części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 '99 2,5TDI] Śruba wahaczy górnych przednich...

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

[D2 '99 2,5TDI] Śruba wahaczy górnych przednich...

Post autor: szeryfisch » 27 lip 2010, 23:03

Jak wydłubac tą srube? Walic w zwrotnice nie mozna za bardzo bo jest aluminiowa, grzac tez nie bo chce wymienic tylko jeden wahacz. Jest jakis sposob na wykrecenie tej opornej sruby?
Myslalem zeby ukrecic jej łeb i nakrętką ciagnąc dalej.
Ostatnio zmieniony 30 lis 2010, 10:49 przez szeryfisch, łącznie zmieniany 1 raz.
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 27 lip 2010, 23:45

Black Cars Matters

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 10 sie 2010, 00:23

Wykrecilem tą śrubę, bułka z masłem....

Opisze, co mi tam:

trzeba zdjac kolo, pozniej odkrecic nakretke wspomnianej śruby - ale tak ze 2 mm. Na koncowke gwintu nakrecamy dodatkowa nakretke i kontrujemy z oryginalna. Nastepnie 2 kluczami staramy sie obracac srube. Byleby drgneła. Mozemy wspomagac sie srodkami typu WD40 albo Kalte spray czyli jakis tam zamrazacz. Jak sruba sie ruszy to odkrecamy calkiem obie nakretki i krecimy sruba tylko od strony łba. Nie wytrzyma tego dlugo i łeb sie urwie. Czyli mamy srube bez łba, z gwintem z drugiej strony. I o to chodzi.
Nastepnie nalezy z kawalka blachy wykonac sobie element o ksztalcie litery U aby wbic go w nacięcie zwrotnicy w ktorym siedzi tylny wahacz - musi byc pasownie zeby sie sruba nie klinowala pozniej.
Dalej zakladamy podkladke, na gwint nakrecamy nakretke i calosc dokrecamy az gwint zacznie wyciagac srube ze zwrotnicy. Jak gwint sie skonczy, to odkrecamy nakretke dajemy tulejke i jedziemy dalej az wyciagniemy cala srube.
Wazne jest wbicie tego U z blachy bo inaczej dokrecanie powoduje jednoczesne klinowanie sruby i trzeba sie niezle spocic zeby ją ruszyc.

Obylo sie bez mlotka, wiertarki i palnika.

Życze miłej zabawy.
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

szoszon1983
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 257
Rejestracja: 04 kwie 2010, 17:00
Lokalizacja: Radom / Reading, UK

Post autor: szoszon1983 » 10 sie 2010, 22:23

szeryfisch pisze: Obylo sie bez mlotka, wiertarki i palnika.
tylko pogratulować, u mnie to się nie udało i trzeba było wiercić, pół dnia roboty, ale wymieniłem wszystkie wahacze i wszystko zostało przygotowane tak, żeby następnym razem było łatwiej.

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 10 sie 2010, 23:55

No wlasnie tak sie przygladam ze wszyscy wymieniaja cale wahacze. Ja z rozpedu tez wymienilem tylny caly choc uszkodzona byla tuleja a nie sworzen. Z tego co sie zorientowalem to tuleje sa wymienne i jesli sworzen jest ok to nie ma potrzeby wymieniac calego wachacza. W przyszlym tygodniu mam zamiar wymienic tuleje w przednim gornym wahaczu,bo w jego przypadku sworzen tez jest OK.
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 11 sie 2010, 01:23

Wiele zależy od ceny i stanu wahacza. Fakt faktem, że również Audi zaleca wymianę samych tulei w górnych, jeśli wahacz jest ok. Podobnie jest z resztą z tyłem (poprzeczny góra - 6 el met-gum za ok 150zł)
Black Cars Matters

wariat00
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 18
Rejestracja: 21 mar 2010, 14:05
Lokalizacja: pomorze

Post autor: wariat00 » 06 lis 2010, 20:47

moze mi ktos podac numer tej nieszczesnej sruby z etki . chcialym kupic a jestem zagranica

Awatar użytkownika
daro72
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1240
Rejestracja: 16 maja 2009, 18:49
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: daro72 » 06 lis 2010, 21:54

Jeśli chodzi o śrubę mocującą do goleni to jej numer to: N 101 312 03 wymiary śruby (M10x105x32)
Dążenie do doskonałości.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl