części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D3 ALL ] przewody w oplocie

bunga bunga
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 727
Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
Lokalizacja: WSC

[D3 ALL ] przewody w oplocie

Post autor: bunga bunga » 07 wrz 2011, 20:20

Panowie, ponieważ nie mam przygotowania technicznego zadam trochę naiwnę pytanie.

Właściwie to co dają przewody hamulcowe w stalowej oplocie? Tylko tak rzeczowo, za i przeciw.

Na fali kupna auta i pakietu startowego będe wymieniał płyn hamulcowy. Poniweważ heble są jeszcze długo OK. Pomyślałem o zmianie zwykłych na w oplocie. No i kogo się pytam każdy mówi co innego.

A jak wy myślicie? I jakiej firmy?

8-)

[ Dodano: 2011-09-07, 20:24 ]
dodam tylko, że chciał bm zwiększyć skuteczność hamowania, mam wrażenie, że hamuje jak bryczka marszałka, nie wiem czy to normalne przy dwutonowym samochodzie z taką mocą, albo jestem przeczulony

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 07 wrz 2011, 20:34

raczej te przewody w oplocie nic nie dadzą , raczej zmień całe hamulce , to znaczy zaciski i klocki , to zwiększy skuteczność hamowania .

hmm , te przewody to raczej o estetykę chodzi , to tak jak byś powiedział że zmiana lusterek ze zwykłych na chrom że będzie szybciej jeździć ;-)
Ostatnio zmieniony 09 wrz 2011, 12:51 przez mdamian, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2294
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 08 wrz 2011, 06:39

ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

Awatar użytkownika
sebos17
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 768
Rejestracja: 09 sty 2010, 23:22
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: sebos17 » 08 wrz 2011, 08:07

Nie wiem jaki masz układ hamulcowy w D3 W12, ale z tego co wyczytałem na temat podnoszenia skuteczności układów hamulcowych doszedłem do skromnego wniosku, że najlepszym rozwiązaniem jest po prostu wymiana zacisków na większe/mocniejsze. Sam teraz jestem na etapie dobierania gratów do mojej S8 (zaciski porsche 6-cio tłoczkowe, tarcze 350 lub 360 mm, klocki ponad 20 cm). Na początku chciałem założyć dobrej marki tarcze oraz klocki (np EBC), jednak ceny są jak z kosmosu. Za podobne pieniądze złożę zestaw jak wyżej, a późniejsza eksploatacja tego zestawu (koszt tarcz i klocków) jest raptem droższa o jakieś 200zł (przy wymianie tarcz i klocków).

Z tego co ustaliłem,
- koszt zacisków 6-cio tłoczkowe 1000-1400zł , 8-mio tłoczkowe 2200 - 2500 zł
- tarcze 360mm zimmerman gładkie 480zł para, nawiercane 680 zł para
- klocki brembo 250zł, PAGID 290zł, Ferodo DS2500 370 zł

Oczywiście, tarcze i klocki możesz sobie do tego zestawu założyć każdej innej marki wedle gustu, ja na pierwszy raz założę gładkie zimmermany i klocki ferodo (zestaw polecany na racing forum jako skuteczny i zarazem niedrogi kompromis)

W ciągu dwóch/trzech tygodni powinienem wszystko złożyć, tak więc wrażenia już niedługo. Na forum opiszę co i jak, dam namiary co gdzie kupić i kto może to złożyć w całość (osoba z doświadczeniem w takich przeróbkach)

bunga bunga
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 727
Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
Lokalizacja: WSC

Post autor: bunga bunga » 08 wrz 2011, 09:26

myślałem o takim zestawie:

http://www.brakes.pl/product_info.php/t ... 4132_44135

klocki EBC Yellow (komplet przód 560 zł), przewody w oplocie no i płyn.

Tarcze w/w w cenie gładkich oryginałów. Mój rozmiar ma jeszcze ATE ale ich nie założę. Za słabe.

Znalazłem tylko trzech dostawców. Wielkiego wyboru nie mam.

Znacie może tą firmę SP? Macie z nią jakieś doświadczenia?

[ Dodano: 2011-09-08, 09:27 ]
twój zestaw z zaciskami Porsche, mmm kuszący, może w tym kierunku uderzyć? daj znać jak zamontujesz,

Awatar użytkownika
sebos17
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 768
Rejestracja: 09 sty 2010, 23:22
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: sebos17 » 08 wrz 2011, 09:48

Coś tanie te klocki EBC, ja do swojej esy dostałem taką wycenę:

Witam,

Oto oferta:

Klocki przód tuningowe (ceramiczne) RED STUFF DP31373 - 1000zł detal brutto za komplet (mam na miejscu)
Klocki przód tuningowe YELLOW STUFF DP41373 - 1300zł detal brutto za komplet (mam na miejscu)

Tarcze przód standard (gładkie) D1250 - 480zł detal brutto za sztukę (na zamówienie)
Tarcze przód tuningowe TURBO GROOVE (nacinane, nawiercane, ocynkowane) GD1250 - 650zł detal brutto za sztukę (mam na miejscu)

Pozdrawiam serdecznie
Michał Kostrzyński


Zapewne dostałbym jeszcze jakiś rabat, ale i tak cena/jakość hamowania wygląda na mało opłacalne.

Pamiętaj, że przy nacinanych tarczach szybciej zużywają się klocki, ale jeżeli chcesz mieć heble jak żylety to nacinane tarcze na pewno pomogą. Moje oczekiwania powinien spełnić zestaw jak wcześniej opisałem.

EVAN
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 123
Rejestracja: 15 lut 2011, 12:03
Lokalizacja: małopolska

Post autor: EVAN » 08 wrz 2011, 09:59

ja nie polecam red/yellow staff - przerabiałem klocki w Subaru. Więcej pylą niż hamują.
Bardzo dobry klocek to Ferodo.
Dodatkowo pamiętajcie, że nacinane tarcze są głośniejsze niz gładkie, oraz zjadają klocki 3 razy szybciej.
Ja mam EBC klocki+tarcze i hamuję całkiem przyzwoicie.

bunga bunga
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 727
Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
Lokalizacja: WSC

Post autor: bunga bunga » 08 wrz 2011, 11:04

EBC Yellowł 560 zł komplet na przednią oś, potwierdził dostawca,

ale tarcze SP Performance Slotted spadły już na 735 zł/szt,

pozostali mi zestaw jw albo

zaciski porsche tarcze sp lub oryginał, klocki EBC Yellow

Awatar użytkownika
sebos17
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 768
Rejestracja: 09 sty 2010, 23:22
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: sebos17 » 08 wrz 2011, 11:20

I ktoś mówił że koszt utrzymania D3 jest większy :-P

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 08 wrz 2011, 22:04

Miałem komplet tarcze ATE i klocki ATE w B4, z tego tarcze nacinane w elipsę. Nie zauważyłem, aby szybciej ścierały się klocki ani też aby bardziej pyliły. Raczej trzeba zawsze dobierać odpowednie klocki do tarczy tzn. komplet tarcza-klocki. Z tego co zauważyłem, to dobre klocki z jednym rodzajem tarcz pracują świetnie (nie pylą i hamują), a z innymi tarczami albo pylą, albo piszczą, albo toczą tarczę i jest kicha. Najlepiej pytać ludzi z doświadczeniem, co kto miał u siebie i jak to się sprawowało.
Bądź dobry jak chleb.

bunga bunga
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 727
Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
Lokalizacja: WSC

Post autor: bunga bunga » 08 wrz 2011, 22:55

No ja takiego komfortu dobrania tarcz z klockami nie mam. Chyba, że oryginały. W ASO oryginały tarcze 2600, klocki 1100.

Poza tym w samochodzie powyżej 250 KM nie sprawdzają się popularne marki jak ATE czy Textar. Są po prostu za słabe.

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 10 wrz 2011, 22:47

No to jest niestety ból posiadania oryginalnego nowego auta. Mało zamienników, niewiele informacji i doświadczeń, a jeździć trzeba.
Bądź dobry jak chleb.

bunga bunga
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 727
Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
Lokalizacja: WSC

Post autor: bunga bunga » 27 gru 2012, 11:04

A czy ktoś z was ma zamontowane przewody hamulcowe w stalowym oplocie? Czy polecacie, jakiej firmy?

8-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl