części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D2 00 4.2PB ] Problem ze skrzynią biegów....

Maroonio
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 80
Rejestracja: 03 lip 2014, 11:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Maroonio » 12 gru 2014, 22:26

Masz rację, Serwis wrzeszczy nie ze względu skrzynię :) Jednak co do tego, że jest popsuta nie mam wątpliwości <lipa>
Prawdopodobnie ktoś ją popsuł lejąc zły olej. To co spuściłem było czerwono brunatne. Filtr był jednak czysty w porównaniu z tym co widziałem w swojej poprzedniej A8. Opiłków praktycznie nie było, żadnych świecących resztek panewek a całość była zmieniana w 2009 roku, zaraz po zakupie przez poprzedniego właściciela...


Szperając trochę w temacie, wychodzi, że jakby tak chcieć wymienić wszystko na cacy to i tak wyjdzie parę tyś zł. Taniej będzie tylko o wyjęcie, naprawę i założenie....i tu się zastanawiam bo w ofercie Midparts jest nowa skrzynia biegów za 4500zł. Może ktoś kupował taką "nową" leżakującą sztukę?
Druga sprawa to części. Wzmocniony kosz z wałkiem można kupić w USA za 100 dolarów. To przy cenie niemal 1500 zł w Polsce jest kuszącą ofertą....
Tak naprawdę cokolwiek będę mógł stwierdzić jak zdejmę i rozbiorę....

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem ze skrzynią biegów....

Post autor: beyer28 » 13 gru 2014, 17:17

Maroonio pisze:Objaw jest taki, że przełączam bieg i od razu wrzeszczy serwis. Tak po za tym nie dzieje się nic. Żadnych szarpnięć, walnięć, chrupnięć po prostu nic. Na Vagu wychodzi jeden standardowy błąd "Incorrect gear ratio". Czasami skrzynia zaskakuje bez problemu i biegi wchodzą idealnie.
To jakie masz objawy padniętej skrzyni?bo z tego co napisałeś na początku to wg mnie nic złego się nie dzieje. Chyba, że masz wszystkie biegi na wyświetlaczu podświetlone na czerwono, wtedy masz tryb awaryjny. Skoro masz zły olej zalany to wymień na właściwy i zobacz jak wtedy będzie.

Maroonio
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 80
Rejestracja: 03 lip 2014, 11:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Maroonio » 13 gru 2014, 21:52

Ja już zmieniłem olej z filtrem :) Stąd wiem jaki kolor miał stary olej oraz co się działo w misce.
Skrzynia zachowuje się tak: Jak jest zimna chodzi jak złoto. Po zagrzaniu do 35 stopni jakby znika bieg. Naciskasz gaz i tylko rosną obroty. Można przełączać biegi a auto ani drgnie z miejsca. Jak się przegazuje, jest łupnięcie i skrzynia wpada w tryb awaryjny i jedzie na czwartym biegu. Wsteczny nadal działa idealnie. Do ostygnięcia nie wychodzi z trybu awaryjnego.

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 14 gru 2014, 11:46

A nie blokuje Ci się zawór ciśnienia w skrzyni? Ten, który reguluje ciśnienie oleju z pompy?
Bądź dobry jak chleb.

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 14 gru 2014, 11:53

jak mi padł kosz też miałem podobny objaw, zajebis... łupnięcie i nic. okazało się że na koszu wyskoczyło zabezpieczenie i tarczki się wysypały
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

Awatar użytkownika
bombowozista
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 86
Rejestracja: 16 maja 2010, 20:07
Lokalizacja: E Ł K

Post autor: bombowozista » 14 gru 2014, 19:14

Miałem podobne objawy - posypany był kosz sprzęgłowy
Instrukcje do różnych samochodów: http://chomikuj.pl/bombowozista
tel. 500113075

Maroonio
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 80
Rejestracja: 03 lip 2014, 11:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Maroonio » 15 gru 2014, 07:27

Na Motorgeeku znalazłem temat w którym jeden użytkownik S8 opisuje dokładnie takie sam objaw jak u mnie. Posypany miał kosz FWD i jakiś oring. Po nowym roku wyjmuję skrzynię to się dowiem co padło w mojej :)

Maroonio
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 80
Rejestracja: 03 lip 2014, 11:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Maroonio » 19 lut 2015, 22:02

mały update :)

Trochę to trwało ale wreszcie udało mi się wyjąć skrzynię biegów ze swojej A8 :) Jedno jest pewne, już ktoś tam był przede mną....Konwerter jest po regeneracji, swoją drogą ciekawe jak długo...Są też inne oznaki wskazujące, że skrzynia była już naprawiana.

Po wstępnym przygotowaniu i podwieszeniu silnika, wyglądało to tak :) Od razu wiem, że pod czujnikiem nie ma uszczelnienia ;)
http://1drv.ms/1LfmXUw

a cztery godziny później...
http://1drv.ms/1BrddH4
http://1drv.ms/1LfDFDx

Właścicielka mieszkała w lesie i A8 było dla niej za niskie :D Tona ziemi spadła mi na głowę...

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 20 lut 2015, 10:19

ooo...to do wyjęcia skrzynki trzeba było sanki też zrzucać? <hmm>
to nie jest zwykły napęd...to

Maroonio
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 80
Rejestracja: 03 lip 2014, 11:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Maroonio » 20 lut 2015, 12:14

No zdaje się, że trzeba. Poduszki są do nich przykręcone a po za tym to się miejsce na ruchy kluczami robi :)

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 20 lut 2015, 13:24

Wg oficjalnej procedury przy automacie trzeba sanki zrzucać, przy manualu już nie ;)

Maroonio, masz może fotkę jak podwiesiłeś silnik?
Four rings to rule them all

adrian949

Post autor: adrian949 » 20 lut 2015, 17:44

gtfan pisze:Wg oficjalnej procedury przy automacie trzeba sanki zrzucać, przy manualu już nie ;)

Maroonio, masz może fotkę jak podwiesiłeś silnik?
Ja dziś wyciągałem skrzynie, żeby wykręci jedną dolną śrubę trzeba sanki opuścić lub silnik unieść. W manualu to bajka robota wszystko na wierzchu.

Maroonio
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 80
Rejestracja: 03 lip 2014, 11:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Maroonio » 20 lut 2015, 22:00

Qtfan

Nie mam zdjęcia akurat mojego silnika ale podwieszałem za pomocą takiego narzędzia :)

Obrazek

Maroonio
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 80
Rejestracja: 03 lip 2014, 11:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Maroonio » 24 lut 2015, 21:16

Dziś już mogę napisać, że rozebrałem skrzynię na kawałki :) Nie było tak źle ;)

http://1drv.ms/1FUqQAd
http://1drv.ms/1LD5OGD

No i....jedno jest pewne ktoś naprawiał tą skrzynię całkiem niedawno. Tarczki, przekładki, panewki wyglądają bardzo dobrze. Kosz który miał być ewentualną przyczyną wygląda jak nowy i do tego wzmacniany. Oring na nim marnie wygląda, jest strasznie cieniutki ale czy jeden oring może być powodem awarii?
Tu na zdjęciu tarczki:

http://1drv.ms/1FUsHF6

Nie rozbierałem jeszcze pompy oleju, tam też może być parę elementów do wymiany. A może ktoś ma jakieś pomysły? Czy można realnie gdzieś w Warszawie i okolicach sprawdzić sterowanie?

SenatorS8
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 378
Rejestracja: 25 gru 2013, 12:42
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: SenatorS8 » 25 lut 2015, 10:08

Tlok wstecznego rozebrale?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl