
"Wierny Ideałom"
Było: A8 4.2 '95, A8 4.2 D2 FL '99,
Jest: A8 4.2 D3 FL '05

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl