|
Autor |
Wiadomość |
Kuli
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A4 b7
Wiek: 28 Dołączył: 27 Kwi 2023 Posty: 4 Skąd: Ostroleka
|
Wysłany: 2023-05-08, 21:55 [D3 06 4.2TDI
] Dym z wydechu w korku DPF wycięty
|
|
|
Siemka. Mam problem tego typu, że po postoju na wolnych obrotach silnik zaczyna dymić na biało, jak już rusze przez moment jeszcze dymi i przestaje. Auto kupiłem w weekend, sprzedający powiedział, że zaczęło się tak jak wyciął DPF. Nie wiem czy wyprogramowal będę musiał doczytać lecz stawiam tez na wtryski.
Komputer pokazuje jeden błąd mianowice. P3243 od przepustnicy. Możliwe dymienie od niej albo Dpf? Czy jednak sprawdzac wtryski? Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
pfx
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Kwi 2016 Posty: 50 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2023-10-24, 11:03
|
|
|
miałem tak ale w volvo. Po wycięciu DPF - nie zapisano zmian w przeprogramowanym sterowniku. ponowny flush kompa naprawił sytuację. po przeprogramowaniu sterownika powinieneś mieć błąd sumy kontrolnej. jesli tego nie ma - sterownik nie był ruszany. |
|
|
|
|
|
|
|
radex82 [Usunięty]
|
Wysłany: 2023-11-28, 16:06
|
|
|
Błąd P3243 dotyczący przepustnicy (throttle position sensor "B" circuit high input) wskazuje na potencjalny problem z czujnikiem położenia przepustnicy lub z obwodem, którym jest związany. Ten błąd może powodować problemy z regulacją przepustnicy, co z kolei może wpływać na prawidłową mieszankę paliwowo-powietrzną i spalanie.
Jeśli samochód po postoju dymi na biało, mogą występować różne przyczyny, w tym potencjalne problemy z układem wtryskowym, DPF (filtrem cząstek stałych) lub innymi elementami układu wydechowego.
Oto kilka kroków, które możesz podjąć w celu zdiagnozowania problemu:
1.Sprawdzenie czujnika położenia przepustnicy (TPS): Upewnij się, że czujnik położenia przepustnicy działa poprawnie. Sprawdź, czy nie ma luźnych połączeń, uszkodzeń kabli ani problemów z samym czujnikiem.
2.Sprawdzenie układu wydechowego: Białe dymienie po postoju może wskazywać na obecność płynu chłodzącego w układzie wydechowym. To może wynikać z wycieku płynu chłodzącego do komory spalania. Sprawdź poziom płynu chłodzącego i zauważ, czy nie ma jego wycieków.
3.Sprawdzenie układu wtryskowego: Biorąc pod uwagę, że sprzedający wspomniał o wyciętym DPF, istnieje możliwość, że modyfikacje w układzie wydechowym mogły wpłynąć na działanie silnika. Jednak błąd związany z przepustnicą również może powodować problemy. Sprawdź, czy układ wtryskowy działa poprawnie.
4.Wyczytanie błędów z komputera samochodu: Oprócz błędu P3243, skonsultuj się z warsztatem samochodowym, aby wyczytać dodatkowe kody błędów z komputera pojazdu. To pomoże w bardziej szczegółowej diagnozie problemu. |
|
|
|
|
jannickz
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: jannickz
Jeżdzę: a8l
Dołączył: 11 Sty 2024 Posty: 2 Skąd: new york
|
Wysłany: 2024-01-11, 07:25
|
|
|
Biały dym z rury wydechowej po postoju jest najczęściej spowodowany przez przedostanie się płynu chłodzącego do komór spalania. Może to być spowodowane przez nieszczelność uszczelki pod głowicą, pękniętą głowicę lub blok silnika.
Jeśli sprzedający powiedział, że dymienie zaczęło się po wycięciu DPF, to możliwe, że jest to spowodowane przez nieprawidłowe wyprogramowanie DPF. W takim przypadku płyn chłodzący może przedostawać się do komór spalania przez rurę wydechową DPF. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |