Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl części samochodowe mostostacja.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

Audi A8D3 kontra VW Phaeton

Czy warto kupić to auto?... Znalazłem ciekawą ofertę! Opisy, porównania, porady przed zakupem, wróżenie ze zdjęć i z opisów. Dział dotyczy Audi A8/S8 D3.
Dostęp dla zarejstrowanych.
Genesis
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 4
Rejestracja: 16 sie 2014, 15:00
Lokalizacja: Poznań

Audi A8D3 kontra VW Phaeton

Post autor: Genesis » 10 wrz 2014, 10:57

Czy ktoś z Forumowiczów porównywał te samochody? Chodzi mi szczególnie o wersję v12. Pobieżna analiza informacji w necie wskazuje, że więcej osób zmienia Audi na VW niż odwrotnie. Chwalona jest przede wszystkim kultura jazdy, osiągi i koszty eksploatacji. Poza tym, jest znaczna róznica w cenie. Model VW 6.0 l z 2010 można kupić w Niemczech między 25,000 a 30,000 euro, co w przypadku odpowiednika Audi jest raczej niemożliwe.
Ostatnio zmieniony 11 wrz 2014, 17:56 przez Genesis, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 10 wrz 2014, 12:12

Oba modele są bardzo dobre. Oczywiście masz na mysli W12 a nie V12. W VW jest mega cicho i ma bezprzeciągową klimatyzację (brak kratek klimy w kabinie w normalnej pracy). A8 ładniejsze stylistyką w środku i na zewnątrz. Motory są bardzo porównywalne (podejrzewam, że wiele sie między soba mechanicznie nie róznią). W VW bardzo chwalony jest silnik V10 5.0 TDI ze względu na małe spalanie (jak na ta jednostkę) i rozrząd w całości na kołach zębatych, bez łańcuchów i innych badziewiów :)

Zawiecha to prawie kopia :) Płyta podłogowa z Bentleya.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Gość

Post autor: Gość » 10 wrz 2014, 13:09

drago_o pisze:W VW bardzo chwalony jest silnik V10 5.0 TDI ze względu na małe spalanie (jak na ta jednostkę) i rozrząd w całości na kołach zębatych, bez łańcuchów i innych badziewiów :)
Ciekawe bo słyszałem dokładnie inne opinie na temat tego bardzo nieudanego diesla. Nawet W TVN Turbo niejaki pan Adam wypowiadał się że ceny tych modeli sa niskie ze względu na nieudana konstrukcje owego silnika.

Ogolnie "fejtonik" mi sie podoba.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 10 wrz 2014, 13:17

Heh ja swoją wiedze posiadam od mechanika z bezwypadkowo i róznych for internetowych. Gdy szukałem auta to własnie mój dylemat był A8 czy VW. V10 miał bardzo złe opinie w Tuareg'u ale wszędzie gdzie czytałem to w wersji do "Fejtona" został mocno poprawiony w stosunku do tego z Tuareg'a.

Ogólnie tez jetsem zdania, że się podoba. U mnie wygrała stylistyka Audi i w sumie tyle porównania ;P
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Gość

Post autor: Gość » 10 wrz 2014, 13:22

"Życie jest za krótkie żeby jeździć dieslem" :)

Fejek nie ma tego prestiżu co A8 i to może być wada albo i zaleta bo daje więcej dyskrecji a naprawde maximum luxusu. Jest cięższy od A8 ale wigoru mu raczej nie brakuje. Mi sie kojarzy z pierwsza Sklasą(W140) Duży, wygodny, kanapowóz idealny na trasy :)

giganteusz
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 67
Rejestracja: 07 sty 2011, 15:08
Lokalizacja: BS-ski

Post autor: giganteusz » 10 wrz 2014, 13:43

drago_o, wczytaj się w 5.0TDI żadnego udanego nie było się zaciera silnik i inne cuda.

fajny diesel to jak wiadomo 4.2 tdi

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 10 wrz 2014, 13:48

No wiem, 4.0 też mi tak zagorzale odradzali Ci co go nie maja. Jak narazie mam go 9 miesięcy, zrobiłem 20tys km i nic się nie dzieję. A km już ma prawie 400tys na blacie.

Ale nie o tym. Luksus... no jest. Gdzieś czytałem, że najwiekszym rynkiem zbytu dla nich byli właśnie bogacze co nie chcieli sie afiszowac i anonimowo podrózować po drogach. Jest mega wygodny. Podoba mi sie klima, jak wieje każdą szczelina deski rozdzielczej ale nie odczuwasz w ogol przeciągów czy dmuchania. Ciekawe rozwiązanie. Deska rozdzielcza ma dla mnei zbyt kwadratowy kształt a w wersji z dzieloną tylnią kanapą ten panel wygląda mega dziwnie :P i te wyswietlacze... Dopiero poliftowa wersja ma jakieś wyglądające jak na limuzyne przystało :D
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Genesis
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 4
Rejestracja: 16 sie 2014, 15:00
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Genesis » 10 wrz 2014, 14:26

Wersja z silnikiem diesla mnie nie interesuje. Czy silnik 6.0 l w VW jest tak samo "upierdliwy' w serwisowaniu jak silnik 6.0 Audi?

Motostacja

Post autor: Motostacja » 10 wrz 2014, 14:45

z 5.0 TDi jest taka zabawa ze nikt po za wybranymi stacjami aso nie podejmie sie naprawy

do tego silnika sa dedykowane klucze których niektóre ASO w PL nie maja tym bardziej pan miecio :)

4.0TDi w Audi ma ten sam problem co 2.5tdi w np a6 c5 , a to taki ze przebieg jest kręcony z 600 na 200 i tyle w temacie , jestem pewien ze fabrycznie nowe 4.0 tdi przekula 300-400k bez wiekszych problemów przy dobrym serwisie i dobrym oleju

zapytajcie jakiegoś znajomego handlarza ja takiego znam i wiem ze w 90% do PL ściaga sie 2 rodzjae aut z dużym przebiegiem albo uderzone no ew to i to :)

w pancernych 4.2 PB tez słychać juz o usterkach fazatorów i innych z tego wzgledu ze d3 to juz stare auto i przebiegi rzeczywiste sa coraz większe no a niestety teraz zaden silnik nie przejedzie bezawaryjnie miliona km

Bartek87
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 231
Rejestracja: 09 lip 2012, 20:29
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Bartek87 » 10 wrz 2014, 15:14

Nie mialem Phaetona ale ostatnio podczas wizyty w ASO VW rozmawiałem nt. trwalosci Phaetona i A8 to doradca serwisowy stwierdzil, ze nie ma co porównywać, mają paru klientów z Phaetonami i co chwila coś się w nich sypie, stwierdził że np. A8 ma sporo mniej awaryjną elektronikę niż VW. Stawiając a8 obok phaetona ten drugi wyglada sporo skromniej - dla jednych wada dla innych zaleta. Nie mialem Phaetona napewno jest to przyjemne auto, zaawansowane technologicznie jednak nie od jednego mechanika slyszalem, ze mocno awaryjne i trudne w naprawach.

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 10 wrz 2014, 19:11

zawsze to tylko vw ....awaryjne i nie trzymaja ceny
bądź sobą, wariatów też lubią

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 10 wrz 2014, 19:56

W12 zawsze będzie mega problematyczny. To wynalazek, a wynalazków u mietka w warsztacie nie zrobisz jeśli o to pytasz. Tylko porządne serwisy, drogo i skomplikowanie.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
jacek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 336
Rejestracja: 19 wrz 2012, 17:50
Lokalizacja: Kujawsko - Pomorskie

Post autor: jacek » 10 wrz 2014, 20:28

drago_o pisze:W12 zawsze będzie mega problematyczny
Bez urazy ale skąd taka negatywna opinia ??
Osobiście uważam odwrotnie mianowicie statystycznie patrząc oraz czytając nasze forum to W12 jest najmniej awaryjnym silnikiem montowanym w D3 .
Gdyby to był taki wynalazek jak piszesz nie byłby dalej rozwijany przez Audi i Bentley-a.

rafalr93
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 259
Rejestracja: 09 wrz 2011, 15:28
Lokalizacja: RZuwary

Post autor: rafalr93 » 10 wrz 2014, 20:47

jacek, byc moze dlatego ze tak malo osób może pozwolić sobie na W12 ? I to jeszcze bez gazu ...Nie znam się na tym bo nigdy nie miałem W12 ale też myślę że to jeden z najlepszych silników a jeśli ktoś ma problem z nim to uderza na serwis a nie na fora ... Co do pejtona jest to na prawdę dobre auto a z używanych można kupić w dobrej kasie TYLKO ze tp nadal tylko das auto ...

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 10 wrz 2014, 20:55

Nie nie nie... Absolutnie źle się zrozumielismy. Nie wypowiadał się o awaryjności, tylko o tym, ze nie ma co liczyć na naprawę poza Aso bo mniejsze warsztaty i tańsze nie tkna tego silnika. Chodziło mi o wynalazek tylko w tym wymiarze. W12 jezdzilem ale dwa razy i nie wiem nic o ich awaryjności. Może dobralem źle słowa. Ale ogólnie toracje ma kolega, ze po prostu jest ich malo dlatego malo postów o ich awariach ;)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl