![]() |
![]() |
![]() |
[D2 00 4.2PB/LPG ] Stukanie przy ruszaniu i hamowaniu
[D2 00 4.2PB/LPG ] Stukanie przy ruszaniu i hamowaniu
Witam.
Panowie mam mały problem. nie umiem sie pozbyc stuków ktore wystepuja podczas ruszania i hamowania- powiem tak stuka tylko przy ruszaniu i jak hamuje tuz przed samym zatrzymaniem - stuków nie ma jak jade na wprost na zakretach i wogole. osttanio wymieniłem wahacz przedni górny od str kierowcy i pasażera - dałem przekładnie do regeneracji heh a stuki dalej są dzisiaj auto odebrałem i dalej stuka. wydaję mi sie ze stuki sa centralnie pod moja noga jak naciskam na pedał hamulca i gazu.
dwa razy byłem na szarpakach i goscie nic nie wyczaili nawet nie chcieli za 2 wizyte kasy bo nie wiedza co sie dzieje - kurde pomózcie bo to az nieprzyjemnie sie jezdzi. Moze komus z Was przytrafił sie juz taki problem i znacie na to receptę.
pozrawiam
Panowie mam mały problem. nie umiem sie pozbyc stuków ktore wystepuja podczas ruszania i hamowania- powiem tak stuka tylko przy ruszaniu i jak hamuje tuz przed samym zatrzymaniem - stuków nie ma jak jade na wprost na zakretach i wogole. osttanio wymieniłem wahacz przedni górny od str kierowcy i pasażera - dałem przekładnie do regeneracji heh a stuki dalej są dzisiaj auto odebrałem i dalej stuka. wydaję mi sie ze stuki sa centralnie pod moja noga jak naciskam na pedał hamulca i gazu.
dwa razy byłem na szarpakach i goscie nic nie wyczaili nawet nie chcieli za 2 wizyte kasy bo nie wiedza co sie dzieje - kurde pomózcie bo to az nieprzyjemnie sie jezdzi. Moze komus z Was przytrafił sie juz taki problem i znacie na to receptę.
pozrawiam
Ostatnio zmieniony 04 maja 2013, 11:21 przez trezeguet, łącznie zmieniany 2 razy.
- pioter
- Moderator
- Posty: 2294
- Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1998
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Włocławek
Może to to samo ? http://www.a8team.pl/topics15/4592.htm
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
Jeśli to nie jest z zawieszenia tylko z układu napędowego, to na szarpakach niczego nie stwierdzą...
Masz skrzynię Tiptronic, więc jadąc jednostajnie ustal jeden bieg (np. przy prędkości około 60-70 km/h trójkę albo czwórkę) i co 3-4 sekundy na zmianę naciskaj delikatnie gaz i go puszczaj. Słuchaj czy wtedy nie stuka. Gazu dawaj tyle aby utrzymywać prędkość ale żeby silnik nie hałasował.
Inny test to na postoju sobie zmieniaj kierunek napędu D-R-D (względnie D-N-D) i też słuchaj.
A całkiem najlepiej to jeśli masz możliwość przejechać na kanałem, to jeden gościu pod spodem słucha skąd stuka, a drugi odtwarza problem ruszając/hamując.
Masz skrzynię Tiptronic, więc jadąc jednostajnie ustal jeden bieg (np. przy prędkości około 60-70 km/h trójkę albo czwórkę) i co 3-4 sekundy na zmianę naciskaj delikatnie gaz i go puszczaj. Słuchaj czy wtedy nie stuka. Gazu dawaj tyle aby utrzymywać prędkość ale żeby silnik nie hałasował.
Inny test to na postoju sobie zmieniaj kierunek napędu D-R-D (względnie D-N-D) i też słuchaj.
A całkiem najlepiej to jeśli masz możliwość przejechać na kanałem, to jeden gościu pod spodem słucha skąd stuka, a drugi odtwarza problem ruszając/hamując.
to stuka mi w okolicy wahacza ( tzw banana) i były odgięte sanki troche - kolega wyprostował te sanki no ale stuki dalej - wlaśnie przeczytałem ze problemem może byc ten wahacz ( banan) - czytałem w innym temacie gdzie wypowiadał sie szeryfish - ze banan a poprawdzie jego tuleja jest odpowiedzialna ze stuki przy hamowaniu i nawet ryszaniu. kurde zamowie dzisiaj i w weekend to poskrecam - kurde mam nadzieje ze to sie wkoncu skonczy
kazde wejście do kanału na podnośnik to nowsze wizje a ile idzie pakować w auto heh

przyzwyczaj się do wkładania kasy w te samochody. Skarbona bez dna i tak będzie doputy dopuki go nie sprzedasz. Ja nauczony na swoich błędach wymieniam zawieszenie w całości ponieważ jak wymieniłem jeden wahacz, za miesiąc drugi po kilku tygodniach następne dwa i tak, aż wymienisz wszystko, a jak wymieniłem całości to spokojnie dwa lata spokój. A też stukało mi przy hamowaniu w ostatniej fazie hamowania, jakby coś przeskakiwało. Był to któryś z wahaczy górnych po stronie kierowcy.
Życzę powodzenia i duużo cierpliwości podczas eksploatacji świnki skarbonki :-D
Życzę powodzenia i duużo cierpliwości podczas eksploatacji świnki skarbonki :-D
hehe przyzwyczaiłem się
ale lubie wiedziec co konkretnie dolega
a nie co chwile niewiadome - robisz jedno i jestes zadawolony - aa juz nie bedzie stuków - wyjezdzasz z warsztatu a tu h...
i znowu kombinacje co to moze byc - 10 opinii mechaników -
[ Dodano: 2011-07-11, 17:33 ]
2 wahacze przednie dolne od kierowcy wymienione i stuki sa dalej heh ;/ teraz juz nie wiem



[ Dodano: 2011-07-11, 17:33 ]
2 wahacze przednie dolne od kierowcy wymienione i stuki sa dalej heh ;/ teraz juz nie wiem
Panowie jeśli zawieszenie macie wymienione to obstawiam na klocki , łatwo to sprawdzić , jak jedziecie po nierównościach , puka wam i jak przytrzymacie lekko hamulec to pukanie ustaje ??
Jeśli tak to klocki .
Jeśli tak to klocki .
Nie ma to jak 4.2 Quattro 
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.

Wypalanie DPF Audi A6 i A8.

Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

prawda , święta prawda :mrgreen: :mrgreen:tomek87g pisze:oga byc i klocki
ale jak zacisk wyrobiony to tez ladnie tłucze na nierównościach ;-)
Nie ma to jak 4.2 Quattro 
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.

Wypalanie DPF Audi A6 i A8.

Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

-
- Forum Audi A8
- Posty: 164
- Rejestracja: 07 lis 2012, 19:04
- Lokalizacja: Nowy Sacz