![]() |
![]() |
![]() |
[D2 00 3.3TDI ] Pytanie o olej
[D2 00 3.3TDI ] Pytanie o olej
Witam wszystkich.
Mam pytanie, które w sumie już się pojawiło tutaj kilka razy, ale jest tyle wersji, że ciężko wybrać coś konkretnego.
Mianowicie: sprawa dotyczy Audi a8 3.3tdi. Wiadomo, co dzieje się tutaj z walkami.
Czytałem tematów milion chyba , jedni narzekają na te silniki , inni znowu słowa złego nie dadzą powiedzieć.
Jakiś czas temu miałem wymieniany silnik właśnie z powodu zużycia owych wałków i nie tylko.
Mechanik, który to robił zalał silnik olejem Elf NF900 5W40 i zarzekal się, że jeśli będę stosował ten olej to żywotność wałków się zwiększy. I tak samo się wypowiedział tu też ten mechanik
Ale nie żeby zalać olejem 5W40 jak mi polecił a 10W60. I zbaranialem
Tu na forum mnóstwo ludu i użytkowników pisze żeby nie stosować oleju 5W40 czy tam 5W30 a pełny syntetyk 10W60. Zalać silnik tak żeby na bagnecie był stan MAX i podobno problem wybierających wałków znika....... PODOBNO.
Czy jest tu ktoś tak naprawdę kto ma zalany silnik takim olejem? Jak ten silnik pracuje? Szczególnie na zimnym , jakie mogą być plus i minusy zalania silnika takim olejem?
Z góry dziękuję za pomoc.
Mam pytanie, które w sumie już się pojawiło tutaj kilka razy, ale jest tyle wersji, że ciężko wybrać coś konkretnego.
Mianowicie: sprawa dotyczy Audi a8 3.3tdi. Wiadomo, co dzieje się tutaj z walkami.
Czytałem tematów milion chyba , jedni narzekają na te silniki , inni znowu słowa złego nie dadzą powiedzieć.
Jakiś czas temu miałem wymieniany silnik właśnie z powodu zużycia owych wałków i nie tylko.
Mechanik, który to robił zalał silnik olejem Elf NF900 5W40 i zarzekal się, że jeśli będę stosował ten olej to żywotność wałków się zwiększy. I tak samo się wypowiedział tu też ten mechanik
Ale nie żeby zalać olejem 5W40 jak mi polecił a 10W60. I zbaranialem
Tu na forum mnóstwo ludu i użytkowników pisze żeby nie stosować oleju 5W40 czy tam 5W30 a pełny syntetyk 10W60. Zalać silnik tak żeby na bagnecie był stan MAX i podobno problem wybierających wałków znika....... PODOBNO.
Czy jest tu ktoś tak naprawdę kto ma zalany silnik takim olejem? Jak ten silnik pracuje? Szczególnie na zimnym , jakie mogą być plus i minusy zalania silnika takim olejem?
Z góry dziękuję za pomoc.
A co do oleju Elf? Jest to coś warte, czy lepiej dołożyć 100-150 i kupić Millers a?.
Inne pytanie to czego może być przyczyną, że po nocy jak auto stoi odpaleniu i ruszenia szuka kilka zaworów głośniej niż reszta przez około 200-300m , później się to uspokaja. Tylko mi nie mówcie, że to walki wytarte ZNOWU.
Inne pytanie to czego może być przyczyną, że po nocy jak auto stoi odpaleniu i ruszenia szuka kilka zaworów głośniej niż reszta przez około 200-300m , później się to uspokaja. Tylko mi nie mówcie, że to walki wytarte ZNOWU.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 359
- Rejestracja: 04 lut 2016, 13:14
- Lokalizacja: Łódz
Ja jestem zdania, żeby nie brać żadnego oleju który jest rozlewany w pl, akurat w łodzi mamy oficjalnego dystrybutora firmy midland, który dostaje olej prosto od producenta, a włascicielem sklepu jest starszy pan, więc wątpie, żeby kręcił tu link nie wiem czy wysyła http://aptekaolejowa.pl
A co do wałków, zdejmuj wtryski i zajrzyj, będziesz miał pewność i spokój albo niespodziankę i powtórkę z rozrywki
A co do wałków, zdejmuj wtryski i zajrzyj, będziesz miał pewność i spokój albo niespodziankę i powtórkę z rozrywki
Re: Pytanie o olej
mus102 pisze:Witam wszystkich.
Mam pytanie, które w sumie już się pojawiło tutaj kilka razy, ale jest tyle wersji, że ciężko wybrać coś konkretnego.
Mianowicie: sprawa dotyczy Audi a8 3.3tdi. Wiadomo, co dzieje się tutaj z walkami.
Czytałem tematów milion chyba , jedni narzekają na te silniki , inni znowu słowa złego nie dadzą powiedzieć.
Jakiś czas temu miałem wymieniany silnik właśnie z powodu zużycia owych wałków i nie tylko.
Mechanik, który to robił zalał silnik olejem Elf NF900 5W40 i zarzekal się, że jeśli będę stosował ten olej to żywotność wałków się zwiększy. I tak samo się wypowiedział tu też ten mechanik
Ale nie żeby zalać olejem 5W40 jak mi polecił a 10W60. I zbaranialem
Tu na forum mnóstwo ludu i użytkowników pisze żeby nie stosować oleju 5W40 czy tam 5W30 a pełny syntetyk 10W60. Zalać silnik tak żeby na bagnecie był stan MAX i podobno problem wybierających wałków znika....... PODOBNO.
Czy jest tu ktoś tak naprawdę kto ma zalany silnik takim olejem? Jak ten silnik pracuje? Szczególnie na zimnym , jakie mogą być plus i minusy zalania silnika takim olejem?
Z góry dziękuję za pomoc.
Miałem podobny dylemat , forum milion postów i dalej nikt nie wytłumaczył co zlać do silnika .
Zrobiłem taką analizę na podstawi instrukcji obsługi która podaje żeby zalewać nasz silnik . Strona 173 instrukcji tłumaczy : wielosezonowe oleje wolnobieżne norma VW 500 00 lub VW 502 00 dalej , oleje wielosezonowe w/g normy VW 501 01 lub 505 00 są olejami o następujących właściwościach : możliwość stosowania przez cały rok w umiarkowanej strefie klimatycznej , bardzo dobra zdolność oczyszczania silnika , niezawodne smarowanie w całym zakresie temperatur silnika przy dowolnych obciążeniach , duża odporność na starzenie się .
Proponuje stosować olej z normą VW 505 00 i teraz jest mega dowolność jakiego producenta . Podam przykład : Liqui Moly 2654 Super Leichtlauf 10W-40 , Penrite 10 Tenths Racing 10w40 ( półsyntetyki , PENRITE 10 TENTHS PREMIUM 0 0W-40 full syntetyk , dalej MOTUL , 6100 Synergie 15W50 , 4100 Turbolight 10W40 , FUCHS TITAN SYN MC 10W40 , TOTAL QUARTZ INEO MC3 5W40 . Osobiście leje CASTROL EDGE TITANIUM FST 5W40 TURBO DIESEL zmieniam co 10 tyś km , przejechałem z 150 tyś km i nic się nie dzieje ? . Nie jestem jakimś expertem tylko zwykłym userem . Dałem tylko przykład ponieważ sam to przechodziłem jak to pisałem na wstępie . Można powiedzieć jeszcze że normy się zmieniają bo przecież silnik AKF został wprowadzony w 2000 roku więc i norma i oleje mogły się zmienić ( mam na myśli właściwości ) może Panowie którzy prowadzą warsztaty i rozbierają dziesiątki AKF-ów wiedzą lepiej ( po rozebraniu masło w środku



Mam instrukcję z 2001 roku i tam na stronach 198-200 są podane następujące specyfikacje olejów do diesla:Beretti pisze:Strona 173 instrukcji tłumaczy : wielosezonowe oleje wolnobieżne norma VW 500 00 lub VW 502 00 dalej , oleje wielosezonowe w/g normy VW 501 01 lub 505 00
- dla zmiennych okresów wymiany oleju (LL) VW 506 00, VW 506 01
- dla stałych okresów wymiany oleju - A oleje lekkobieżne: VW 505 00 razem z VW 500 00, VW 505 01, B oleje wielosezonowe VW 505 00