części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

Audi A8D3 kontra VW Phaeton

Czy warto kupić to auto?... Znalazłem ciekawą ofertę! Opisy, porównania, porady przed zakupem, wróżenie ze zdjęć i z opisów. Dział dotyczy Audi A8/S8 a także innych modeli Audi oraz aut innych marek.
Dostęp dla zarejstrowanych.
Genesis
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 4
Rejestracja: 16 sie 2014, 15:00
Lokalizacja: Poznań

Audi A8D3 kontra VW Phaeton

Post autor: Genesis » 10 wrz 2014, 10:57

Czy ktoś z Forumowiczów porównywał te samochody? Chodzi mi szczególnie o wersję v12. Pobieżna analiza informacji w necie wskazuje, że więcej osób zmienia Audi na VW niż odwrotnie. Chwalona jest przede wszystkim kultura jazdy, osiągi i koszty eksploatacji. Poza tym, jest znaczna róznica w cenie. Model VW 6.0 l z 2010 można kupić w Niemczech między 25,000 a 30,000 euro, co w przypadku odpowiednika Audi jest raczej niemożliwe.
Ostatnio zmieniony 11 wrz 2014, 17:56 przez Genesis, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 10 wrz 2014, 12:12

Oba modele są bardzo dobre. Oczywiście masz na mysli W12 a nie V12. W VW jest mega cicho i ma bezprzeciągową klimatyzację (brak kratek klimy w kabinie w normalnej pracy). A8 ładniejsze stylistyką w środku i na zewnątrz. Motory są bardzo porównywalne (podejrzewam, że wiele sie między soba mechanicznie nie róznią). W VW bardzo chwalony jest silnik V10 5.0 TDI ze względu na małe spalanie (jak na ta jednostkę) i rozrząd w całości na kołach zębatych, bez łańcuchów i innych badziewiów :)

Zawiecha to prawie kopia :) Płyta podłogowa z Bentleya.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Gość

Post autor: Gość » 10 wrz 2014, 13:09

drago_o pisze:W VW bardzo chwalony jest silnik V10 5.0 TDI ze względu na małe spalanie (jak na ta jednostkę) i rozrząd w całości na kołach zębatych, bez łańcuchów i innych badziewiów :)
Ciekawe bo słyszałem dokładnie inne opinie na temat tego bardzo nieudanego diesla. Nawet W TVN Turbo niejaki pan Adam wypowiadał się że ceny tych modeli sa niskie ze względu na nieudana konstrukcje owego silnika.

Ogolnie "fejtonik" mi sie podoba.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 10 wrz 2014, 13:17

Heh ja swoją wiedze posiadam od mechanika z bezwypadkowo i róznych for internetowych. Gdy szukałem auta to własnie mój dylemat był A8 czy VW. V10 miał bardzo złe opinie w Tuareg'u ale wszędzie gdzie czytałem to w wersji do "Fejtona" został mocno poprawiony w stosunku do tego z Tuareg'a.

Ogólnie tez jetsem zdania, że się podoba. U mnie wygrała stylistyka Audi i w sumie tyle porównania ;P
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Gość

Post autor: Gość » 10 wrz 2014, 13:22

"Życie jest za krótkie żeby jeździć dieslem" :)

Fejek nie ma tego prestiżu co A8 i to może być wada albo i zaleta bo daje więcej dyskrecji a naprawde maximum luxusu. Jest cięższy od A8 ale wigoru mu raczej nie brakuje. Mi sie kojarzy z pierwsza Sklasą(W140) Duży, wygodny, kanapowóz idealny na trasy :)

giganteusz
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 67
Rejestracja: 07 sty 2011, 15:08
Lokalizacja: BS-ski

Post autor: giganteusz » 10 wrz 2014, 13:43

drago_o, wczytaj się w 5.0TDI żadnego udanego nie było się zaciera silnik i inne cuda.

fajny diesel to jak wiadomo 4.2 tdi

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 10 wrz 2014, 13:48

No wiem, 4.0 też mi tak zagorzale odradzali Ci co go nie maja. Jak narazie mam go 9 miesięcy, zrobiłem 20tys km i nic się nie dzieję. A km już ma prawie 400tys na blacie.

Ale nie o tym. Luksus... no jest. Gdzieś czytałem, że najwiekszym rynkiem zbytu dla nich byli właśnie bogacze co nie chcieli sie afiszowac i anonimowo podrózować po drogach. Jest mega wygodny. Podoba mi sie klima, jak wieje każdą szczelina deski rozdzielczej ale nie odczuwasz w ogol przeciągów czy dmuchania. Ciekawe rozwiązanie. Deska rozdzielcza ma dla mnei zbyt kwadratowy kształt a w wersji z dzieloną tylnią kanapą ten panel wygląda mega dziwnie :P i te wyswietlacze... Dopiero poliftowa wersja ma jakieś wyglądające jak na limuzyne przystało :D
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Genesis
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 4
Rejestracja: 16 sie 2014, 15:00
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Genesis » 10 wrz 2014, 14:26

Wersja z silnikiem diesla mnie nie interesuje. Czy silnik 6.0 l w VW jest tak samo "upierdliwy' w serwisowaniu jak silnik 6.0 Audi?

Motostacja

Post autor: Motostacja » 10 wrz 2014, 14:45

z 5.0 TDi jest taka zabawa ze nikt po za wybranymi stacjami aso nie podejmie sie naprawy

do tego silnika sa dedykowane klucze których niektóre ASO w PL nie maja tym bardziej pan miecio :)

4.0TDi w Audi ma ten sam problem co 2.5tdi w np a6 c5 , a to taki ze przebieg jest kręcony z 600 na 200 i tyle w temacie , jestem pewien ze fabrycznie nowe 4.0 tdi przekula 300-400k bez wiekszych problemów przy dobrym serwisie i dobrym oleju

zapytajcie jakiegoś znajomego handlarza ja takiego znam i wiem ze w 90% do PL ściaga sie 2 rodzjae aut z dużym przebiegiem albo uderzone no ew to i to :)

w pancernych 4.2 PB tez słychać juz o usterkach fazatorów i innych z tego wzgledu ze d3 to juz stare auto i przebiegi rzeczywiste sa coraz większe no a niestety teraz zaden silnik nie przejedzie bezawaryjnie miliona km

Bartek87
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 231
Rejestracja: 09 lip 2012, 20:29
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Bartek87 » 10 wrz 2014, 15:14

Nie mialem Phaetona ale ostatnio podczas wizyty w ASO VW rozmawiałem nt. trwalosci Phaetona i A8 to doradca serwisowy stwierdzil, ze nie ma co porównywać, mają paru klientów z Phaetonami i co chwila coś się w nich sypie, stwierdził że np. A8 ma sporo mniej awaryjną elektronikę niż VW. Stawiając a8 obok phaetona ten drugi wyglada sporo skromniej - dla jednych wada dla innych zaleta. Nie mialem Phaetona napewno jest to przyjemne auto, zaawansowane technologicznie jednak nie od jednego mechanika slyszalem, ze mocno awaryjne i trudne w naprawach.

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 10 wrz 2014, 19:11

zawsze to tylko vw ....awaryjne i nie trzymaja ceny
bądź sobą, wariatów też lubią

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 10 wrz 2014, 19:56

W12 zawsze będzie mega problematyczny. To wynalazek, a wynalazków u mietka w warsztacie nie zrobisz jeśli o to pytasz. Tylko porządne serwisy, drogo i skomplikowanie.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
jacek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 336
Rejestracja: 19 wrz 2012, 17:50
Lokalizacja: Kujawsko - Pomorskie

Post autor: jacek » 10 wrz 2014, 20:28

drago_o pisze:W12 zawsze będzie mega problematyczny
Bez urazy ale skąd taka negatywna opinia ??
Osobiście uważam odwrotnie mianowicie statystycznie patrząc oraz czytając nasze forum to W12 jest najmniej awaryjnym silnikiem montowanym w D3 .
Gdyby to był taki wynalazek jak piszesz nie byłby dalej rozwijany przez Audi i Bentley-a.

rafalr93
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 259
Rejestracja: 09 wrz 2011, 15:28
Lokalizacja: RZuwary

Post autor: rafalr93 » 10 wrz 2014, 20:47

jacek, byc moze dlatego ze tak malo osób może pozwolić sobie na W12 ? I to jeszcze bez gazu ...Nie znam się na tym bo nigdy nie miałem W12 ale też myślę że to jeden z najlepszych silników a jeśli ktoś ma problem z nim to uderza na serwis a nie na fora ... Co do pejtona jest to na prawdę dobre auto a z używanych można kupić w dobrej kasie TYLKO ze tp nadal tylko das auto ...

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 10 wrz 2014, 20:55

Nie nie nie... Absolutnie źle się zrozumielismy. Nie wypowiadał się o awaryjności, tylko o tym, ze nie ma co liczyć na naprawę poza Aso bo mniejsze warsztaty i tańsze nie tkna tego silnika. Chodziło mi o wynalazek tylko w tym wymiarze. W12 jezdzilem ale dwa razy i nie wiem nic o ich awaryjności. Może dobralem źle słowa. Ale ogólnie toracje ma kolega, ze po prostu jest ich malo dlatego malo postów o ich awariach ;)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Zablokowany

Wróć do „Zakup kontrolowany - kupujemy A8/S8”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl