części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 FL ALL ] Jakie sprężyny podniosą tył auta?

greg26
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 423
Rejestracja: 11 lut 2010, 22:06
Lokalizacja: GA

[D2 FL ALL ] Jakie sprężyny podniosą tył auta?

Post autor: greg26 » 27 wrz 2010, 20:47

Temat wałkowany kilka razy,ale nigdzie nie było sensownej odpowiedzi.Problem większości użytkowników a8 po montażu gazu- tył siedzi (najbardziej widać jak benzyna i gaz zalane do pełna).Jedni obniżają przód i wtedy przód się zrównuje z tyłem,ale ja wolałbym zrobić coś z tyłem.W aucie mam sprężyny z 3 zielonymi kropkami(a8 4.2 po lifcie 1999r.).Jak go kupiłem to tył delikatnie siedział,a po montażu gazu przysiadł bardziej.Może ktoś wie jakie oznaczenie sprężyn tylnich ( ilość i kolor kropek) założyć,żeby podnieść auto?
Ostatnio zmieniony 16 mar 2011, 18:14 przez greg26, łącznie zmieniany 2 razy.

klon_84

Post autor: klon_84 » 28 wrz 2010, 00:08

witaj, oto moich kilka rad:
1) moze by tak sprobowac calkowicie obnizyc auto np o jakies 30mm na przod i tyl sprezyny beda bardziej wzmocnione np Jamexy koszt naprawde nieduzy a autko bedzie wygladalo znośnie zarowno z lpg jak i bez tzn obnizone bedzie stalo caly czas na równi
2) zastosowanie tzw pneumatyki zawiesznie tzn smi sobie regulujemy wysokość jednak zabwy z tym jest duzo a co sie z tym wiaze koszt tez duzy
3) obnizenie przodu o 30mm i zlozenie na tyl orginalnych sprezyn oczywiscie nowych z ASO
4) wywalenie insatalacji gazowej z auta oraz zastosowanie na tyl orgonalnych nowych sprezyn z ASO
5) jesli ktos chce poczuc kazdy kamyczek na drodze zmana zawieszenia na gwintowe efekt wizualny podobny co pisalem w punkcie 1) lecz znacznie drozsze rozwiaznie
sposobow jest troche wiec moze coś wykombinujesz ja mialem podobny problem i zestosowalem punk 4) i pozbylem sie instali i zlozylem nowe sprezyny auto ladnie stoi ;-)

artekk

Post autor: artekk » 28 wrz 2010, 00:12

Kolego, czy posiadasz ETKA'ę?

Jeśli nie, to ściągnij i zainstaluj.
Wleź pod auto i spójrz, jakie oznaczenia mają Twoje springi.

Poźniej zajrzyj do Etki i odczytaj jaka to sprężyna. Szczególnie jakie ma oznaczenie np. 0YT, 0YU, 0YV, jest to tzw. "Weight range", czyli im dalsza literka alfabetu po "Y", tym sprężyna twardsza. Popatrz na tabelkę w ETKA i poszukaj sprężyny twardszej od swojej, oznaczenie - ilość pasków, kolory itp. masz podane - i takich sprężyn szukaj

U mnie dupa nie siada, mam LPG i ori sprężyny. Auto stoi równo, linia chromów idzie lekko w klin, czyli jest jak być powinno.
Zbiornik LPG zatankowany na FULL, to jakby jedna osoba usiadła na kanapie, więc chyba dupa nie powinna znacząco siadać?

Awatar użytkownika
Mucholejkolator
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 561
Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mucholejkolator » 28 wrz 2010, 00:26

Jeśli nie chcesz obniżać przodu pojedź np. do firmy: "Resory-Łodygowa"
i zamontują Ci mocniejsze sprężyny na tył. Koszt 400 zł. Dowiadywałem się.
Z kropkami będzie Ci ciężko coś dobrać innego na tył, bo masa tyłu we wszystkich A8 w quattro jest podobna. Gdybyś miał 2.8 w manualu i ośkę to założenie od 4.2 w quattro pewnie coś by zmieniło. A tak już nie nic cięższego od Twojej. Chyba że założysz od A8 Avant ;-) Pozdro

Ps. ja dzisiaj założyłem macpersony na przód od 2.8...ale wrażenia wizualne oraz z jazdy w innym temacie opiszę :-D

Awatar użytkownika
sebos17
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 768
Rejestracja: 09 sty 2010, 23:22
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: sebos17 » 28 wrz 2010, 08:36

Mucholejkolator pisze:Gdybyś miał 2.8 w manualu i ośkę to założenie od 4.2 w quattro pewnie coś by zmieniło.
mówisz że coś pomoże? ja mam właśnie taką konfigurację a tyłeczek mi troszkę siedzi. Bardzo chciałbym obniżyć przód, jednak stan naszych dróg oraz zeszłoroczna zima odciągają mnie od tego pomysłu.

klon_84

Post autor: klon_84 » 28 wrz 2010, 12:18

Ja mam w swojej przód na jamexach i nie ma tragedii, choć z drugiej strony komfort jazdy odczuwalnie się pogorszył ;-)

Awatar użytkownika
Mucholejkolator
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 561
Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mucholejkolator » 28 wrz 2010, 13:48

sebos17 pisze:Mucholejkolator napisał/a:
Gdybyś miał 2.8 w manualu i ośkę to założenie od 4.2 w quattro pewnie coś by zmieniło.


mówisz że coś pomoże? ja mam właśnie taką konfigurację a tyłeczek mi troszkę siedzi. Bardzo chciałbym obniżyć przód, jednak stan naszych dróg oraz zeszłoroczna zima odciągają mnie od tego pomysłu.
No widzisz, złego słowa użyłem nie "pewnie" tylko raczej "może"... z tego co piszesz w Twoim przypadku nieznacznie albo nic nie zmieniła ta konfiguracja. Ale Ty też masz quattro a nie ośkę. Stąd napisałem że tył auta we wszystkich guattro ma podobną wagę. Potwierdza to także fakt ,że jak kupowałem nowe sprężyny na tył (zamienniki) to było właśnie tylko wyszczególnione: Audi A8 quattro. Silnik jest nieważny bo jest nie nad tą osią.

[ Dodano: 2010-09-28, 15:07 ]
sebos17 pisze:Bardzo chciałbym obniżyć przód, jednak stan naszych dróg oraz zeszłoroczna zima odciągają mnie od tego pomysłu.
przeczytaj co napisałem w tym poście o obniżeniu przodu:

http://www.a8team.pl/topics15/1936.htm?start=30#24856

artekk

Post autor: artekk » 28 wrz 2010, 15:17

Mucholejkolator pisze:Z kropkami będzie Ci ciężko coś dobrać innego na tył, bo masa tyłu we wszystkich A8 w quattro jest podobna.
Powiem krótko - nie jest tak jak piszesz.
A co np. z autami, które mają fabryczny hak? Muszą mieć inne springi.
Firma dobierała sprężyny do obciążenia, które było determinowane przez dodatkowe wyposażenie i dotyczyło to jak najbardziej tylnej osi.

Zachwycony Jamexami sprzedałem swoje dedykowane tylne sprężyny oznaczone jako 0YT - Weight range 18. Chcąc wrócić do fabrycznego zawieszenia musiałem kupić używki, jednak znalezienie takich jak miałem okazało się niemożliwe. Kupiłem oryginalne springi Audi od A8 3.3TDI, oznaczone 0YU - Weight range 19.
Dupa stoi zauważalnie wyżej, niż kiedyś na dedykowanych springach. Mam LPG i auto wygląda proporcjonalnie.

Awatar użytkownika
Mucholejkolator
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 561
Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mucholejkolator » 28 wrz 2010, 17:59

artekk pisze:Mucholejkolator napisał/a:
Z kropkami będzie Ci ciężko coś dobrać innego na tył, bo masa tyłu we wszystkich A8 w quattro jest podobna.


Powiem krótko - nie jest tak jak piszesz.
A co np. z autami, które mają fabryczny hak? Muszą mieć inne springi.
Firma dobierała sprężyny do obciążenia, które było determinowane przez dodatkowe wyposażenie i dotyczyło to jak najbardziej tylnej osi.
Masz rację, dlatego napisałem, że jest podobna, a nie taka sama oczywiście mogą się różnić, ale nie jest to tak znaczące w stosunku do różnej masy gamy silników. Dlatego też przeważnie tańsze sprężyny zamienne robią tylko jednego typu na ogólnie quattro tył.
I dlatego poleciłem koledze greg26, zabieg założenia dorabianych wzmocnionych sprężyn bo prędzej się sfajda niż znajdzie gdzieś po kropach na szrocie sprężyny od wersji z hakiem, pancernym kołem zapasowym, stalowym podnośnikiem i fabryczną instalacja gazową ;-)
artekk pisze:Zachwycony Jamexami sprzedałem swoje dedykowane tylne sprężyny oznaczone jako 0YT - Weight range 18. Chcąc wrócić do fabrycznego zawieszenia musiałem kupić używki, jednak znalezienie takich jak miałem okazało się niemożliwe. Kupiłem oryginalne springi Audi od A8 3.3TDI, oznaczone 0YU - Weight range 19.
Dupa stoi zauważalnie wyżej, niż kiedyś na dedykowanych springach. Mam LPG i auto wygląda proporcjonalnie.
Oczywiście, że tak ale weź pod uwagę jeszcze ewentualne zużycie Twoich dedykowanych sprężyn i amorów w stosunku do tych co nabyłeś potem.

artekk

Post autor: artekk » 28 wrz 2010, 18:21

Mucholejkolator

Jakoś mam awersję do tzw. dorabiania czegoś do A8 :)

Tak się złożyło, że kupiłem pierwsze z brzegu sprężyny z allegro, oczywiście sprzedawca podał mi wcześniej oznaczenia, dzięki czemu wiedziałem co biorę. ETKA, to naprawdę dobra rzecz :)

Fakt, że Bilsteiny mogą mieć niewielki wpływ na wysokość, choć wg mnie głównie sprężyny o tym decydują.

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 28 wrz 2010, 21:21

Mucholejkolator pisze:Chyba że założysz od A8 Avant ;-)
dobre dobre :D

a nie ma jakiś gum trochę grubszych do wsadzenia pomiędzy nadwozie a sprężynę?

Ara$
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 534
Rejestracja: 14 lis 2010, 18:49
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Ara$ » 16 mar 2011, 17:01

Podłacze sie do tematu:
1 biała kropka/3 zielone kropki
według poniższego artykułu:
http://www.a8team.pl/topics15/306.htm?h ... EA%BFyn%2A

maja takie oznaczenie:
coil spring / 1 paint mark / 3 paint marks / for vehicles with sports-type running gear / F 4D-W-000 001>>
white green / PR-1BE/0JH; PR-1BD/0JH
(34) 4D0411105BC.

coil spring / 1 paint mark / 3 paint marks / for vehicles with sports-type running gear / F >> 4D-V-020 000
white green / manual- gearbox: AGH,AEM,ABZ; air condit., 5-speed automatic: ACK; 6-speed man. gearbox AHC,AKH
(34) 4D0411105BC

Jakie założyc tu spręzyny zeby podnieść trochę tył ponieważ lekko opada.

Zawieszenie wg VIN - 1BD.

[ Dodano: 2011-03-16, 19:43 ]
Tutaj znowu jest coś innego:
http://www.a8team.pl/topics15/91.htm

coil spring / 1 paint mark / 3 paint marks / for vehicles with sports-type running gear / F 4D-T-001 801>> 4D-T-008 500*
white green / 5-speed automatic: AEW
(34) 4D0411105BC

coil spring / 1 paint mark / 3 paint marks / for vehicles with sports-type running gear / F >> 4D-V-012 501*
white green / air condit.; 5-speed automatic: AEW,AKJ
(34) 4D0411105BD

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: riki76 » 06 gru 2011, 19:31

Koledzy mam zawieszenie wg VIN - 1BA Standard suspension / shock absorption z chęcią wróciłbym do właśnie do niego, obecnie mam założone jamexy auto owszem :mrgreen: pięknie sie prezentuje ale czasami na Polskich drogach doznaje szoku (raz już wydech spawałem). Chcę załozyć standardowe zawieszenie i auto podnieść ale muszę podnieść też tył auta bo na standardzie tył był "oklapniety" (dlatego wstawiłem jamexy) no i właśnie jakie sprężyny dać na tył aby je podnieść. Może ktoś ma takie same zawieszenie i nie ma problemu z opadniętym tyłem

[ Dodano: 2011-12-14, 16:53 ]
Czy sprężyny tylne od Diesla 3.3 sa twardsze niż Benzyny 4.2? Może wrzucając na tył takie springi podniosa audike o ile są twardsze....?

[ Dodano: 2011-12-16, 12:30 ]
Albo inna myśl....sprężyny od 4.2 ale fabrycznie z hakiem sprawdziłem w ETKA moje sprężyny tylne maja oznaczenie 2 szt zielone kropki a z hakiem mają 3 szt. zielone kropki co znaczy chyba że sa twardsze....chyba że się mylę???

Tomek_1988
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 25
Rejestracja: 07 sty 2011, 18:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Tomek_1988 » 17 gru 2011, 23:49

Podłączam się
Mam ten sam problem - butla w kole = opadnięty tył

Sprawdzałem już i mam sprężyny
- tył - dwie zielone kropki
- przód - trzy białe + jedna czerwona

Orientuje się ktoś jak te kropki opisują twardość sprężyn???
Przeczytałem wszystko powyżej, łącznie z tym wątkiem gdzie wypisane były różne sprężyny i ich oznaczenia ale i tak nie powiedziało mi to jakie sprężyny muszę kupić żeby podnieść tył.

Czy trop jaki nadał riki jest właściwy???
Czy sprężyny mające trzy zielone kropki są twardsze od tych z dwiema zielonymi kropkami???
Czy stosował już ktoś takie rozwiązanie tego problemu???
Czy sprężyny od D2 LIFT pasują do D2 przed liftem, albo czy od diesla 3.3 można założyć do benzyny 4.2???
Pozdr
Tomek_

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2292
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 18 gru 2011, 07:35

Szukać się nie chce ? http://www.a8team.pl/topics15/91.htm
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl