[D2 98 2.5TDI ] Zimny ciężko pali
-
- Forum Audi A8
- Posty: 3
- Rejestracja: 31 lip 2013, 12:23
- Lokalizacja: opole
[D2 98 2.5TDI ] Zimny ciężko pali
Witam wszyskich. Mam taki problem... moje audi ciezko pali przy podczas pierwszego odapalania w cigu dnia. czyli jaki jest zimny. tropche go trzeba pomeczyc i zalapie. jak juz odpali to zadymi tak dosyc mocno na jasny kolor i juz jet ok. moge go zgasiac i pali na strzala. podlaczalem koma u kolegi i pokazalo zly kąt startowy wtrysku a znowu mechanik powiedzial, ze na bank pompa paliwa do wymiany. tweraz jak byly takie upaly po 35 stopni to nie bylo problemu ale jak juz bylo 22 stopnie to problem sie pojawil. nie jestem zwolennikiem wydawania kasy w bloto wiec moze ktos cos doradzi. wymieniac odrazu pompe??? z gory dzieki
Ostatnio zmieniony 31 lip 2013, 12:43 przez gruby94932, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 3
- Rejestracja: 31 lip 2013, 12:23
- Lokalizacja: opole
Swiece w tych silnikach grzeją dopiero poniżej +5 stopni, więc bzdura. Sprawdź, czy Ci się nie zapowietrza i sprawdź statyczny kąt wtrysku. To podstawy. Uczepiliście się na tym forum tych świec... Moja A6 2,5TDI miała TYLKO jedną sprawną świecę na pierwszym cylindrze i przy -20 stopniach w zimie zapalała po 2 sekundach kręcenia.
Elektronika samochodowa.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
-
- Forum Audi A8
- Posty: 3
- Rejestracja: 31 lip 2013, 12:23
- Lokalizacja: opole
znalzlem podobno dobrego mechanika i na wtorek jestem z nim umowiaony. ktos z reszta polecal go nawet na tym forum. zobaczymy co wyjdzie. opowiedzialem mu troche o objawach i jakas wstepna diagnoze juz ma. wczesnije dlugo krecil ale jak jest ponizej 5 stopni to juz jest masakra. objechalem juz kilku i tylko trzymali auto a chyba nic nie robili. wydaje mi sie, ze tan ma dosyc konkretne podejscie do sprawy no i samo to , ze ma dosyc napiety terminarz mowi samo za siebie. zajmuje sie tylko audi i vw. zobaczymy. na bank dam znac co jest przyczyna.
Witam chciałbym odgrzać kotleta i zapytać czy kolega naprawił usterkę i w jaki sposób w mojej a8 mam podobny problem na zimno pali gorzej, jak postoi na słońcu przez cały dzień pierwsze odpalenie trwa prawie 7sek... kręci kręci aż zapali, akumulator dobry rozumiem że świec nie warto póki co wymieniać?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A8
- Posty: 49
- Rejestracja: 17 gru 2013, 21:11
- Lokalizacja: Wloclawek
patryk
Koledzy a moze zapowietrza sie
w 2.5 tdi czyli pompa vp 44 czy 46 to norma
Rozwiazaniem sa zaworki zwrotne za 10 zl
w 2.5 tdi czyli pompa vp 44 czy 46 to norma
Rozwiazaniem sa zaworki zwrotne za 10 zl
Sprawdź tak jak koledzy piszą zapowietrzanie się pompy.
Pompa paliwa w zbiorniku ma za zadanie tylko pompować do kosza a VP44 sama zasysa z kosza zbiornika.
Kąt wtrysku ok 2st powinien być ustawiony.
Obstawiam końcówkę żywota VP44 ostatnio robiłem A4 2.5 tdi i niestety pompa umarła.
Objaw był podobny coraz ciężej paliła, aż pewnego dnia po jeździe został silnik wyłączony i już nie odpalił po 10min.
Często też pada elektronika pompy, oraz zaciera się tłok nastawnika.
Pompa paliwa w zbiorniku ma za zadanie tylko pompować do kosza a VP44 sama zasysa z kosza zbiornika.
Kąt wtrysku ok 2st powinien być ustawiony.
Obstawiam końcówkę żywota VP44 ostatnio robiłem A4 2.5 tdi i niestety pompa umarła.
Objaw był podobny coraz ciężej paliła, aż pewnego dnia po jeździe został silnik wyłączony i już nie odpalił po 10min.
Często też pada elektronika pompy, oraz zaciera się tłok nastawnika.
Pompa paliwa w zbiorniku ma za zadanie tylko pompować do kosza a VP44 sama zasysa z kosza zbiornika.
i przelewać z jednej komory zbiornika do drugiej
ale tez w nowszych silnikach 2.5 podaje bezpośrednio do pompy paliwo lecz tylko podczas kręcenia silnika i podczas pracy
DODANO:
bardzo prosty sposób jeśli odłączysz czujnik temp wody świece będą grzać długo choć w tej temp nie ma to znaczenia to już wiemy, dawka rozruchu jest max jeśli zapali od tzw strzała to możesz wyeliminować zapowietrzający się układ paliwowy z wiadomych przyczyn
czekamy na testy.
i przelewać z jednej komory zbiornika do drugiej
ale tez w nowszych silnikach 2.5 podaje bezpośrednio do pompy paliwo lecz tylko podczas kręcenia silnika i podczas pracy
DODANO:
bardzo prosty sposób jeśli odłączysz czujnik temp wody świece będą grzać długo choć w tej temp nie ma to znaczenia to już wiemy, dawka rozruchu jest max jeśli zapali od tzw strzała to możesz wyeliminować zapowietrzający się układ paliwowy z wiadomych przyczyn
czekamy na testy.
Ostatnio zmieniony 01 lis 2014, 20:04 przez remik88, łącznie zmieniany 2 razy.