![]() |
![]() |
![]() |
[D2 ALL] Zbieżność
[D2 ALL] Zbieżność
Byłem dziś kontrolnie na zbieżności i okazało się, że z przodu ponoć nie ma możliwości regulacji kąta pochylenia ? Prawda to?
Ostatnio zmieniony 28 lis 2010, 10:23 przez colln, łącznie zmieniany 2 razy.
Może się mylę ale wydaje mi się że z przodu pełna regulacja to jest prawie w każdym aucie...
natomiast w wielu autach właśnie z tyłu regulacja jest delikatnie mówiąc okrojona.
natomiast w wielu autach właśnie z tyłu regulacja jest delikatnie mówiąc okrojona.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
-
- Super Klubowicz
- Posty: 313
- Rejestracja: 27 paź 2009, 19:43
- Lokalizacja: wielkopolska/ Piła
-
- Forum Audi A8
- Posty: 157
- Rejestracja: 27 cze 2010, 19:16
- Lokalizacja: Kolbuszowa
Jeśli masz różnicę między prawym a lewym kołem w koncie nachylenia to popuszczasz cztery śruby na,, sankach'' i przestawiasz całe zawieszenie w prawo lub w lewo aż będą podobne kąty prawy i lewy , robiłem tak w swojej A8 , ściagała na prawo a zbieżność była dobra po ustawieniu kątów auto jeżdzi normalnie puszczam kierownicę i jedzie prosto a nie jak przed ściągało na prawo
Dokładnie zgadza się koledzy ;-) W Naszych A/S8 D2 nie ma możliwości ustawienia kąta pochylenia. Z przodu ustawiamy tylko zbieżność, z tyłu ustawiamy kąty i zbieżność. ;-) W sumie nie jest to złe, aleee jeżeli ktoś ma obniżone A/S8 to jest mały problem. Ja mam auto obniżone z przodu o jakieś 9-10 cm z przodu i kąt pochylenia jest dosyć spory i nie ma możliwości regulacji. :-/
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce a8team.pl
Z tego co widzę to kąt pochylenia kół przednich zależy od wysokości zawieszenia. Ja mam zawieszenie 1BE (sportowe) i kąty pochylenia wynoszą ok 1,5 stopnia co wpływa znacznie na zużycie opon od wewnatrz. Czy jeżeli podniosę zawieszenie wymieniając pakiet amortyzator/sprężyna to kąty pochylenia się zmniejszą :?:
ZuQ, a Ono na wysokość jakie jest jak zwykłe czy -20 mm jak w S8?? ja mam książki od zbieżności i mam tam wypisane, że kąty pochylenia w D2 przed i po lifcie są nie regulowane i wynoszą -30, natomiast kąty w Audi S8 D2 powinny wynosić -45. Więc jeżeli auto stoi standardowo wysoko to -30 zawieszenie S8 -45.
[ Dodano: 2010-11-28, 16:02 ]
Przepraszam nie przeczytałem wyżej, Jeżeli jest to oryginalne sportowe zawieszenie -20 to kąty pochylenia powinny wynosić -45

[ Dodano: 2010-11-28, 16:02 ]
Przepraszam nie przeczytałem wyżej, Jeżeli jest to oryginalne sportowe zawieszenie -20 to kąty pochylenia powinny wynosić -45

Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce a8team.pl
Mogę tylko dodać że rzeczywiście myliłem się - z tyłu jest owszem regulacja pochylenia ale z przodu już nie...FOSS pisze:Może się mylę ale wydaje mi się że z przodu pełna regulacja to jest prawie w każdym aucie...
natomiast w wielu autach właśnie z tyłu regulacja jest delikatnie mówiąc okrojona..
można wprawdzie próbować regulować na sankach ale to raczej chyba tylko w celu poprawienia symetrii pochylenia bo jednego koła oddzielnie to chyba nie można na sankach ustawić.
Tu mam też dwa pytania do lepiej znających się na rzeczy:
:arrow: Jak w zwiazku z powyzszym poprawić kąty pochylenia kół z przodu kiedy teoretycznie wszystko w zawieszeniu jest OK a kąty pochylenia mam -1st.42' :?:
:arrow: Czy stan dolnych rozpórek w zawieszeniu ma jakiś konkretny wpływ na geometrię zawieszenia i poruszany powyżej problem kąta pochylenia przednich kół :?:
W S8 mam na dole dwie rozpórki zawieszenia (obie bardzo blisko siebie ale inaczej mocowane i zupełnie odmienne w swojej konstrukcji i przekroju) z czego jedną z nich jakiś czas temu wymieniłem na nówkę (była mocno uderzona już przez poprzedniego właściciela) a druga patrząc po śladach na niej też na moje oko jest lekko zagięta i nie wiem czy jej wymiana może mieć jakikolwiek wpływ na geometrię zawieszenia.
:-?
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-