części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 02 3.3TDI ] silnik

sylwek422
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 12
Rejestracja: 07 kwie 2011, 07:25
Lokalizacja: Zielona Góra

[D2 02 3.3TDI ] silnik

Post autor: sylwek422 » 13 lip 2011, 08:22

przebieg 350 tys moje pytanie kiedy nastepny remont wałka tak jak po 200 tys pierwszy i kolejno co 200 tys, olej co 30 tys czy jak long life co 2 lata rozrząd zmieniany był co 110 tys i tak będę trzymał lub 5-6 lat, pozdrawiam.

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 13 lip 2011, 10:27

olej do pompowtryskow, wymiana co 15kkm, stan oleju zawsze powyzej maxa i nie wymienisz juz nigdy. Oczywiscie odma sprawna..
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

arti
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 121
Rejestracja: 24 cze 2010, 20:53
Lokalizacja: okolice STG

Post autor: arti » 13 lip 2011, 20:57

Szeryfisz dlaczego sugierujesz aby poziom oleju był powyżej max? Auto w rajdach nie startuje żeby olej siedział na bokach...rozebrane tego motoru jeszcze nie miałem , masz jakąś teorie?
Ja zalałem 10W/60 syntetyk i zupełnie inaczej silnik chodzi , teraz podczas jazdy nie słychać już dzwigienek,wymieniam co 10k max
Hydroregulatory kiedyś i tak posiadają..a wted na żadkich olejach słychać jak w dzwigienki stuka,a jak stuka to materiał wybiera.

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 13 lip 2011, 21:01

bo te silniki lubia wiecej oleju. Wszystkie ktore mialy pilnowany poziom oleju,czyli zazwyczaj max nie mialy problemu z walkami. Dlatego profilaktycznie w swoim trzymam poziom ponad max, czyli na wysokosci tego zoltego znacznika na bagnecie.
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

sylwek422
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 12
Rejestracja: 07 kwie 2011, 07:25
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: sylwek422 » 14 lip 2011, 07:01

Dzięki za podjęcie tematu, mam olej obecnie castrol 5W/30 long life co to jest ta odma?
czy dzwigienki to może być tak że po dłuższej jeżdzie przy niskich obrotach je słychać?
i jakiej firmy olej 10W/60 stosujesz? czy 3.3 to pompowtryski czy comonreil ? a wałek fabrycznie zalecane jest na 200 tys i był robiony a dalej nie wiem pozdrawiam :-)

arti
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 121
Rejestracja: 24 cze 2010, 20:53
Lokalizacja: okolice STG

Post autor: arti » 14 lip 2011, 21:45

3.3 tdi to jeden z pierwszych diezli z układem common-rail lepiej tankuj dobre paliwko :mrgreen:
Odma znajduje sie po lewej stronie silnika przy zbiorniczku wyrównawczym,ma za zadanie odprowadać spaliny ze środka silnika i separować zawarty w nich olej silnikowy...czasem wystarczy ją rozebrać i wyczyścić
Co do stanu wałków i dzwigienek idzie wysłuchać , 5W/30 na rozgrzanym silniku jest jak woda
Ja zalałem 10W/60 KROONOIL Emperiol Racing ...zrobiłem eksperyment i narazie wrażenia pozytywne

Dużo dowiesz się z forum jak poszukasz i poczytasz , ale dobrze znalezć sobie kumatego mechanika który będzie znał ten samochód i zaopiekuje się nim.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl