części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D2 ALL] Zbieżność

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

[D2 ALL] Zbieżność

Post autor: colln » 06 lis 2010, 00:48

Byłem dziś kontrolnie na zbieżności i okazało się, że z przodu ponoć nie ma możliwości regulacji kąta pochylenia ? Prawda to?
Ostatnio zmieniony 28 lis 2010, 10:23 przez colln, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
SJake
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 264
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:22
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: SJake » 06 lis 2010, 01:44

Chyba tak... też to usłyszałem od diagnosty. Z tym że u mnie było perfect tak więc nawet się tym nie przejąłem...
A8 4,2 quattro
A8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
S6 4,2 quattro
A6 2,8 quattro
A2 1,6 FSI
A6 TDI AEL

POLISHANGEL

bronko86
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 124
Rejestracja: 28 lut 2010, 09:24
Lokalizacja: dolnyslask

Post autor: bronko86 » 06 lis 2010, 08:31

Kąt pochylenia w naszych sprzętach chyba tylko z tyłu ;-)
Ostatnio zmieniony 12 lis 2010, 18:35 przez bronko86, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 12 lis 2010, 18:34

Może się mylę ale wydaje mi się że z przodu pełna regulacja to jest prawie w każdym aucie...
natomiast w wielu autach właśnie z tyłu regulacja jest delikatnie mówiąc okrojona.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

przemoR888
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 313
Rejestracja: 27 paź 2009, 19:43
Lokalizacja: wielkopolska/ Piła

Post autor: przemoR888 » 13 lis 2010, 20:01

no za bardzo to nie ma regulacji bo gdzie? masz odlane kopyto z wprasowanym łożyskiem, które połączone z samochodem jest na 4 wahaczach+ końcówka kierownicza

czaszkin77
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 157
Rejestracja: 27 cze 2010, 19:16
Lokalizacja: Kolbuszowa

Post autor: czaszkin77 » 14 lis 2010, 09:33

Jeśli masz różnicę między prawym a lewym kołem w koncie nachylenia to popuszczasz cztery śruby na,, sankach'' i przestawiasz całe zawieszenie w prawo lub w lewo aż będą podobne kąty prawy i lewy , robiłem tak w swojej A8 , ściagała na prawo a zbieżność była dobra po ustawieniu kątów auto jeżdzi normalnie puszczam kierownicę i jedzie prosto a nie jak przed ściągało na prawo

Awatar użytkownika
Lukas134
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1243
Rejestracja: 12 paź 2009, 22:18
Lokalizacja: Łosice

Post autor: Lukas134 » 18 lis 2010, 21:41

Dokładnie zgadza się koledzy ;-) W Naszych A/S8 D2 nie ma możliwości ustawienia kąta pochylenia. Z przodu ustawiamy tylko zbieżność, z tyłu ustawiamy kąty i zbieżność. ;-) W sumie nie jest to złe, aleee jeżeli ktoś ma obniżone A/S8 to jest mały problem. Ja mam auto obniżone z przodu o jakieś 9-10 cm z przodu i kąt pochylenia jest dosyć spory i nie ma możliwości regulacji. :-/
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce a8team.pl

ZuQ
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 34
Rejestracja: 20 lis 2010, 15:39
Lokalizacja: NEB

Post autor: ZuQ » 21 lis 2010, 19:25

Z tego co widzę to kąt pochylenia kół przednich zależy od wysokości zawieszenia. Ja mam zawieszenie 1BE (sportowe) i kąty pochylenia wynoszą ok 1,5 stopnia co wpływa znacznie na zużycie opon od wewnatrz. Czy jeżeli podniosę zawieszenie wymieniając pakiet amortyzator/sprężyna to kąty pochylenia się zmniejszą :?:

Awatar użytkownika
Lukas134
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1243
Rejestracja: 12 paź 2009, 22:18
Lokalizacja: Łosice

Post autor: Lukas134 » 21 lis 2010, 20:13

Powinny :) orignalnie powinno być 30 minut na minusie w S8 45 minut na minusie, ja na kicie KAW mialem 1,5 stopnia na minusie teraz na gwincie myślę, że jakieś 2,5 stopnia na minusie :D
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce a8team.pl

ZuQ
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 34
Rejestracja: 20 lis 2010, 15:39
Lokalizacja: NEB

Post autor: ZuQ » 28 lis 2010, 10:12

byc może dla zawieszenia standardowego 1BA kat pochylenia jest 30 min natomiast interesuje mnie jaki jest prawidłowy kąt dla zawieszenia 1BE?

Awatar użytkownika
Lukas134
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1243
Rejestracja: 12 paź 2009, 22:18
Lokalizacja: Łosice

Post autor: Lukas134 » 28 lis 2010, 16:00

ZuQ, a Ono na wysokość jakie jest jak zwykłe czy -20 mm jak w S8?? ja mam książki od zbieżności i mam tam wypisane, że kąty pochylenia w D2 przed i po lifcie są nie regulowane i wynoszą -30, natomiast kąty w Audi S8 D2 powinny wynosić -45. Więc jeżeli auto stoi standardowo wysoko to -30 zawieszenie S8 -45. :)

[ Dodano: 2010-11-28, 16:02 ]
Przepraszam nie przeczytałem wyżej, Jeżeli jest to oryginalne sportowe zawieszenie -20 to kąty pochylenia powinny wynosić -45 :)
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce a8team.pl

ZuQ
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 34
Rejestracja: 20 lis 2010, 15:39
Lokalizacja: NEB

Post autor: ZuQ » 01 gru 2010, 21:42

Łukaszu,
na stacji diagnostycznej gdzie mi robili geometrię, mieli książkę w której dla zawieszenia sportowego było podane -1st.5' +/- 30', więc wg tej książki -1st.30' jest w górnej granicy tolerancji. czy możesz podrzucic mi na pw skan strony gdzie masz opisane -45' dla zawieszenia -20mm?

Awatar użytkownika
Lukas134
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1243
Rejestracja: 12 paź 2009, 22:18
Lokalizacja: Łosice

Post autor: Lukas134 » 02 gru 2010, 20:26

Właśnie przeczytałem Twoją odpowiedź, ja akurat pracuję jako mechanik, a tato ma Stacje Kontroli Pojazdów i też bardzo dużo zbieżności ustawiamy :D jutro jak nie zapomnę to wezmę najnowszą Autodatę i zeskanuję i wrzucę tutaj na forum :)

ZuQ
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 34
Rejestracja: 20 lis 2010, 15:39
Lokalizacja: NEB

Post autor: ZuQ » 04 gru 2010, 10:03

Świetny pomysł, czekam(y).

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 04 gru 2010, 10:32

FOSS pisze:Może się mylę ale wydaje mi się że z przodu pełna regulacja to jest prawie w każdym aucie...
natomiast w wielu autach właśnie z tyłu regulacja jest delikatnie mówiąc okrojona..
Mogę tylko dodać że rzeczywiście myliłem się - z tyłu jest owszem regulacja pochylenia ale z przodu już nie...
można wprawdzie próbować regulować na sankach ale to raczej chyba tylko w celu poprawienia symetrii pochylenia bo jednego koła oddzielnie to chyba nie można na sankach ustawić.

Tu mam też dwa pytania do lepiej znających się na rzeczy:

:arrow: Jak w zwiazku z powyzszym poprawić kąty pochylenia kół z przodu kiedy teoretycznie wszystko w zawieszeniu jest OK a kąty pochylenia mam -1st.42' :?:

:arrow: Czy stan dolnych rozpórek w zawieszeniu ma jakiś konkretny wpływ na geometrię zawieszenia i poruszany powyżej problem kąta pochylenia przednich kół :?:
W S8 mam na dole dwie rozpórki zawieszenia (obie bardzo blisko siebie ale inaczej mocowane i zupełnie odmienne w swojej konstrukcji i przekroju) z czego jedną z nich jakiś czas temu wymieniłem na nówkę (była mocno uderzona już przez poprzedniego właściciela) a druga patrząc po śladach na niej też na moje oko jest lekko zagięta i nie wiem czy jej wymiana może mieć jakikolwiek wpływ na geometrię zawieszenia.
:-?
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl