części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D2 96 4.2PB ] Płyn do wspomagania...

j3drek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 185
Rejestracja: 22 sty 2015, 18:15
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: j3drek » 18 kwie 2016, 14:19

Chciałem u siebie wymienić płyn wspomagania, ale sam już nie wiem jaki zalać. Jedni piszą żeby nie lać febiego bo sie pogorszył i lepiej w aso kupić oryginał, lecz to nie jest minerał tylko syntetyk G004. Ktoś pisał że syntetyk sie nie nadaje. U mnie w aso jest tylko G004. Można gdzies kupić ori minerał? Czy lać ten syntetyk z aso?

ernesto

Post autor: ernesto » 18 kwie 2016, 14:21

Lej taki jaki powinien być, żaden inny ASO powinno dojść po numerze fabrycznym. Chyba, że też sami nie wiedzą co sprzedają.

j3drek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 185
Rejestracja: 22 sty 2015, 18:15
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: j3drek » 18 kwie 2016, 14:28

Chcę zalać taki jaki powinien być, ale G002 nie jest dostępny od kilku lat, teraz sprzedają G004 który jest syntetykiem, podobno to zamiennik tamtego i można lać, ale jakoś nie jestem przekonany.

ernesto

Post autor: ernesto » 18 kwie 2016, 14:43

Możliwe że tamten zamienili na G004 ? Musiał bym iść sprawdzić do siebie do garażu jaką mam butelkę.

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6026
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 18 kwie 2016, 14:44

Tu trochę w gwoli wyjaśnienia:
http://www.sjmautotechnik.com/trouble_s ... /susp.html

CHF-11 i CHF202 - syntetyczne i mieszalne. Stary G002000 CHF 7.1 to minerał, którego nie można mieszać z syntetykiem (to głownie zabijało pompy).

Także jeśli nie chcesz starego Febiego 6162, a nie wiesz co tam było wcześniej to przepłukać układ nowym z ASO.

W ASO już nic poza syntetykiem 004 nie kupisz.
Black Cars Matters

j3drek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 185
Rejestracja: 22 sty 2015, 18:15
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: j3drek » 18 kwie 2016, 15:13

Więc pewnie zaleję G004 z aso. ernesto tak zamienili na g004 jak możesz to sprawdź jaką masz butelkę po płynie ;)

rodzynek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 63
Rejestracja: 26 sie 2019, 01:54
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1999
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Wojtek
Lokalizacja: SJZ

Post autor: rodzynek » 13 lis 2023, 12:33

Odgrzewam kotleta. Bo to się chyba nigdy nie skończy ;)

Kupiłem do A8 zregenerowaną pompę wspomagania ZF. I gość pisze w dodatku do pompy, że zaleca CZERWONY MINERAŁ - ATF II Ot, ciekawostka.

Na zbiorniku mam info - G 002000, mineralny. I jak kojarzę, to raczej mam tam 6162.

Febi 6162 - zielony minerał,
Febi 6161 - zielony syntetyk,
G 00400 - ori zamiennik - zielony syntetyk.

Jutro zadzwonię do gościa od regeneracji i dopytam co tam wlać (żeby np. zachować gwarancję) , bo łatwiej się mu sprzeciwić i wymienić kolejny raz pompę, niż maglownicę.

[ Dodano: 2023-11-13, 12:33 ]
Informacja uzyskana od gościa regenerującego:

Wszystkie układy pracujące na czerwonym mineralnym ATF II są żywotniejsze i mniej podatne na zużycie - uszkodzenia i w efekcie rozszczelnienia. Powiedział mi, że w swoim Q7 3 lata temu wypompował zielone i zalał czerwonym minerałem.

Nie powiem - namieszał mi. Ale przemawia to do mnie o tyle, że moje Mercedesy (W124 '88, 310 '89 i V251 '06) i autobusy (Mercedes Tourino '05, Sprinter '09, Setry '09 i '11) jeżdżą fabrycznie na czerwonym.

Co Wy na to?

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6026
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 13 lis 2023, 16:18

Pytanie jaki ten minerał masz ? Sporo osób na Febi zaczęło narzekać parę lat temu, jak z jakością teraz nie wiem, bo w 3x D2 mamy zalany teraz G004 z ASO i jest spokój, dodatkowo w tamtym okresie, po zrobieniu płukanki w jednej z nich wspomaganie faktycznie chodziło lepiej i ciszej. Jak masz cos lepszego z minerała to bym lał dalej, tu chodzi głownie o to, że cena z tego ASO tak się zblizyła do Febii (plus pogorszenie jakości, czy chwilowe czy trwałe (?)) spowodowało to, że nie było sensu lac co innego niz płyn z ASO.
Black Cars Matters

rodzynek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 63
Rejestracja: 26 sie 2019, 01:54
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1999
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Wojtek
Lokalizacja: SJZ

Post autor: rodzynek » 13 lis 2023, 19:54

Nie mam pojęcia co tam jest; za krótko mam to auto i jeszcze nie zdążyłem tam nic zrobić ;) Jest zielony i tyle wiem.

Awatar użytkownika
Pepek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 661
Rejestracja: 29 maja 2016, 13:46
Moje auto: S8 D5
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Przemek
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: Pepek » 18 lis 2023, 21:59

W starych 80 B3 i B4 zalewało się dexrona II i wszystko hulało. Febi 6161 jest żółty. Inną sprawą jest to, że i febi 6161 i 6162 i G 00400 to woda po kluskach w porównaniu do ATF II. Lata temu po zalaniu w nowym nabytku 6162 pompa zaczęła głośniej pracować. Auto trochę pojeździło, płukanka z G 00400 i docelowe zalanie G 00400. Wtedy był ze dwa razy droższy od Febiego. Oprócz tego, że pompa się wyciszyła wspomaganie działa jak działało. Nic nie polepszyło, nic nie pogorszyło. Ja tu wychodzę z założenia jak w ciasno spasowanych silnikach gdzie wymagane jest 0W20. Pompa ma lżej przetłoczyć rzadszy olej tak że jest jego szybszy obieg choćby do chłodnicy, w związku z czym układ pracuje w optymalniejszych warunkach. Tak samo ma się sprawa z zaworem na spirali. On też był tworzony pod pewną gęstość. Minusem jest to, że po tylu latach puszczają przewody i rzadszy olej szybciej wycieka. Przy nowej pompie polecam zalewać G 00400, ale wpierw uszczelnić całość, przepłukać filtr i przetłoczyć ze dwa litry docelowego oleju przez układ. A potem robić regularne wymiany co pięć lat czy tam 60kkm razem z ASB, torsenem i przednim i tylnym mostem.

EDIT

Ukradzione z forum Audi A4:
Widzę, że czas zrobić małe podsumowanie jak to było w olejach do skrzyni:

G004000:

Gęstość względna (20 °C): 0,836 g/cm3
Lepkość kinematyczna w 20°C [mm²/s]: 48 mm2 /s
Lepkość kinematyczna w 40°C [mm²/s]: 19,3

Pentosin CHF 11S (aprobata dla G002000)

Gęstość względna (15 °C): 0,83 g/cm3
Lepkość kinematyczna w 40°C [mm²/s]: 18,7
Lepkość kinematyczna w 100°C [mm²/s]: 6,0

Pentosin CHF202 (aprobata dla G004000)

Gęstość względna (15 °C): 0,84 g/cm3
Lepkość kinematyczna w 40°C [mm²/s]: 19,3 (to samo co ori G004000)
Lepkość kinematyczna w 100°C [mm²/s]: 6,1

LHM TOTAL PLUS

Gęstość względna (20 °C): 0,845 g/cm3
Lepkość kinematyczna w 20°C [mm²/s]: 48 mm2 /s
Lepkość kinematyczna w 40°C [mm²/s]: 18
Lepkość kinematyczna w 100°C [mm²/s]: 6,3

Valvoline LHM PLUS Fluid:

Gęstość względna (15 °C): 0,835 g/cm3
Lepkość kinematyczna w 40°C [mm²/s]: 18,2
Lepkość kinematyczna w 100°C [mm²/s]: 6,2

Przy takich małych odchyłkach parametrów to jak dla mnie jeden H co wlejemy... tym bardziej, że na stronie mamy:

"TITAN Pentosin CHF 11S jest mieszalny z płynem PENTOSIN CHF 202"

Ale wnioski i co kupić i zalać - pozostawiam Wam :P
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.

rodzynek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 63
Rejestracja: 26 sie 2019, 01:54
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1999
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Wojtek
Lokalizacja: SJZ

Post autor: rodzynek » 23 lis 2023, 13:19

Cóż. Jestem w punkcie wyjścia. A właściwie nie, bo stara pompa tylko lekko wyła.

Kupiłem zregenerowaną pompę. Na starej przepłukałem 3 litrami G 0400, założyłem "nową", zalałem G0400 i... na wolnych obrotach nie ma wspomagania. Lekkie podwyższenie obrotów i kiera działa normalnie.

Awatar użytkownika
Pepek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 661
Rejestracja: 29 maja 2016, 13:46
Moje auto: S8 D5
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Przemek
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: Pepek » 23 lis 2023, 18:05

Wymień 8E0422529 i jak nie pomoże to dopiero będziesz się mógł martwić.
Z drugiej strony jeśli pompa na dedykowanym oleju nie jest w stanie wytworzyć ciśnienia a regenerator sam zaleca lać gęstszy olej to coś z tą regeneracją nie tak.
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl