części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 FL ALL ] Problem, sztywność auta

eco
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 10
Rejestracja: 26 paź 2009, 17:27
Lokalizacja: Sun Paulo

[D2 FL ALL ] Problem, sztywność auta

Post autor: eco » 26 sie 2010, 08:46

Mam pewien problem z moim A8. Jadąc autem czuję każdą nierówność na drodze, nie tylko dziury. Żeby nie było że mam delikatną dupę to miałem kiedyś inne Audi A8 i strasznie było mi w nim wygodnie. Nawet w VW Polo tak nie czuję wszystkich nierówności, jak tam :D Na razie winą obarczam koła, ponieważ mam 19', a chyba standardowo są 17'. Nie chciałbym w ciemno wymieniać, więc moje pytanie. Macie może jakieś pomysły z czego może wynikać taka sztywność?

P.S. Mam go od 'dziadka' z Niemiec, wiadomo jakie tam są drogi, to może sobie zmodyfikował jeszcze coś...

Z góry dziękuję za zainteresowanie ;) pozdrawiam kierowców z A8! :D
Ostatnio zmieniony 07 sie 2016, 10:25 przez eco, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
123mielony
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2473
Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: 123mielony » 26 sie 2010, 09:20

Kolego a przypadkiem nie masz u siebie w autku sportowego zawieszenia, jakiś pakiet s8 np.

eco
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 10
Rejestracja: 26 paź 2009, 17:27
Lokalizacja: Sun Paulo

Post autor: eco » 26 sie 2010, 09:21

bardzo prawdopodobne, bo fotele mam sportowe i możliwe, że dziadek sobie coś jeszcze na sportowe zmienił. A jak by to sprawdzić, żeby mieć pewność?

Awatar użytkownika
123mielony
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2473
Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: 123mielony » 26 sie 2010, 09:29

Tak na oko to po szczelinach między kołem a błotnikiem.Ja u siebie mam zawieszenie od S-y i mam koło prawie równo z błotnikiem,a te standardowe miękie zawieszenia to samochód wygląda jak motorówka (bardzo duża szczelina około 10-15cm),ale kolego tak dokładnie to Ci nie powiem bo tych zawieszeń do A8 to jest kilkadziesiąt wariantów.

[ Dodano: 2010-08-26, 09:45 ]
Kolego naj lepiej jak byś sprawdził na wlepce w bagażniku lub w książce serwisowej jak posiadasz,czy masz 1BM zawieszenie standardowe ,1BE zawieszenie ponoć s-linia, 1BD zawieszenie sportowe.

eco
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 10
Rejestracja: 26 paź 2009, 17:27
Lokalizacja: Sun Paulo

Post autor: eco » 26 sie 2010, 11:11

zawieszenie na wlepce to 1BM, to trzeba by wykluczyć zawieszenie jako przyczyna

artekk

Post autor: artekk » 26 sie 2010, 19:21

eco

Moja też jakaś taka była od początku, o czym już wcześniej pisałem.
Oczekiwałem po A8 lepszego wybierania dziur i nierówności.

Koledzy wspominali, że nawet C4 jest bardziej komfortowe na dziurach.
Spotkałem się też na forum z opinią, że A8 nie jest miękką, komfortową limuzyną.

A można wiedzieć, jakie A8, którego komfort Cię satysfakcjonował posiadałeś (rocznik, silnik itp.) ?

Awatar użytkownika
Danio
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 223
Rejestracja: 21 sty 2010, 22:40
Lokalizacja: Długołęka/Wrocław

Post autor: Danio » 31 sie 2010, 20:47

Po prostu macie koledzy A8 s-line. kierownica z guziczkami do zmiany biegów, obnizone zawieszenie, twarde zawieszenie, fotele kubełkowe "recaro" i jeszcze inne to po prostu S-line. Tez to mam i z początku też byłem zawiedziony komfortem ale idzie przywyknąc
Automatycznie Uwikłany Dodatkowymi Inwestycjami

artekk

Post autor: artekk » 31 sie 2010, 22:09

Danio pisze:Po prostu macie koledzy A8 s-line
Nie mamy S-line kolego. Zresztą zdaje się, że w A8 chyba nie ma czegoś takiego jak S-line.

Mam kierę F1, Recaro i zwykłe standardowe zawieszenie 1BM. Przed modyfikacjami zawieszenia samochód jak na mój gust za mocno kołysał się wzdłużnie i wyjeżdżał przodem na zakrętach, jednocześnie nie wybierał za ciekawie dziur i nie "płynął" jak np. mercedes.

Jechałem A8 z 1BE i było naprawdę twardo, ale auto prowadziło się jak po sznurku.

Było o tym sporo na forum, nie wiem co jest z A8, ale ono po prostu tak ma i już.

Awatar użytkownika
Mucholejkolator
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 561
Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mucholejkolator » 06 wrz 2010, 23:48

eco pisze:P.S. Mam go od 'dziadka' z Niemiec, wiadomo jakie tam są drogi, to może sobie zmodyfikował jeszcze coś...
eco pisze:zawieszenie na wlepce to 1BM, to trzeba by wykluczyć zawieszenie jako przyczyna
A może dziadek był na tyle przebojowy, że zmienił sobie w trakcie eksploatacji auta zawieszenie na bardziej usportowione? :-D
123mielony pisze:Tak na oko to po szczelinach między kołem a błotnikiem.Ja u siebie mam zawieszenie od S-y i mam koło prawie równo z błotnikiem,a te standardowe miękie zawieszenia to samochód wygląda jak motorówka (bardzo duża szczelina około 10-15cm),ale kolego tak dokładnie to Ci nie powiem bo tych zawieszeń do A8 to jest kilkadziesiąt wariantów.


Myślę, że to najprostszy sposób na określenie rodzaju zawieszenia. Jak od eSy to siedzi nisko

Albo masz amory na wykończeniu? Sprawdzałeś na "ścieżce zdrowia" ile maja sprawności?

tomekzabrze
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 352
Rejestracja: 06 paź 2009, 15:08
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: tomekzabrze » 07 wrz 2010, 17:51

z tymi sciezkmia zdrowia to tez roznie bywa bo ile stacji tyle wynikow takie mamy urzadzenia w polsce:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl