Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 00 3.3TDI ] Bardzo duży stan oleju

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 15 lis 2016, 20:35

FranzM pisze:tylko ja używam 10w-60
W aucie z profilu? Zimą też ? <boisie>

FranzM
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 57
Rejestracja: 12 kwie 2015, 15:33
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: FranzM » 16 lis 2016, 08:10

Też. 10w-60 ma równie niską temperaturę płynięcia a przy webasto nie wsiadam nigdy do mroźnego auta. Poza tym nie mamy zimy takiej, aby się obawiać oleju który mniej więcej przy -39/-40 ma temp płynięcia ;)

Awatar użytkownika
Lechu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1139
Rejestracja: 14 maja 2009, 22:27
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: Lechu » 16 lis 2016, 08:14

Wycieranie wałków bierze sie przede wszystkim ze stosowania LL i nieproawidłowego oleju, jeszcze za czasów u niemca.
W internetach można wyczytać, że zalepiają sie kanały olejowe i nie ma takiego smarowania jakie powinno być. Pomijając już słabszą jakość wykonania tych wałków.
W 2.5 TDI problem rozwiązano dopiero od 3 generacji 2.5 TDI V6 m. in. sławny BAU.

FranzM
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 57
Rejestracja: 12 kwie 2015, 15:33
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: FranzM » 16 lis 2016, 08:30

Lechu pisze:Wycieranie wałków bierze sie przede wszystkim ze stosowania LL i nieproawidłowego oleju, jeszcze za czasów u niemca.
W internetach można wyczytać, że zalepiają sie kanały olejowe i nie ma takiego smarowania jakie powinno być. Pomijając już słabszą jakość wykonania tych wałków.
W 2.5 TDI problem rozwiązano dopiero od 3 generacji 2.5 TDI V6 m. in. sławny BAU.
Słabsza jakość wałków to fakt, jednak tak jak pisałeś LongLajfy, czyli szitowy olej, oraz niewłaściwy serwis, zbyt długie przebiegi między wymianami i mamy problemy. BAU również nie daje pewności odnośnie wałków, ale zmniejsza szansę na fuckupy.

mus102
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 219
Rejestracja: 05 gru 2014, 16:57
Lokalizacja: Śląskie

Post autor: mus102 » 21 lis 2016, 19:26

Wracając do przeplywomierza....
Auto wróciło. Co się okazało mechanik po wypinal wtyczki z przeplywek i nadal wywalało błąd przeplywomierza nr 2 mimo tego, że były obydwa wypiete. Później je po zamieniać i dalej błąd nr 2 ....

Instalacja wymieniona więc kable odpadają.

Co teraz?

shaqal
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 594
Rejestracja: 13 kwie 2012, 14:55
Lokalizacja: Grudziądz / Gdańsk

Post autor: shaqal » 27 lis 2016, 11:47

Lechu pisze:Wycieranie wałków bierze sie przede wszystkim ze stosowania LL i nieproawidłowego oleju, jeszcze za czasów u niemca.
W internetach można wyczytać, że zalepiają sie kanały olejowe i nie ma takiego smarowania jakie powinno być. Pomijając już słabszą jakość wykonania tych wałków.
W 2.5 TDI problem rozwiązano dopiero od 3 generacji 2.5 TDI V6 m. in. sławny BAU.
W ostatnich 2.5TDI wałki nie wycierają się, ale są puste w środku i ostatnio widziałem dziure w jednym takim wałku <brawo>

mus102
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 219
Rejestracja: 05 gru 2014, 16:57
Lokalizacja: Śląskie

Post autor: mus102 » 27 lis 2016, 11:52

Haha też dobre. Jeszcze lepiej ...

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 27 lis 2016, 16:59

te które puste są to już te poprawione :]
ale jak widać tylko z nazwy

mus102
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 219
Rejestracja: 05 gru 2014, 16:57
Lokalizacja: Śląskie

Post autor: mus102 » 27 lis 2016, 17:01

Co i tak nie zmienia faktu, że w 3.3 to horror...
Ostatnio zmieniony 27 lis 2016, 20:00 przez mus102, łącznie zmieniany 1 raz.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 27 lis 2016, 18:32

jak cały motor

mus102
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 219
Rejestracja: 05 gru 2014, 16:57
Lokalizacja: Śląskie

Post autor: mus102 » 27 lis 2016, 20:52

O zawieszeniu przednim nie wspomnę. Bo nie stąd nie zowąd wypadają gałki z wahacza i tracisz koło mimo, że nic nie stukalo

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 27 lis 2016, 21:13

mus102 pisze:Bo nie stąd nie zowąd wypadają gałki z wahacza i tracisz koło
Wszyscy mamy takie same zawieszenia i nic podobnego się nie dzieje więc na przyszłość radzę częściej kontrolować stan techniczny auta ;)

mus102
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 219
Rejestracja: 05 gru 2014, 16:57
Lokalizacja: Śląskie

Post autor: mus102 » 27 lis 2016, 21:23

W maju był na przeglądzie i było ok. I od tego czasu zrobione 8tys km i ... gałka wyszła. Ale już wymienione...
Ostatnio zmieniony 27 lis 2016, 22:00 przez mus102, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl