|
Autor |
Wiadomość |
dj_tygrys
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Grzechu
Jeżdzę: A8 D2 PreFL
Dołączył: 21 Gru 2010 Posty: 13 Skąd: Smolec
|
Wysłany: 2021-12-05, 16:14 [D2 97 4.2PB/LPG
] Kilka błędów - od czego zacząć?
|
|
|
Cześć,
Mam kilka rzeczy do ogarnięcia w swojej A8.
Generalnie mam ją po sporym serwisie skrzyni oraz silnika (uszczelnienie, rozrząd, regeneracja skrzyni).
Auto ma problem na zimnym silniku nie trzyma obrotów (nie zawsze), natomiast jak silnik ciepły też potrafi po odpaleniu zgasnąć, trzeba przytrzymać na gazie by się ustabilizowało.
01 Engine
Diagnostyka pokazała następujące błędy:
P1602 Power Supply Terminal 30: Voltage Too Low
P1509 Idling speed Stabilization Valve - electrical Error in Circuit
P0327 Knock Sensor 1 Circ. Low input
P0300 Random/Multiple Cylinder: msfire Detected
P0301 Cyl.1: Misfire Detected
P1508 Idling system Adaptation Value: upper Limit Reached
02 Transsmision
P0730 Gear: Oncorrect Ratio
P0711 Transsmision Fluid Temperature Sensor "A" Circuit: range/Performance
Jak widać, jest co robić jestem po kasowaniu i po ponownej jeździe, jutro zrobię znów diagnostykę i sprawdzę które błędy wróciły i dam znać pod postem.
Czuć na pewno było przed kasowaniem że niedopala benzyny (auto ma LPG ale pierw walczę by na benzynie było ok).
Po kasowaniu jakby niedopalona benzyna nie śmierdziała aż tak bardzo, natomiast na pewno wymieniam świece, przełożę też cewkę na inne miejsce i zobaczę co wówczas pokaże, jeśli dalej będzie sypało błędem na ten 1 Cyl. to wówczas zamienię miejscami moduły, jeśli zmieni się cylinder to znaczy, że do wymiany i zamówię Beru.
Co mnie zastanawia to ten silniczek krokowy, zamówiłem drugi i jutro też sprawdzę czy prąd idzie do wtyczki (na 98% tak), czy jest jakaś procedura adaptacji tego silniczka? Znacie kogoś kto ewentualnie by to ogarnął we Wrocławiu lub okolicach?
Pytanie ostatnie to te 2 błędy skrzyni, czy jest się czym przejmować? Skrzynia chodzi jak nowa, ma nowe sprzęgło i jest po gruntownej regeneracji.
[ Dodano: 2023-04-29, 12:36 ]
Odpowiem sam sobie
Błędy silnika wynikały najprawdopodobniej z rozsypanej kostki czujnika spalania stukowego.
Po jej naprawie (obcięciu przewodu i przełożeniu wtyczki z nowego czujnika) nie ma żadnych błędów w kategorii silnika.
Został jedynie P0711, muszę namierzyć gdzie jest ten czujnik i go wymienię, jeśli nie pomoże to pewnie coś w elektryce więc przełożę kostkę i kawałek przewodu tam dokąd sięgnę i tam gdzie uda się zrobić w miarę bezpieczne połączenie.
Wrzucam dla potomnych. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |