Regeneracja tylnego zacisku hamulcowego
Czas ok. 2~3h, koszt 70~100zł
Narzędzia:
- podnośnik
- klucz do kół
- szczypce segera + zmodyfikowane szczypce segera ( )
- klucze płasko-oczkowe 11, 13, 14, 15
- nasadka imbus 5
- przyrząd do cofania tłoczków hamulcowych
- nasadka 17 1/2"
- płaski wkrętak
- końcówka do zakręcenia przewodu hamulcowego
Materiały:
- tłoczek np Autofren D025126
- reperaturka zacisku np Autofren D4098
- smar do tłoczków np ATE 03.9902-0501.2
- smar do prowadnic np Textar Cera Tec
- płyn hamulcowy (tu już zależy jaki macie zalany)
1. luzujemy koło, podnosimy samochód i ściągamy koło
2. luzujemy przewód hamulcowy (14), odpowietrznik (11), demontujemy zacisk z jarzma (13 dla śruby i 15 dla prowadnicy),
wypinamy linkę hamulca ręcznego całkowicie wykręcamy przewód hamulcowy i zaślepiamy go
3. dźwignią hamulca ręcznego wypychamy tłoczek z zacisku, wydłubujemy osłonę pyłową i uszczelkę
4. szczypcami segera demontujemy prowadnicę z tłoczka, wymieniamy jej uszczelkę, smarujemy pastą do tłoczków i montujemy
z powrotem w nowym tłoczku
5. zmodyfikowanymi szczypcami segera demontujemy pierścień wewnątrz zacisku
6. odkręcamy dwa imbusy napinające sprężynę powrotu dźwigni hamulca
7. wyciągamy cały mechanizm, czyścimy całość, zmieniamy oring na części gwintowanej oraz simmering w korpusie zacisku, oś
dźwigni hamulca ręcznego smarujemy smarem do prowadnic i składamy całość w ten sposób, że umieszczamy zacisk w imadle, na
gwintowanej części umieszczamy nasadkę 17 i przyrządem do cofania tłoczków ściskamy sprężynę po czym zakładamy pierścień
segera
8. składamy zacisk nie zapominając o przesmarowaniu smarem tłoczka
9. z jarzma demontujemy prowadnice, czyścimy je, zmieniamy uszczelki, smarujemy i montujemy z powrotem
10. montujemy zacisk, odpowietrzamy go, zakładamy koło i to by było na tyle
Zdjęcie jak wszystko po kolei jest poskładane:
-> http://images66.fotosik.pl/613/c4fc7a5c53d4bb7e.jpg
![]() |
![]() |
![]() |
[D2 ALL ] Regeneracja tylnego zacisku hamulcowego
Zrobiłeś coś w swoim Audi A8 ? Masz do tego fotostory i opis ? Pochwal się innym.
- dice111
- Moderator
- Posty: 6067
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
[D2 ALL ] Regeneracja tylnego zacisku hamulcowego
Post autor: dice111 » 14 lut 2015, 20:55
Black Cars Matters
Przejdź do
- FORUM KLUB AUDI A8 - FORUM PODSTAWOWE
- ↳ Przedstaw się nam
- ↳ Nasze Auta
- ↳ A8 D2 (1994 - 2002)
- ↳ A8 D3 (2002 - 2009)
- ↳ A8 D4 (2009 - 2017)
- ↳ A8 D5 (2017 - 2023)
- ↳ Inne Audi
- ↳ Inne marki
- ↳ Audi A8 Klub Polska- Sprawy Klubowe
- ↳ Strefa ciekawości. Fajne, ciekawe, zdjęcia, filmy
- ↳ Ogłoszenia
- ↳ Sprzedam
- ↳ Kupię
- ↳ Zamienię
- ↳ Oddam lub przyjmę za darmo
- ↳ Zakup kontrolowany - kupujemy A8/S8
- ↳ A8 D2 (1994 - 2002)
- ↳ A8 D3 (2002 - 2009)
- ↳ A8 D4 (2009 - 2017)
- ↳ A8 D5 (2017 - 2023)
- ↳ Inne Audi
- ↳ Inne marki
- ↳ Polecam / Odradzam / Poszukuję
- ↳ Polecam
- ↳ Odradzam
- ↳ Poszukuje
- ↳ Ubezpieczenia, szkody, naprawy, porady prawne
- ↳ Na każdy temat
- ↳ Spoty i zloty
- ↳ zlot ogólnopolski
- ↳ fotorelacje z naszych spotkań
- ↳ dolnośląskie
- ↳ kujawsko-pomorskie
- ↳ lubelskie
- ↳ lubuskie
- ↳ łódzkie
- ↳ małopolskie
- ↳ mazowieckie
- ↳ opolskie
- ↳ podkarpackie
- ↳ podlaskie
- ↳ pomorskie
- ↳ śląskie
- ↳ świętokrzyskie
- ↳ warmińsko-mazurskie
- ↳ wielkopolskie
- FORUM KLUB AUDI A8 - FORUM TECHNICZNE
- ↳ Silniki benzynowe i LPG
- ↳ A8 D2 (1994 - 2002)
- ↳ A8 D3 (2002 - 2009)
- ↳ A8 D4 (2009 - 2017)
- ↳ A8 D5 (2017 - 2023)
- ↳ Inne ogólne
- ↳ Silniki wysokoprężne
- ↳ A8 D2 (1994 - 2002)
- ↳ A8 D3 (2002 - 2009)
- ↳ A8 D4 (2009 - 2017)
- ↳ A8 D5 (2017 - 2023)
- ↳ Inne ogólne
- ↳ Układ napędowy i skrzynie biegów
- ↳ A8 D2 (1994 - 2002)
- ↳ A8 D3 (2002 - 2009)
- ↳ A8 D4 (2009 - 2017)
- ↳ A8 D5 (2017 - 2023)
- ↳ Inne ogólne
- ↳ Zawieszenie
- ↳ A8 D2 (1994 - 2002)
- ↳ A8 D3 (2002 - 2009)
- ↳ A8 D4 (2009 - 2017)
- ↳ A8 D5 (2017 - 2023)
- ↳ Inne ogólne
- ↳ Koła, felgi i opony
- ↳ A8 D2 (1994 - 2002)
- ↳ A8 D3 (2002 - 2009)
- ↳ A8 D4 (2009 - 2017)
- ↳ A8 D5 (2017 - 2023)
- ↳ Inne ogólne
- ↳ Elektryka, elektronika
- ↳ A8 D2 (1994 - 2002)
- ↳ A8 D3 (2002 - 2009)
- ↳ A8 D4 (2009 - 2017)
- ↳ A8 D5 (2017 - 2023)
- ↳ Inne ogólne
- ↳ Nadwozie
- ↳ A8 D2 (1994 - 2002)
- ↳ A8 D3 (2002 - 2009)
- ↳ A8 D4 (2009 - 2017)
- ↳ A8 D5 (2017 - 2023)
- ↳ Inne ogólne
- ↳ Wnętrze
- ↳ A8 D2 (1994 - 2002)
- ↳ A8 D3 (2002 - 2009)
- ↳ A8 D4 (2009 - 2017)
- ↳ A8 D5 (2017 - 2023)
- ↳ Inne ogólne
- ↳ Układ hamulcowy
- ↳ A8 D2 (1994 - 2002)
- ↳ A8 D3 (2002 - 2009)
- ↳ A8 D4 (2009 - 2017)
- ↳ A8 D5 (2017 - 2023)
- ↳ Inne ogólne
- ↳ Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
- ↳ A8 D2 (1994 - 2002)
- ↳ A8 D3 (2002 - 2009)
- ↳ A8 D4 (2009 - 2017)
- ↳ A8 D5 (2017 - 2023)
- ↳ Inne ogólne
- ↳ Car Audio, nawigacja, CB radio
- ↳ A8 D2 (1994 - 2002)
- ↳ A8 D3 (2002 - 2009)
- ↳ A8 D4 (2009 - 2017
- ↳ A8 D5 (2017 - 2023)
- ↳ Inne ogólne
- ↳ Diagnostyka VAG
- ↳ A8 D2 (1994 - 2002)
- ↳ A8 D3 (2002 - 2009)
- ↳ A8 D4 (2009 - 2017)
- ↳ A8 D5 (2017 - 2023)
- ↳ Inne ogólne
- ↳ Inne
- ↳ A8 D2 (1994 - 2002)
- ↳ A8 D3 (2002 - 2009)
- ↳ A8 D4 (2009 - 2017)
- ↳ A8 D5 (2017 - 2023)
- ↳ Inne ogólne
- CZĘŚCI, SKLEPY, FIRMY SAMOCHODOWE
- ↳ Części samochodowe Audi A8.
- TUNING I REZANIE AUDI A8
- ↳ Tuning mechaniczny
- ↳ Tuning wizualny
- ↳ Modyfikacje różne
- ↳ A8 D2 (1994 - 2002)
- ↳ A8 D3 (2002 - 2009)
- ↳ A8 D4 (2009 - 2017)
- ↳ Auto Detailing
- ↳ Warsztat czyli zrób to sam
- ↳ A8 D2 (1994 - 2002)
- ↳ A8 D3 (2002 - 2009)
- ↳ A8 D4 (2009 - 2017)