części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 FL ALL ] Problemy ze wspomaganiem

Riccione79
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 2
Rejestracja: 21 mar 2010, 16:20
Lokalizacja: Łódź

[D2 FL ALL ] Problemy ze wspomaganiem

Post autor: Riccione79 » 21 mar 2010, 17:24

Witam wszystkich serdecznie.

Od jakiegoś czasu w mojej A8 pojawił się dziwny problem ze wspomaganiem...

Otóż jest wyczuwalny spory opór przy skręcaniu w prawo. Opór ten jest mocny, i w trakcie dalszego skręcania "przełamuje się" i zanika. Po chwili bezruchu kierownicy, skręcamy w prawo a tu dalej opór (pół obrotu i się przełamuje)....

Natomiast w lewo kierownica wręcz sama się kręci, wystarczy użycie 1 paluszka .....
Ostatnio zmieniony 25 lip 2011, 16:14 przez Riccione79, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
glinka
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 292
Rejestracja: 27 lip 2009, 22:03
Lokalizacja: morąg

Post autor: glinka » 21 mar 2010, 18:41

jesli w jedna strone to servo wykluczamy robiłes cos z maglem albo pompą w ostatnim czasie? na początek sprawdz poziom płynu

[ Dodano: 2010-03-21, 18:49 ]
http://www.a8team.pl/topics15/724.htm
nie potrzebnie zakładałes nowy temat trzeba byłosie podpisac pod tym

Riccione79
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 2
Rejestracja: 21 mar 2010, 16:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Riccione79 » 21 mar 2010, 20:22

Jestem świeży w temacie Audi. Poziom płynu chciałem sprawdzić, ale...... Gdzie się znajduje zbiorniczek wyrównawczy? Pod maską go nie ma. Książka na te temat też nic nie mówi.

Awatar użytkownika
gierobiala
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 406
Rejestracja: 15 wrz 2009, 18:00
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: gierobiala » 21 mar 2010, 20:40

Obrazek
Ostatnio zmieniony 21 mar 2010, 20:59 przez gierobiala, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
daro72
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1240
Rejestracja: 16 maja 2009, 18:49
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: daro72 » 21 mar 2010, 20:52

Zbiorniczek jest na pewno:
Obrazek
Musisz szukać pod maską. Po prawej stronie.
Dążenie do doskonałości.

kkarol
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 32
Rejestracja: 16 sty 2010, 11:42
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Re: Problemy ze wspomaganiem

Post autor: kkarol » 22 mar 2010, 18:47

Riccione79 pisze:Witam wszystkich serdecznie.

Od jakiegoś czasu w mojej A8 pojawił się dziwny problem ze wspomaganiem...

Otóż jest wyczuwalny spory opór przy skręcaniu w prawo. Opór ten jest mocny, i w trakcie dalszego skręcania "przełamuje się" i zanika. Po chwili bezruchu kierownicy, skręcamy w prawo a tu dalej opór (pół obrotu i się przełamuje)....

Natomiast w lewo kierownica wręcz sama się kręci, wystarczy użycie 1 paluszka .....
witam wszystkich
mam podobny problem w lewo chodzi ok natomiast w prawo albo dziala ok albo trzeba "przelamywac opor" mam servotronic.
czy to wina maglownicy ?

Awatar użytkownika
glinka
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 292
Rejestracja: 27 lip 2009, 22:03
Lokalizacja: morąg

Post autor: glinka » 22 mar 2010, 21:09

kkarol pisze:witam wszystkich
mam podobny problem w lewo chodzi ok natomiast w prawo albo dziala ok albo trzeba "przelamywac opor" mam servotronic.
czy to wina maglownicy ?
jesli by to było servo to w obie strony by cieło sprawdz poziom oleju czy jest ok warto tez sprawdzic wszystkie weze moze gdzies łapac powietrze jesli to jest ok to wina tkwi w maglu

kkarol
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 32
Rejestracja: 16 sty 2010, 11:42
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Post autor: kkarol » 23 mar 2010, 11:38

poziom plynu w normie , niedawno go wymienialem
wszystkie weze mam zrobione nowe bo wczesniej sie zapowietrzal uklad i szumialo mi z kierownicy.

czy pompa wspomagania może zapowietrzać układ ? slychac jak pracuje (raz ciszej raz glosniej). Zauwazylem tez ze jak zaparkuje samochod z kolami skreconymi w prawo to pozniej wspomaganie jakis czas pracuje prawidlowo.

podmienie pompe a jak to nie pomoze to kupie druga maglownice (nie mam zaufania do warsztatow ktore oferuja regeneracje).

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3526
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 23 mar 2010, 15:37

u mnie podobnie z tym ze chodzi cieżej w obydwie strony i przełamywanie też jest

pompa sprawdzona jest ok, magiel zakwalifikowany do wymiany
ale niektórzy sugerują że takie przełamywanie to może być coś
w zawieszeniu
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

kkarol
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 32
Rejestracja: 16 sty 2010, 11:42
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Post autor: kkarol » 23 mar 2010, 16:46

kupilem juz pompe i maglownice po wymianie dam znac czy pomoglo.
nie sadze ze to zawieszenie bo problem wystepuje tylko czasami a gdyby cos nie tak bylo w zawieszenie to problem ze skretem bylby non-stop.

Awatar użytkownika
glinka
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 292
Rejestracja: 27 lip 2009, 22:03
Lokalizacja: morąg

Post autor: glinka » 23 mar 2010, 17:15

kkarol pisze:poziom plynu w normie , niedawno go wymienialem
wszystkie weze mam zrobione nowe bo wczesniej sie zapowietrzal uklad i szumialo mi z kierownicy.

czy pompa wspomagania może zapowietrzać układ ? slychac jak pracuje (raz ciszej raz glosniej). Zauwazylem tez ze jak zaparkuje samochod z kolami skreconymi w prawo to pozniej wspomaganie jakis czas pracuje prawidlowo.

podmienie pompe a jak to nie pomoze to kupie druga maglownice (nie mam zaufania do warsztatow ktore oferuja regeneracje).
masz racje ja zregenerowałem i tylko 1000 km na niej zrobiłem

[ Dodano: 2010-03-23, 17:23 ]
maciu pisze:u mnie podobnie z tym ze chodzi cieżej w obydwie strony i przełamywanie też jest

pompa sprawdzona jest ok, magiel zakwalifikowany do wymiany
ale niektórzy sugerują że takie przełamywanie to może być coś
w zawieszeniu
jesli masz servo to radziłbym ci je sprawdzic ja miałem walniete i tak było w obie strony tnie

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3526
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 24 mar 2010, 09:59

servo znaczy servotronic?
jezeli tak to juz sprawdzalem, z czy bez nie ma róznicy
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
glinka
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 292
Rejestracja: 27 lip 2009, 22:03
Lokalizacja: morąg

Post autor: glinka » 25 mar 2010, 21:35

maciu pisze:servo znaczy servotronic?
jezeli tak to juz sprawdzalem, z czy bez nie ma róznicy
to wymien servo i bedzie ok trtoszke roboty jest
aa i jeszcze jedno pytanko w jaki sposob sprawdzałes ja sprawdzałem zwykłym zasilaczem

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3526
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 26 mar 2010, 08:48

glinka pisze:
maciu pisze:servo znaczy servotronic?
jezeli tak to juz sprawdzalem, z czy bez nie ma róznicy
to wymien servo i bedzie ok trtoszke roboty jest
aa i jeszcze jedno pytanko w jaki sposob sprawdzałes ja sprawdzałem zwykłym zasilaczem
po prostu wyciagnałem przekaxnik od servotronica i nie było praktycznie żadnej
zmiany, z innym sprawnym na 101% też to samo
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
glinka
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 292
Rejestracja: 27 lip 2009, 22:03
Lokalizacja: morąg

Post autor: glinka » 26 mar 2010, 19:23

maciu pisze:po prostu wyciagnałem przekaxnik od servotronica i nie było praktycznie żadnej
zmiany, z innym sprawnym na 101% też to samo
aa widzisz przekaznik moze byc dobry samo servo sprawdz to ustrojstwo jest na maglu taki elektro zaworek jesli nie działa to jest otwarty i spada cisnienie płynu w maglownicy i stąd ten opor

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl