Witam. Niedawno była robiona skrzynia ale dalej mam uderzenie przy wrzuceniu na drive.. wsteczny wchodzi ładnie. Uderzenie jest dosyć mocno wyczuwalne a aucie. Gdy auto stoi pod górkę jest dużo mniejsze
Drink do zobaczenia pod autem na wał
![]() |
![]() |
[D2 00 4.2PB/LPG ] Uderzenia na postoju zmiana na D
[D2 00 4.2PB/LPG ] Uderzenia na postoju zmiana na D
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez damio333, łącznie zmieniany 1 raz.
to uderzenie "nagle" się pojawiło, czy po prostu odkąd pamiętasz to było? Na stopień uderzenia mają też wpływ luzy w napędzie. Znawcą od skrzyń nie jestem natomiast pomyśl. Jedziesz autem, zatrzymujesz się. I żeby dać na P musisz przelecieć przez R -> czyli wał napędowy jest dociągnięty przez silnik w pozycję R, wszystkie luzy w napędzie skompensowane w tą stronę. Teraz gasisz auto, wszystko jest jak było (zakładam, że auto się nie przetoczyło delikatnie do tyłu i zaparkowane masz na równym, no chyba, że za każdym razem używasz ręcznego, to na pewno się nie ruszyło.
Teraz odpalasz auto i chcesz dać na D więc najpierw przelatujesz przez R. Ładnie wchodzi bo luz jest stosunkowo mały ( bo wcześniej docisnęło jak gasiłeś auto). Teraz przebijasz z R na D i w tym momencie wał może się obrócić o tyle, na ile pozwolą mu luzy w napędzie -> luzy na półosiach, luz na dyfrze, luz na wale i sam luz w skrzyni.
Ja to bym zrobił próbę i spróbował unieruchomić wał i wtedy spróbował przebić biegi. Ewentualnie po wbiciu na R, wbić na N, potem ruszyć auto do tyłu za budę żeby napęd skasował luz na całym układzie i dopiero przebiłbym na D.
Ewentualnie wrzuć po odpaleniu na N, potem przepchnij ręcznie samochód z 20-50cm do tyłu, zaciągnij ręczny i wbij R. Zobaczysz czy będzie uderzenie podobne do tego jak wbijasz D.
Teraz odpalasz auto i chcesz dać na D więc najpierw przelatujesz przez R. Ładnie wchodzi bo luz jest stosunkowo mały ( bo wcześniej docisnęło jak gasiłeś auto). Teraz przebijasz z R na D i w tym momencie wał może się obrócić o tyle, na ile pozwolą mu luzy w napędzie -> luzy na półosiach, luz na dyfrze, luz na wale i sam luz w skrzyni.
Ja to bym zrobił próbę i spróbował unieruchomić wał i wtedy spróbował przebić biegi. Ewentualnie po wbiciu na R, wbić na N, potem ruszyć auto do tyłu za budę żeby napęd skasował luz na całym układzie i dopiero przebiłbym na D.
Ewentualnie wrzuć po odpaleniu na N, potem przepchnij ręcznie samochód z 20-50cm do tyłu, zaciągnij ręczny i wbij R. Zobaczysz czy będzie uderzenie podobne do tego jak wbijasz D.
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
W Poniedziałek będzie sprawdzane
zobaczymy co z tych testów wyjdzie.. narazie wymieniane dwie gumy dyfra tył..
[ Dodano: 2023-03-11, 05:03 ]
Wynikło jednakowo z uderzeniami.. skrzynia wróciła na gwarancję i po ponownej regeneracji konwertera(która nie poprawiła nic) została postawiona diagnoza na mechatronika. ;/ szukam czegoś sprawnego

[ Dodano: 2023-03-11, 05:03 ]
Wynikło jednakowo z uderzeniami.. skrzynia wróciła na gwarancję i po ponownej regeneracji konwertera(która nie poprawiła nic) została postawiona diagnoza na mechatronika. ;/ szukam czegoś sprawnego