[D2 00 2.5TDI ] Za duże zużycie paliwa. 2.5TDI 180KM
[D2 00 2.5TDI ] Za duże zużycie paliwa. 2.5TDI 180KM
Witam , stałem się szczęśliwym posiadaczem A8 2.5TDI 180KM , kupiłem ją z uszkodzonym silnikiem , silnik przełożony z nowymi wałkami itd. Jeżdżę nią drugi dzień zrobiłem około 300km i średnie spalanie według wskazań komputera wynosi non stop około 13litrów ( i wcale jej nie wciskam bo aż strach pomyśleć co by było jakbym jej dociskał).
Ojciec ma 4.2 i przy ekonomicznej jeździe tyle mu pali i zaczynam się zastanawiać czy to spalanie 13litrów to normalka czy coś jest nie halo.
Silnik poskładany na blokadach , pompa wtryskowa ok pali na dotyk moc i przyspieszenie ok. Pali tak samo na zimnym jak i na ciepłym . W czym może być problem ?
DODANO:
Dodam że jeździłem ponad miesiąc A6 2.5 TDI 150km tyle że z napędem na jedną oś i manualem i spalanie w niej wychodziło mi przy podobnym trybie jazdy w granicach 7litrów na 100 . Wiem że automat będzie palił więcej ale myślałem o tym że w granicy 10litrów się zakręci a to 13 ciągłe na komputerze to lekka przesada. Coś czuje że jak nie pozbędę się tego problemu to przyjdzie pora na zmianę na 4.2 , bo tam przynajmniej zapas mocy jest
Ojciec ma 4.2 i przy ekonomicznej jeździe tyle mu pali i zaczynam się zastanawiać czy to spalanie 13litrów to normalka czy coś jest nie halo.
Silnik poskładany na blokadach , pompa wtryskowa ok pali na dotyk moc i przyspieszenie ok. Pali tak samo na zimnym jak i na ciepłym . W czym może być problem ?
DODANO:
Dodam że jeździłem ponad miesiąc A6 2.5 TDI 150km tyle że z napędem na jedną oś i manualem i spalanie w niej wychodziło mi przy podobnym trybie jazdy w granicach 7litrów na 100 . Wiem że automat będzie palił więcej ale myślałem o tym że w granicy 10litrów się zakręci a to 13 ciągłe na komputerze to lekka przesada. Coś czuje że jak nie pozbędę się tego problemu to przyjdzie pora na zmianę na 4.2 , bo tam przynajmniej zapas mocy jest
Ostatnio zmieniony 03 lis 2014, 21:04 przez Klimass1, łącznie zmieniany 4 razy.
Moja A8 2.5tdi w manualu z napedem na przód średnio w cyklu mieszanym pożera ok 8l/100km - przy raczej normalnej jezdzie.
Powodow wiekszego spalania moze byc wiele, jak sam dobrze wiesz.
- automat+quattro
-kazdy ma inny styl jazdy
- silnik lapie temperature?
- hamulce, lozyska ok?
-a moze wyjezdzij bak do konca, zatankuj i sam policz ile wyszlo olewajac wskazania komputera
Powodow wiekszego spalania moze byc wiele, jak sam dobrze wiesz.
- automat+quattro
-kazdy ma inny styl jazdy
- silnik lapie temperature?
- hamulce, lozyska ok?
-a moze wyjezdzij bak do konca, zatankuj i sam policz ile wyszlo olewajac wskazania komputera
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
1l na godzinkę? To strasznie dużo jakoś. Ogrzewania postojowe, używane w samochodach ciężarowych biorą zdecydowanie mniej.krzychu22.p1i pisze:Mowa o webasto ale takim 50%. Dogrzewacz pomaga szybciej złapać silnikowi temperaturę roboczą i uruchamia się automatycznie. Jednakże jego zużycie to do 1l/h powinno być nie więcej.Pix pisze:Rozwiń myśl jak możesz.wilku pisze:Masz dogrzewanie silnika u mnie to bylo przyczyną
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
Napisałem DO 1l/h, webasto wychodzi 0,5-0,7l/h więc dogrzewacz podobnie.
Podobny temat ale bez konkretów: http://www.a8team.pl/d2-00-25tdi-spalan ... t14125.htm
Podobny temat ale bez konkretów: http://www.a8team.pl/d2-00-25tdi-spalan ... t14125.htm
Spoko, moje suche wychodzi max 0,3l/h, tutaj jest to troszkę inny typ (mokre), aczkolwiek i tak według mojej opinii jest to duża ilość.krzychu22.p1i pisze:Napisałem DO 1l/h, webasto wychodzi 0,5-0,7l/h więc dogrzewacz podobnie.
Podobny temat ale bez konkretów: http://www.a8team.pl/d2-00-25tdi-spalan ... t14125.htm
Sorki że się nie pojawiałem . No z termostatem mam problem bo temperatura silnika według wskaźnika oscyluje w granicy 65* tyle że ogrzewanie mam bajka więc muszę to sprawdzić vagiem jeszcze jak tam temperatura wygląda . Dogrzewacz mam ale odpięta wtyczka w nim jest bo mi się coś z instalacją działo więc nie działa. (kostke mam upaloną)
Chyba zaraz pojadę zaleje ją po korek zrobię 100km i pojadę na stację znowu...
Standardowo zauważyłem że zamiast g210 mam opornik wpięty , jutro chce z tym powalczyć też .
ps.W ogóle to dzisiaj prawie ósemka w płomieniach mi stanęła bo alternator zwarcie mi zrobił (coś z regulatorem napięcia niehalo) i się zaczęło kopcić z niego dymu od cholery było, choinka się zrobiła w całym aucie z oświetleniem , ale w porę zareagowałem i wywaliłem kleme a że miałem zapasowy alternator po regeneracji to wszystko już z niunią ok
Dzisiaj już mi dała popalić bestia ale i tak jest kochanym samochodem
Chyba zaraz pojadę zaleje ją po korek zrobię 100km i pojadę na stację znowu...
Standardowo zauważyłem że zamiast g210 mam opornik wpięty , jutro chce z tym powalczyć też .
ps.W ogóle to dzisiaj prawie ósemka w płomieniach mi stanęła bo alternator zwarcie mi zrobił (coś z regulatorem napięcia niehalo) i się zaczęło kopcić z niego dymu od cholery było, choinka się zrobiła w całym aucie z oświetleniem , ale w porę zareagowałem i wywaliłem kleme a że miałem zapasowy alternator po regeneracji to wszystko już z niunią ok
Dzisiaj już mi dała popalić bestia ale i tak jest kochanym samochodem
No teraz właśnie dolane do konca i zrobię więcej km , według fisa wyszło mi 11litrów , i trochę mnie to zdziwiło że aż 2litry przekłamania .Pix pisze:Mi po kolejnych przeliczeniach komp zawyza o jakies 0,2l/100km. Zrob wiekszy przebieg i zalej, bo to strasznie niedokladny pomiar jest na takim krotkim odcinku.