Jak byś potrzebował to zawór mam N290 nowy BOSCHA , spoko jak się uporasz to podjadę , u mnie było tak że długie kręcenie było spowodowane 2 uszkodzonymi wtryskami ...bolciu pisze:A bardzo gorąco zapraszamAle najpierw niech mi auto zrobią tak jak powinno być. Pojechałem dzisiaj odebrać auto. Pierwsze co - przekręcam kluczyk i kręcę, kręcę, kręcę i lipa. Po kilku razach aku zaczął siadać, więc podpięli starter i odpalił na strzała. No to myślę - chyba aku słabe. Ale niesmak pozostał. Każdy z mechaników mocno zdziwiony zaistniałym faktem, bo auto jeszcze wczoraj odpalali żeby rozgrzać i sprawdzić czy nie ma wycieków i odpalał od kopa. No nic, mówię jade do domu, podładuję aku zobaczymy jutro rano. Pojechałem do domu 70km, zgasiłem auto, przychodzę po 15 minutach odpalam no i znowu auto kręci tak ze 3-4 sek i odpala. No tak nie może być. Stary fiat lepiej odpala. Dzwonie do nich i mówię, że lipa jest i wracam. Jadę sobie około 100km/h , wciskam pedał w podłogę, wyprzedzam ciąg ciężarówek i raptem bach, auto zgasło. No to poziom wkur... sięgnął zenitu. Zjechałem na pobocze, odpalam auto i jadę dalej. Podpinamy kompa - czujnik ciśnienia paliwa. Zostawiam auto, kumpel podjeżdża po mnie swoim audi a6 i mówi - wracamy lawetą - uszczelka pod głowicą leży
pech za pechem dzisiaj. A ja się zastanawiam co jest przyczyną długiego kręcenia żeby odpalił
![]() |
![]() |
[D2 01 3.3TDI ] kopci na czarno
Wiesz, wtryski miałem ok, dopiero co je sprawdzili. Przed oddaniem auto odpalało normalnie. Zobaczymy co zdiagnozują ale powoli mam już dość - ciągle coś, ciągle jakaś pierdoła która nie pozwala cieszyć się autem. No chyba że coś teraz spartolili przy montażu - no ale co ? Cholera dałem do sprawdzenia wtryski, nawet sam nie wyciągałem żeby nie było, dodatkowo mieli uszczelnić wyciek oleju z przodu - to zrobili. No to teraz kiepsko pali i jeszcze to gaśnięcie. No nic - czekam. jak coś to będę dzwonił
[ Dodano: 2018-12-13, 14:01 ]
A czy w tym modelu jest jakaś pompa paliwowa w baku czy gdzieś po drodze przed filtrem ?

[ Dodano: 2018-12-13, 14:01 ]
A czy w tym modelu jest jakaś pompa paliwowa w baku czy gdzieś po drodze przed filtrem ?
https://auto-plus.pl/make.asp?t=50&h=5&oem=audi , jest pompa w zbiorniku i dodatkowa wyrównawcza ( 4D0906091D ) , ale nie jestem mechanikiem więc nie będę się wypowiadał
No nic, mechanicy szukają dlaczego ciężko odpala a ja czekam. Dobrze, że auto mi chwilowo niepotrzebne. To, że zgasła podczas jazdy - obstawili czujnik ciśnienia na listwie ten z prawej strony. Mają jakieś 4 szt takie, mieli podmieniać i sprawdzać także cierpliwie czekam. Ale brak mi już gabloty
[ Dodano: 2018-12-18, 19:45 ]
Czujnik wymieniony - nowy Bosch 600zł, wszystko gra. Auto odpala tak jak powinno, podczas przyspieszania nie gaśnie. Przy wciśniętym gazie lekko zadymi tak jak powinna
i dalej jest ok.

[ Dodano: 2018-12-18, 19:45 ]
Czujnik wymieniony - nowy Bosch 600zł, wszystko gra. Auto odpala tak jak powinno, podczas przyspieszania nie gaśnie. Przy wciśniętym gazie lekko zadymi tak jak powinna

Pisałem Ci że mam za 500 , i leży na półce nowy ?? eeech ....bolciu pisze:No nic, mechanicy szukają dlaczego ciężko odpala a ja czekam. Dobrze, że auto mi chwilowo niepotrzebne. To, że zgasła podczas jazdy - obstawili czujnik ciśnienia na listwie ten z prawej strony. Mają jakieś 4 szt takie, mieli podmieniać i sprawdzać także cierpliwie czekam. Ale brak mi już gabloty![]()
[ Dodano: 2018-12-18, 19:45 ]
Czujnik wymieniony - nowy Bosch 600zł, wszystko gra. Auto odpala tak jak powinno, podczas przyspieszania nie gaśnie. Przy wciśniętym gazie lekko zadymi tak jak powinnai dalej jest ok.
Dla potomnych..
Każdy silnik diesla, aby odpalił musi spełnić kilka prostych warunków:
-prawidłowa kompresja silnika tutaj do wglądu zawsze autodata, bądź inny manual serwisowy zazwyczaj ponad 22bary
-minimalna prędkość obrotowa zadana przez rozrusznik 180obr/min jeśli kręci wolniej to nie szukajcie nigdzie, tylko w pierwszej kolejności naprawcie rozruch
-wolny obieg powietrza, bez przeszkó. Kiedyś trafił do mnie silnik, który nie odpalal przez szmate w kolektorze, zabity filtr powietrza też utrudni rozruch
-ciśnienie paliwa na szynie minimum 200bar, zaś pompowtryski na tandemowej pompie minimum 3bary przy rozruchu podczas pracy min 8bar
-synchronizacja układu rozrządu
Jeżeli wasz silnik długo kręci pierwsze co podłaczacie tester i sprawdzacie: prędkość silnika, ciśnienie paliwa i przepływ powietrza. Wartość, która długo rośnie-tutaj szukacie przyczyny nieprawidłowości. Tanie nieorginalne testery mogą mieć tzw. laga opóźnienie wskazania tutaj przyda się doświadczenie.
Jeśli wszystko jest ok, sprawdzamy synchronizacje i zgode immo/sterownika na rozruch silnika. Jeśli zgoda jest sprawdzamy ciśnienie sprężania, od cała filozofia.
Nieprawidłowości z rozruchem silnika diesla są o wiele prostsze do zlokalizowania jak w benzynie. W razie co, w miarę czasu służę pomocą.
Pozdrawiam
Każdy silnik diesla, aby odpalił musi spełnić kilka prostych warunków:
-prawidłowa kompresja silnika tutaj do wglądu zawsze autodata, bądź inny manual serwisowy zazwyczaj ponad 22bary
-minimalna prędkość obrotowa zadana przez rozrusznik 180obr/min jeśli kręci wolniej to nie szukajcie nigdzie, tylko w pierwszej kolejności naprawcie rozruch
-wolny obieg powietrza, bez przeszkó. Kiedyś trafił do mnie silnik, który nie odpalal przez szmate w kolektorze, zabity filtr powietrza też utrudni rozruch
-ciśnienie paliwa na szynie minimum 200bar, zaś pompowtryski na tandemowej pompie minimum 3bary przy rozruchu podczas pracy min 8bar
-synchronizacja układu rozrządu
Jeżeli wasz silnik długo kręci pierwsze co podłaczacie tester i sprawdzacie: prędkość silnika, ciśnienie paliwa i przepływ powietrza. Wartość, która długo rośnie-tutaj szukacie przyczyny nieprawidłowości. Tanie nieorginalne testery mogą mieć tzw. laga opóźnienie wskazania tutaj przyda się doświadczenie.
Jeśli wszystko jest ok, sprawdzamy synchronizacje i zgode immo/sterownika na rozruch silnika. Jeśli zgoda jest sprawdzamy ciśnienie sprężania, od cała filozofia.
Nieprawidłowości z rozruchem silnika diesla są o wiele prostsze do zlokalizowania jak w benzynie. W razie co, w miarę czasu służę pomocą.
Pozdrawiam