części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 98 2.5TDI ] Zimny ciężko pali

gruby94932
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 3
Rejestracja: 31 lip 2013, 12:23
Lokalizacja: opole

[D2 98 2.5TDI ] Zimny ciężko pali

Post autor: gruby94932 » 31 lip 2013, 12:41

Witam wszyskich. Mam taki problem... moje audi ciezko pali przy podczas pierwszego odapalania w cigu dnia. czyli jaki jest zimny. tropche go trzeba pomeczyc i zalapie. jak juz odpali to zadymi tak dosyc mocno na jasny kolor i juz jet ok. moge go zgasiac i pali na strzala. podlaczalem koma u kolegi i pokazalo zly kąt startowy wtrysku a znowu mechanik powiedzial, ze na bank pompa paliwa do wymiany. tweraz jak byly takie upaly po 35 stopni to nie bylo problemu ale jak juz bylo 22 stopnie to problem sie pojawil. nie jestem zwolennikiem wydawania kasy w bloto wiec moze ktos cos doradzi. wymieniac odrazu pompe??? z gory dzieki
Ostatnio zmieniony 31 lip 2013, 12:43 przez gruby94932, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Marecki
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 614
Rejestracja: 27 lip 2012, 21:05
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Marecki » 31 lip 2013, 12:55

Kolego może po prostu świeczki Ci się kończą.Jak latałem klekotem to miałem taki sam objaw.Po wymianie świec na nowe problem znikł.

gruby94932
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 3
Rejestracja: 31 lip 2013, 12:23
Lokalizacja: opole

Post autor: gruby94932 » 01 sie 2013, 00:28

no wlasnie tez nad tym myslalem i to chyba bedzie pierwsza sprawa od ktorej zaczne bo chyba najlatwij i najtaniej:)

Awatar użytkownika
Marecki
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 614
Rejestracja: 27 lip 2012, 21:05
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Marecki » 01 sie 2013, 10:34

Dokładnie tak kolego.Możesz na krótko świece posprawdzać i wyeliminować te które póżniej się nagrzewają.

Awatar użytkownika
k44761
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 501
Rejestracja: 22 maja 2011, 10:49
Lokalizacja: Lubin

Post autor: k44761 » 03 sie 2013, 00:12

Swiece w tych silnikach grzeją dopiero poniżej +5 stopni, więc bzdura. Sprawdź, czy Ci się nie zapowietrza i sprawdź statyczny kąt wtrysku. To podstawy. Uczepiliście się na tym forum tych świec... Moja A6 2,5TDI miała TYLKO jedną sprawną świecę na pierwszym cylindrze i przy -20 stopniach w zimie zapalała po 2 sekundach kręcenia.
Elektronika samochodowa.

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 03 sie 2013, 21:15

Pewnie, olac swiece - teraz nie maja znaczenia.
Ustaw kąt wtrysku. No i przy okazji sprawdzisz czy pompa zmienia kąt prawidłowo.
Mozesz jeszcze sprobowac zmienic dawke rozruchową.
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

gruby94932
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 3
Rejestracja: 31 lip 2013, 12:23
Lokalizacja: opole

Post autor: gruby94932 » 29 lis 2013, 18:13

znalzlem podobno dobrego mechanika i na wtorek jestem z nim umowiaony. ktos z reszta polecal go nawet na tym forum. zobaczymy co wyjdzie. opowiedzialem mu troche o objawach i jakas wstepna diagnoze juz ma. wczesnije dlugo krecil ale jak jest ponizej 5 stopni to juz jest masakra. objechalem juz kilku i tylko trzymali auto a chyba nic nie robili. wydaje mi sie, ze tan ma dosyc konkretne podejscie do sprawy no i samo to , ze ma dosyc napiety terminarz mowi samo za siebie. zajmuje sie tylko audi i vw. zobaczymy. na bank dam znac co jest przyczyna.

artureski
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 2
Rejestracja: 26 sie 2014, 09:18
Lokalizacja: Poznań

Post autor: artureski » 16 wrz 2014, 00:04

Witam chciałbym odgrzać kotleta i zapytać czy kolega naprawił usterkę i w jaki sposób w mojej a8 mam podobny problem na zimno pali gorzej, jak postoi na słońcu przez cały dzień pierwsze odpalenie trwa prawie 7sek... kręci kręci aż zapali, akumulator dobry rozumiem że świec nie warto póki co wymieniać?

Pozdrawiam

Patryk1990
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 49
Rejestracja: 17 gru 2013, 21:11
Lokalizacja: Wloclawek

patryk

Post autor: Patryk1990 » 18 wrz 2014, 21:42

Koledzy a moze zapowietrza sie
w 2.5 tdi czyli pompa vp 44 czy 46 to norma
Rozwiazaniem sa zaworki zwrotne za 10 zl

niki20
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 41
Rejestracja: 05 paź 2014, 10:57
Lokalizacja: Harta/Rzeszów

Post autor: niki20 » 05 paź 2014, 11:14

Kąt wtrysku może być bardzo niski albo się zapowietrza...

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 05 paź 2014, 12:29

Sprawdź tak jak koledzy piszą zapowietrzanie się pompy.
Pompa paliwa w zbiorniku ma za zadanie tylko pompować do kosza a VP44 sama zasysa z kosza zbiornika.

Kąt wtrysku ok 2st powinien być ustawiony.


Obstawiam końcówkę żywota VP44 ostatnio robiłem A4 2.5 tdi i niestety pompa umarła.
Objaw był podobny coraz ciężej paliła, aż pewnego dnia po jeździe został silnik wyłączony i już nie odpalił po 10min.
Często też pada elektronika pompy, oraz zaciera się tłok nastawnika.

remik88
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 7
Rejestracja: 15 wrz 2014, 21:49
Lokalizacja: gdansk

Post autor: remik88 » 01 lis 2014, 19:49

Pompa paliwa w zbiorniku ma za zadanie tylko pompować do kosza a VP44 sama zasysa z kosza zbiornika.


i przelewać z jednej komory zbiornika do drugiej
ale tez w nowszych silnikach 2.5 podaje bezpośrednio do pompy paliwo lecz tylko podczas kręcenia silnika i podczas pracy

DODANO:
bardzo prosty sposób jeśli odłączysz czujnik temp wody świece będą grzać długo choć w tej temp nie ma to znaczenia to już wiemy, dawka rozruchu jest max jeśli zapali od tzw strzała to możesz wyeliminować zapowietrzający się układ paliwowy z wiadomych przyczyn
czekamy na testy.
Ostatnio zmieniony 01 lis 2014, 20:04 przez remik88, łącznie zmieniany 2 razy.

Tomek85
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 13
Rejestracja: 02 mar 2010, 22:24
Lokalizacja: kołobrzeski

Post autor: Tomek85 » 22 lis 2014, 10:34

tak jak i kolega napisał u mnie było i jest identycznie jak odepniesz czujnik temp wody pali od strzala i obroty szalone więc układ jest ok, ale jak juz na spokojnie przy dzisiejszej temp -1 ,0 st. to jest lekki problem i słychac ze na wszystkie gary nie pali .Świece Świece do roboty i jest miodzio :)

Pix
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 61
Rejestracja: 09 paź 2014, 17:33
Lokalizacja: OBERSCHLESIEN

Post autor: Pix » 22 lis 2014, 20:05

W vagu swiece maja grzac od 5 stopni na plusie w dół. Wiec jak przy temperaturze wyzszej niz 5 stopni nadal ciezko pali to nie jest to wina swiec, motor swoje juz nalatal i nie jest w tak dobrej kondycji.

remik88
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 7
Rejestracja: 15 wrz 2014, 21:49
Lokalizacja: gdansk

Post autor: remik88 » 23 lis 2014, 16:10

w takim razie zrob logi kanalu 4 ms i bs i cos wiecej sie dowiemy na ten temat

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl