Ogłoszenie 

Opony i alufelgi Opony samochodowe opony width= Porównywarka OC mfind zabezpieczenie samochodu przed kradzieżą Tarcze, hamulce
Opony & Alufelgi
Opony
samochodowe
Opony samochodowe
Porównywarka OC
Niedźwiedź-LOCK
Układ hamulcowy


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 09 4.2TDI ] Dziura w tłoku - remont silnika  
Autor Wiadomość
Glac 
Moje A8



Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2+
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: D3
Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 259
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-12-01, 21:36   [D3 09 4.2TDI ] Dziura w tłoku - remont silnika

Jeżdżę już 5 rok tym autem - felgi miały ślady od krawężnika, lakier z tyłu na zderzaku lekko przytarty i w końcu oddałem auto do firmy detalingowej. Korekta lakieru, felgi pomalowane a la FOSSa że tak powiem, zderzak lakierowany, nowa listwa - potem zabezpieczone wszystko powłoką ceramiczną - rachunek 9k - trochę boli, ale efekt zajebisty! No auto jak z salonu.

Cieszyłem się kilka dni.. w piątek na trasie A8 puściła chmurę dymu i to by było na tyle.. laweta, mechanik i smutna diagnoza - dziura w tłoku.

Jak żyć niech ktoś mi powie?

Rozmyślam od piątku i radzę się co robić.
Jedni mówią sprzedaj jako uszkodzony, ale ile ja wezmę? Jakieś śmieszne pieniądze.
Inna opcja to naprawa silnika 20 - 25k
I teraz trzecia opcja wymiana silnika i chyba tutaj trzeba się kierować.

Dobrzy ludzie radzą, żeby iść w CTEC bo to konstrukcja z 2015 i ponoć pasuje, ale z tego co widzę na Allegro trzeba położyć 15 za słupek lub 20k za kompletny.
Dla porównania taki jak mój BVN 10-12k.

Piszę bo co kilka głów itd - może ktoś ma doświadczenia w temacie wentylowanych tłoków
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 178 razy
Wiek: 30
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6463
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2019-12-01, 22:20   

Ja słyszałem, że nowsze konstrukcje są gorsze więc szukałbym tego co miałeś. Dziura w tłoku tak bez żadnych oznak? Nic? Jak zrobisz teraz remont silnika to możesz śmiało założyć, że do końca życia tego auta będzie on w bardzo dobrej kondycji i jedynie drobnostki mogą być zmartwieniem.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Glac 
Moje A8



Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2+
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: D3
Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 259
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-12-02, 07:09   

Też słyszałem, że nowe konstrukcje są gorsze, ale czy to faktycznie prawda...
Taki silnik też będzie maksymalnie 4 letni więc można się spodziewać małego nalotu w porównaniu do BVN, który może być 10-15 letni.

Co do oznak to nic wcześniej absolutnie. Nagle dym, utrata mocy, drżenie budy - byłem w trakcie wyprzedzania tira i jeszcze wyprzedziłem bez większego problemu nie licząc zasłony dymnej. Zjechałem na poboczne silnik nie zgasł, check engine się nie zapalił. Na wolnych obrotach nawet nie dymi i tylko trochę drży.
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 178 razy
Wiek: 30
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6463
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2019-12-02, 17:38   

Glac napisał/a:
Też słyszałem, że nowe konstrukcje są gorsze, ale czy to faktycznie prawda...

Widziałem już 2 D4'ki ze słupkami z D3 :) Podobno pasują te słupki wymiennie jakoś. Na Twoim miejscu kupiłbym słupek, zrobił pierścienie, panewki, rozrząd, nowe uszczelnienia... osprzęt masz i nic tylko cieszyć się nowym silnikiem na kolejne 10+ lat :) Ale ja jestem fanatykiem D3 więc bym się z nim nie rozstał. Opcją jest zawsze przy tej okazji przejście na coś nowszego.

Glac napisał/a:
Co do oznak to nic wcześniej absolutnie. Nagle dym, utrata mocy, drżenie budy - byłem w trakcie wyprzedzania tira i jeszcze wyprzedziłem bez większego problemu nie licząc zasłony dymnej. Zjechałem na poboczne silnik nie zgasł, check engine się nie zapalił. Na wolnych obrotach nawet nie dymi i tylko trochę drży.

Rozumiem, że masz to już rozebrane i wiesz co się stało dokładnie tak? bo te objawy jakieś dziwne. Zwłaszcza bez oznak. Aby wypalić dziurę to musiałoby się dość kopcić z tyłu. A nie strzelił rozrząd albo jakiś zawór się nie urwał?
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Glac 
Moje A8



Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2+
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: D3
Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 259
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-12-02, 21:21   

Rozebrane nie jest - auto jest u mechanika. Z tego co wiem diagnoza o tłoku była postawiona po pomiarze kompresji, która wyniosła 0 na jednym z cilindrów, a pozostałe prawidłowe.
Dodatkowo ciśnienie wybija olej korkiem wlewu, a po jego odkręceniu leci dym.

Co do naprawy sprawy się komplikują z silnikiem CTEC z powodu adblue i raczej trzeba będzie iść drogą, którą już ktoś przetarł czyli CDSB bo BVN nie znalazłem, żadnej dobrej oferty.

Remont to będą większe koszty i dłuższy czas naprawy.
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 178 razy
Wiek: 30
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6463
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2019-12-02, 22:29   

Glac napisał/a:
Remont to będą większe koszty i dłuższy czas naprawy.

Koszty wiadomo ale ma to swoje plusy. Masz coś co wiesz, że prędko nie padnie. Ile czasu szacuje mechanik na taki remont z ciekawości?

Glac napisał/a:
Rozebrane nie jest - auto jest u mechanika. Z tego co wiem diagnoza o tłoku była postawiona po pomiarze kompresji, która wyniosła 0 na jednym z cilindrów, a pozostałe prawidłowe.
Dodatkowo ciśnienie wybija olej korkiem wlewu, a po jego odkręceniu leci dym.

Ja bym jeszcze zaczekał z tą diagnozą. Ja obstawiam raczej problem z zaworami. Ale oczywiście bez zdjęcia główek pewnie wiele wiedzieć nie będziesz.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
FOSS 



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 185 razy
Wiek: 44
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5738
Skąd: WPR
Wysłany: 2019-12-03, 22:41   

Glac napisał/a:
Cieszyłem się kilka dni.. w piątek na trasie A8 puściła chmurę dymu i to by było na tyle.. laweta, mechanik i smutna diagnoza - dziura w tłoku.

Jak żyć niech ktoś mi powie?

Szok <boisie>

Glac napisał/a:
Rozebrane nie jest - auto jest u mechanika. Z tego co wiem diagnoza o tłoku była postawiona po pomiarze kompresji, która wyniosła 0 na jednym z cilindrów, a pozostałe prawidłowe.
Dodatkowo ciśnienie wybija olej korkiem wlewu, a po jego odkręceniu leci dym.

Robiłem już takie BVN z pękniętą głowicą, z uszkodzonymi popychaczami zaworowymi, z uszkodzonymi wałkami rozrządu.
Niestety, BVN niby takie pancerne ale też padają.

Czy ty nie miałeś przypadkiem tam jakiegoś czipa?... więcej KM i Nm?
_________________
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
* FOSS motorsport *
(PL-Warszawa)
-
 
 
Glac 
Moje A8



Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2+
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: D3
Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 259
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-12-31, 19:07   

Trochę innych spraw było w międzyczasie i dopiero teraz widzę nowe posty.
drago_o napisał/a:
Ile czasu szacuje mechanik na taki remont z ciekawości?

Nie pytałem dokładnie.
drago_o napisał/a:
Ja bym jeszcze zaczekał z tą diagnozą. Ja obstawiam raczej problem z zaworami. Ale oczywiście bez zdjęcia główek pewnie wiele wiedzieć nie będziesz.

Zdjęcia od mechanika




FOSS napisał/a:
Czy ty nie miałeś przypadkiem tam jakiegoś czipa?... więcej KM i Nm?

Owszem zmieniony był soft 365 KM/780 Nm

Auto stoi rozebrane i czeka na decyzję, a ja kupiłem inną furę także nie cisnę mechanika.

Fakt, że włożyłem w wygląd auta przed awarią 9k trochę boli bo coraz bardziej godzę się z myślą, że pójdzie do sprzedaży. Z drugiej strony na pewno to ułatwi zbycie.
Tylko jak to zrobić, żeby dobrze naprawić/wymienić silnik, żeby przyszły nabywca się nie bał.
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 178 razy
Wiek: 30
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6463
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2020-01-01, 15:36   

Chyba przy tym uszkodzeniu pozostaje poszukać drugiego słupka. Sprawdzić, gładzie i tłoki, poskłądać wtedy w miare bezpiecznie sprzedawać. No i wygląda na to, że jeszcze wymienić wtryski bo jeśli tam nic nie wpadło to tylko lejące wtryski chyba mogły być winne.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Glac 
Moje A8



Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2+
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: D3
Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 259
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-01-01, 17:05   

Dokładnie tak - szukam silnika i obowiązkowo wtryski.
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 42 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2722
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-01-02, 09:47   

jakby lały to by nie było widac na korekcjach?
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
Glac 
Moje A8



Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2+
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: D3
Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 259
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-01-02, 10:41   

Dawno nie sprawdzałem.

https://allegro.pl/oferta/silnik-audi-a8-4-2-tdi-326km-nowy-rozrzad-bvn-8024617833#

AUTO-VAN S.C. Mirosław Łaciok Daniel Łaciok
Auto Części Kurniki I
43-385 JASIENICA ul. Strumieńska 829

Czy ktoś zna sprzedawcę?
Dzwoniłem - facet mówi, że rozebrali i wyremontowali na nowych częściach.
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 42 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2722
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-01-02, 13:05   

no ale jak robiłeś program to musiały być w co najmniej dobrym stanie...
przecież by się tak szybko nie skończyły...

o ile dobrze pamietam kwoty to ten silnik masz w cenie zbliżonej do "kompletnego" rozrządu... ;)
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
Glac 
Moje A8



Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2+
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: D3
Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 259
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-01-02, 18:38   

maciu napisał/a:
no ale jak robiłeś program to musiały być w co najmniej dobrym stanie...
przecież by się tak szybko nie skończyły...
4 lata temu robiłem i były ok.

maciu napisał/a:
o ile dobrze pamietam kwoty to ten silnik masz w cenie zbliżonej do "kompletnego" rozrządu...

Jasna sprawa - opis super. Jak zrobione należycie na nowych częściach to byłaby to właściwa opcja.

[ Dodano: 2020-02-03, 22:58 ]
Dwa miesiące szukam silnika i nic pewnego nie trafiłem. Zatem remont. Postaram się w miarę dostawania informacji od mechanika zamieszczać zdjęcia i szczegóły.

Dziś silnik został przewieziony do właściwego warsztatu i są pierwsze, zewnętrzne oględziny. Ogólnie osprzęt nie jest w najlepszym stanie.
1. Obie turbiny mają postrzępione krawędzie wirników ssących oraz kałuże oleju w muszlach gorących, a do tego jeden króciec nie był w misce olejowej, luzów na wirnikach brak.
2. Rok temu przy wymianie w ASO paska wielorowkowego, napinacza i rolek jak widać zostawili jedną rolkę starą oraz jedna nowa rolka ma uszczerbek.
3. Pordzewiałe węże
Na razie to tyle - reszta po rozkręceniu wszystkiego.













 
 
Jacek82 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3/RS4 B7/A8 D4 fl
Wiek: 38
Dołączył: 25 Lut 2018
Posty: 121
Skąd: Opole
Wysłany: 2020-02-04, 12:00   

ale ten olej w turbinach znalazł się przez kuku w tłoku
doloty do turbin dobrze posprawdzaj
te rury wodne jak zaczniesz rozkręcać to będą ciekły w miejscu korozji
w rolce masz tylko osłonę pękniętą
ale nie ma co koszty tak czy siak będą ogromne
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Akumulatory samochodowe Audi A6 Porównywarka OC
opony samochodowe 24opony.pl
| Forum Audi A6 i A7 |