części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[S8 D4 12 ] WAUZZZ4H6DN001447 - Tomaszowice k/Krakowa

Czy warto kupić to auto?... Znalazłem ciekawą ofertę! Opisy, porównania, porady przed zakupem, wróżenie ze zdjęć i z opisów. Dział dotyczy Audi A8/S8 D4.
Dostęp dla zarejstrowanych.
RafałS
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 28
Rejestracja: 24 sie 2020, 17:10
Lokalizacja: Tarnów

[S8 D4 12 ] WAUZZZ4H6DN001447 - Tomaszowice k/Krakowa

Post autor: RafałS » 24 sie 2020, 17:25

Witam

Jestem zainteresowany zakupem s8.
Znalazłem parę dni temu takie oto ogłoszenie:
https://www.otomoto.pl/oferta/audi-s8-a ... f.html#map
Auto serwisowane w ASO Kraków. OK 5tyś km temu wymienione klocki przód, 1000km serwis olejowy i ... wtedy to okazało się, że w aucie do wymiany jest uszczelka pod głowicą. Obecny właściciel już tego nie chce robić w związku z tym ta cena.
Dzwoniłem do Sportmile i powiedzieli mi za naprawę ok 10k jeśli to faktycznie tylko uszczelka do max 30k (wymiana silnika) jeśli okaże się, że jeszcze jest do roboty głowica, itp.
Co o tym myśleć? Czy warto?
Znacie kogoś kto by to ogarnął w małopolsce ewentualnie na podkarpaciu ponieważ z Tarnowa do Warszawy mam ok 350km i nie ukrywam, że nie chce mi się robić takich wycieczek.
Ostatnio zmieniony 13 sty 2022, 18:27 przez RafałS, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 5158
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 24 sie 2020, 21:03

quattro-service. Cena i tak niezła nawet przy droższym wariancie.
Black Cars Matters

Awatar użytkownika
panton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1008
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: panton » 25 sie 2020, 08:00

24k dwie turbiny z robotą w ASO mamy 30k więc ta wymiana silnika za 30k to bardzo optymistyczny wariant pod względem finansowym (jak zawsze powstaje pytanie jaki to silnik ale to inna bajka)....ja historii o dmuchniętej uszczelce nie kupuję - są pewnie grubsze tematy dlatego auto leci na sprzedaż chociaż patrząc na cenę i zrobienie tego silnika to cena i tak jest OK

RafałS
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 28
Rejestracja: 24 sie 2020, 17:10
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: RafałS » 25 sie 2020, 20:34

Byłem oglądnąć dzisiaj autko i ... całkiem przyjemny, środek czysty, zadbany. Fajnie doposażony, bang&olufsen, noktowizor, masaże, itp, welurowa jasna podsufitka, koła 21' zimowe 20' , wydech brzmi basowo ale nie nachalnie. Z zewnątrz dość dużo odprysków na przednim zderzaku i jedno na przedniej szybie. Jakieś drobne otarcia na tylnym zderzaku i odprysk na prawym tylnym błotniku zaraz za kołem. Czyli kosmetyka. Po odpaleniu świeci się błąd (żółta kontrolka silnika i obok też na żółto jakieś trzy literki ale nie pamiętam oraz, że nie można przekraczać 4tyś obrotów w silniku) - błąd zapalił się już tuż po ostatnim serwisie.
Teraz pozostaje przemyśleć sprawę, umówić się na diagnostykę i sprawdzenie autka.
Średnia spalania z ostatnich chyba 2tyś km ok 15,6l o ile dobrze pamiętaj więc też nieźle.
Pytałem w serwisie w którym auto jest serwisowane (Audi Special w Krakowie) i faktycznie potwierdzili, że wszystko było robione na bieżąco bez zbędnego oszczędzania, to co trzeba było wymienić - wymieniano - pełny wgląd w historię serwisową dostanę na miejscu. Przy ostatnim serwisie olejowym wyszła ta sprawa z uszczelką. Zrobili kosztorys obecnemu właścicielowi lecz wtedy to postanowił sprzedać auto obniżając cenę.
Zaczęło się ponoć od braku nadmuchu ciepłego powietrza ale czy to ma z tym związek czy zbieg okoliczności to nie wiem. Serwis za pełen przegląd auta przed zakupem powiedział 1250zł.
Wymiana uszczelki u nich ok 8 tyś zł za robociznę plus uszczelka więc myślę, że biorąc pod uwagę ceny innych nieautoryzowanych serwisów - jest OK.
Pytałem też co w najgorszym przypadku czyli głowica + ewentualnie turbo, czy zmieszczę się w 50k więc powiedzieli, że spokojnie ale nie sądzi, żeby poszła głowica, gdyby to było tdi to ponoć jest wtedy większe prawdopodobieństwo.
Co do pytań dotyczących turbin czy skrzyni gość mówił, że sprawdzą aczkolwiek nie powinno się tu nic dziać przy tym przebiegu. Jeśli zdecyduje się na zakup to dam znać. Póki co dziękuje za delikatną sugestię, żeby jednak kupić <papa>

greg26
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 385
Rejestracja: 11 lut 2010, 22:06
Lokalizacja: GA

Post autor: greg26 » 25 sie 2020, 22:59

Nie wiem po co sprzedający piszą takie bajeczki- w dzisiejszych czasach wszystko można zweryfikować.
Prostujemy :
-auto nie ma w serii 700nm tylko 650
-przyspieszenie 0-100 wynosi 4.1/4.2 (chciałbym w swoim S8 mieć te 3.7 w serii :-) )
Prędkość maksymalna ograniczona elektronicznie wynosi 268km/h - bynajmniej moje S8 tak ma.
Dobrze,że sprzedający nie napisał,że to full opcja,bo normalnie zacząłbym się śmiać na maxa.

Trochę przykre,że taki mały przebieg i takie cuda się dzieją.Mam takie samo auto i zrobiłem nim przez ponad 3 lata (od przebiegu 90tkm do 120tkm) 30 tyś km przebiegu i nic nie zapowiada,żeby coś z silnikiem działo się złego.Podstawa to wymiana świec co ok.50 tyś km- bo to czuły punkt tych silników.Niech sprzedający pokaże Ci ile razy wymieniał świece i przy jakich przebiegach.
Kolejna sprawa to na jakim oleju silnikowym jeździ.Jeśli katował go na 0W30 lub 5W30 to nieciekawie.
Jeśli to faktycznie uszczelka to nie ma skutku bez przyczyny-być może auto zostało przegrzane (jazda bez oleju lub płynu).
Jeśli to tylko uszczelka to jaki problem żeby sprzedający to zrobił i sprzedał jako pełnowartościowy produkt.
panton pisze:ja historii o dmuchniętej uszczelce nie kupuję - są pewnie grubsze tematy dlatego auto leci na sprzedaż chociaż patrząc na cenę i zrobienie tego silnika to cena i tak jest OK
mam podobne zdanie.
Używany silnik to koszt ok.30 tyś pln - remont może wynieść podobnie lub więcej.
Suma sumarum trzeba naszykować ok.50 tyś pln na ewentualne niespodzianki.

Ja ze swojej strony polecam S8 D4 jeśli akceptujesz spalanie i koszty eksploatacji.Auto daje mega frajdę z jazdy i wg mnie jest super.Oprócz wydatków eksploatacyjnych tj. wymian olejów,filtrów,świec,hamulców,nabicia klimy - nie miałem żadnej niespodzianki z autem i nie zamierzam rozstawać się z nim przez najbliższe kilka lat.
Powodzenia w zakupie.

RafałS
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 28
Rejestracja: 24 sie 2020, 17:10
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: RafałS » 25 sie 2020, 23:28

To, że w ogłoszeniu są lekko naciągnięte dane to zauważyłem, jest też napisane, że skrzynia 7 biegowa ale gość sam do końca nie wie co ma. Zapytam o wszystko w serwisie ponieważ to oni robili przeglądy i naprawy. Z uszczelką też mi powiedzieli, że takie coś raczej w tym aucie się nie zdarza ale co było przyczyną tego się pewnie nie dowiem. Gość ma dwóch synów więc może oni upalali to auto. Wszystko jest możliwe.
Zazwyczaj klient tej klasy aut do końca nie wnika co ma być robione i po co tylko płaci. Sam też tak czasem podchodziłem do tematu - jak trzeba to proszę robić.
Obecnie właściciel tego auta jeździ nowym maybachem więc nie sądzę, żeby coś kombinował, zwłaszcza, że sam sugerował aby pojechać do wybranego serwisu i sobie sprawdzić co i jak bo nie chce, żeby mieć później pretensje, że mówi jedno a wyjdzie coś drugie.
Co do kosztów jest dla mnie akceptowalne spalanie i serwis. Więcej jak 20tyś rocznie nie robię dlatego mam nadzieję, że nie będę musiał do niego specjalnie dużo dokładać i raczej na dłużej jak rok też z autem się nie zamierzam wiązać chyba, że wyjątkowo przypadnie mi do gustu ale czas pokaże jeśli zdecyduje się na zakup.
Na pewno dam znać co wyszło z przeglądu przed zakupem i wtedy podejmę ostateczną decyzję.

[ Dodano: 2020-08-25, 23:28 ]
greg26 pisze: Dobrze,że sprzedający nie napisał,że to full opcja,bo normalnie zacząłbym się śmiać na maxa.
Co jeszcze było dostępne w tym czasie a nie ma w tym aucie z wyposażenia?

Dodam jeszcze, że auto ma hamulce ceramiczne czego też troszkę się obawiam ale dzisiaj mnie Pan w serwisie pocieszył, że komplet brembo na 4 koła kosztuje tylko 12tyś euro :)

stan
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 138
Rejestracja: 07 lip 2010, 10:42
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: stan » 26 sie 2020, 09:37

Chyba dwa miesiące temu też była dyskusja nad okazyjną s8, dość częste te okazje, jak na tak rzadki samochód. Najgorsze w tym samochodzie jest to, że nie wiadomo ile pochłonie kasy. Zrobisz silnik + duperele i nastawiaj się raczej nad wymianą ceramiki. Po pierwsze facet jest kasiasty, a tacy z reguły potrafią liczyć i są największymi skąpcami. Po drugie, zastanów się czy taki samochód naprawdę jest Ci potrzebny. Jeśli chcesz kupić go i się trochę pocieszyć z powodu objeżdżania smarkaczy w skodach tdi czy trochę lepszych bmw - odpuść sobie, za drogi interes. Wypożycz sobie jaki chcesz, nawet ferrari czy lambo wyszalej się i będziesz miał spokój a kasę przeznacz na naprawdę fajne rzeczy a nie tak naprawdę bezwartościowy samochód. Piszę to dlatego, że jeżdżę samochodem, który też dość dobrze daje sobie radę na trasach i nie tylko (4.2 tdi po programie - chociaż nie porównuję go do s8). Czasami wyprzedzi mnie nawet renault clio i naprawdę korona z głowy jeszcze mi nie spadła. Sam piszesz, że będziesz go użytkował krótko ale jeśli masz kasę do niepotrzebnego wydania - Twoja sprawa. Licz się z tym, że jej nie odzyskasz. Skoro facet mając maybacha + inne auta nie chce dalej inwestować w s8 - ZASTANÓW SIĘ dlaczego. No chyba, że jesteś bogatszy od niego. Sory za takie nietechniczne, prywatne przemyślenia.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 6727
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 26 sie 2020, 11:19

stan pisze:Po drugie, zastanów się czy taki samochód naprawdę jest Ci potrzebny. Jeśli chcesz kupić go i się trochę pocieszyć z powodu objeżdżania smarkaczy w skodach tdi czy trochę lepszych bmw - odpuść sobie, za drogi interes. Wypożycz sobie jaki chcesz, nawet ferrari czy lambo wyszalej się i będziesz miał spokój a kasę przeznacz na naprawdę fajne rzeczy a nie tak naprawdę bezwartościowy samochód. Piszę to dlatego, że jeżdżę samochodem, który też dość dobrze daje sobie radę na trasach i nie tylko (4.2 tdi po programie - chociaż nie porównuję go do s8). Czasami wyprzedzi mnie nawet renault clio i naprawdę korona z głowy jeszcze mi nie spadła. Sam piszesz, że będziesz go użytkował krótko ale jeśli masz kasę do niepotrzebnego wydania - Twoja sprawa. Licz się z tym, że jej nie odzyskasz.
2/3 tej wypowiedzi można skwitować: A co jeśli dla niego naprawdę fajne są własnie samochody, które dla ciebie są bezwartościowe a gardzi rozrywkami fajnymi dla Ciebie bo są dla niego bezsensowne? :)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

RafałS
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 28
Rejestracja: 24 sie 2020, 17:10
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: RafałS » 26 sie 2020, 11:43

Nie jestem milionerem i nie chce autka do objeżdżania innych. Jestem po 40 więc wyścigi spod świateł mnie nie bawią ale fajnie mieć w trasie zapas mocy, przyjemność z przyspieszania i osiągów w komforcie i ciszy.
Na co dzień jeżdżę passatem alltrackiem b8 190 ale mam też alfe romeo 4c i lancera evo 10. Alfą za ostatnie 4 lata zrobiłem 15tyś km, ostatnie 1,5r ok 600 z czego 400km do serwisu na wymianę olejów, itp (serwisuje w FCA Bielsku- Białej). Lancer to też fajna zabawka ale mimo wszystko nie praktyczny, prawie brak bagażnika, dość głośny, twardy itp, na dłuższą trasę męczący. Spełniłem jakieś tam motoryzacyjne marzenia, trochę tych aut miałem ale nigdy auta tej klasy. Dlatego szukałem czegoś co pozwoli połączyć osiągi z funkcjonalnością i wygodą. Chce mieć jeden samochód z którego korzystam a nie trzy, które stoją i cieszą oko. Ta s8 to zupełny przypadek, zacząłem szukać - sam nie wiem do końca czego i trafiłem na to ogłoszenie.
Nie sztuka kupić auta za 300-400 tyś i stracić ponieważ też do końca nie będą miał pewności jak był użytkowany. Może lepiej zainwestować w ewentualne naprawy tego z ogłoszenia to przynajmniej będę wiedział co mam w aucie. Sam już nie wiem. Nigdy nie miałem takich dylematów jak kupowałem inne autka.
Tak na marginesie w passacie skończyła mi się w czerwcu gwarancja, w lipcu padła skrzynia, cały czas serwisowane, nie katowane, itp więc nie ma reguły, czasem to złośliwość rzeczy martwych lub po prostu pech ;)

greg26
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 385
Rejestracja: 11 lut 2010, 22:06
Lokalizacja: GA

Post autor: greg26 » 26 sie 2020, 20:54

stan pisze:a nie tak naprawdę bezwartościowy samochód
Twój tok myślenia jest jakiś dziwny...
Sam masz D3 4.2tdi a masz problem,że ktoś chce kupić S8?Po jaką cholerę chipowałeś 4.2 tdi?Mało mocy?Jakieś kompleksy?
Jeśli ktoś ma kasę na zakup i utrzymanie takiego auta to jaki problem?Trzeba mieć jakieś przyjemności z życia.Zamiast D3 mogłeś kupić Octavie 1.9tdi i też byś jeździł,nie mówiąc już o tym ile miałbyś więcej pieniędzy zaoszczędzonych. Nieprawdaż?
Ponad 3 lata temu dałem za D4 ok.245 tyś pln- dzisiaj jest warte 160-180.Stać mnie na taką utratę wartości.Spalanie 15-20 litrów - akceptuję.Życie jest za krótkie żeby jeździć dieslem :-) (to oczywiście żart i nie chcę nikogo obrazić).
To jest forum pasjonatów A8,a Ty burzysz te klocki.
Osobiście przymierzam się za jakiś czas do Panamery i czytając forum owej marki nikt tam nie każe nikomu kupować skody...

RafałS
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 28
Rejestracja: 24 sie 2020, 17:10
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: RafałS » 26 sie 2020, 21:13

Nie chcę już zakładać kolejnego wątku ale pojawiła się dzisiaj kolejna s8 12r , lampy poliftowe ale cena już przedliftowa :)

greg26
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 385
Rejestracja: 11 lut 2010, 22:06
Lokalizacja: GA

Post autor: greg26 » 26 sie 2020, 21:18

RafałS pisze:Nie chcę już zakładać kolejnego wątku ale pojawiła się dzisiaj kolejna s8 12r , lampy poliftowe ale cena już przedliftowa
Ja zanim kupiłem swoją S8 obejrzałem trzy inne i zapadła decyzja.Chłodna głowa przy zakupie takiego auta to podstawa i tego się trzymaj.Najważniejsze to kupić w dobrym stanie i nie będzie wtedy niespodzianek.
Jak kupisz to będziesz mega zadowolony - bo to WARTOŚCIOWY SAMOCHÓD :-)

Jacek82
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 125
Rejestracja: 25 lut 2018, 16:00
Lokalizacja: Opole

Post autor: Jacek82 » 27 sie 2020, 10:27

RafałS pisze:Nie chcę już zakładać kolejnego wątku ale pojawiła się dzisiaj kolejna s8 12r , lampy poliftowe ale cena już przedliftowa :)
a jak wyglądają lampy poliftowe w 2012 roku?

RafałS
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 28
Rejestracja: 24 sie 2020, 17:10
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: RafałS » 27 sie 2020, 11:33

Jacek82 pisze:a jak wyglądają lampy poliftowe w 2012 roku?
Lampy w modelu o którym wspomniałem przełożone są z wersji poliftowej bo w 2010-2013 były inne. Rozmawiałem dzisiaj w sprawie tej s8 z Żor i jest ponoć rachunek na 60k na zmianie lamp z niemieckiego serwisu.

Awatar użytkownika
PABLO200
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 706
Rejestracja: 31 sie 2009, 14:16
Lokalizacja: Śląski

Post autor: PABLO200 » 27 sie 2020, 13:43

RafałS pisze:
Jacek82 pisze:a jak wyglądają lampy poliftowe w 2012 roku?
Lampy w modelu o którym wspomniałem przełożone są z wersji poliftowej bo w 2010-2013 były inne. Rozmawiałem dzisiaj w sprawie tej s8 z Żor i jest ponoć rachunek na 60k na zmianie lamp z niemieckiego serwisu.
Strasznie tanie te lampy
chętnie kupie kilka sztuk <boisie>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D4 (2009 - 2017)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl