![]() |
![]() |
[D2 02 3.3TDI ] ,,słaby bieg wsteczny"
-
- Forum Audi A8
- Posty: 116
- Rejestracja: 11 maja 2014, 07:18
- Lokalizacja: DE Hessen
Ten błąd może świadczyć o uszkodzeniu konwertera albo prześlizgu w skrzyni. A może mało oleju, warto sprawdzić - to kosztuje najmniej.
Samemu nie mając doświadczenia, jest to trudne do zdiagnozowania.
Powinieneś poszukać warsztatu który przed wyjęciem skrzyni jest w stanie ją dokładnie zdiagnozować. Sprawdzić stan oleju, konwerter, potem skrzynię. A później dopiero wyciągać skrzynię z auta.
Samemu nie mając doświadczenia, jest to trudne do zdiagnozowania.
Powinieneś poszukać warsztatu który przed wyjęciem skrzyni jest w stanie ją dokładnie zdiagnozować. Sprawdzić stan oleju, konwerter, potem skrzynię. A później dopiero wyciągać skrzynię z auta.
Dla sprostowania powiem że no chodziło mi o to żeby nie było na D czy R
pisałem na prędce. Elsa mówi że ma być na P i A/C wyłączone, ogrzewanie też, Temp 35-45 stopni, ma równo stać itp. Czy jest różnica pomiędzy P a N być może na N będzie bardziej bryzgać. Jak zmieniałem olej to lekko zatykałem korek jak przelatywałem przez biegi żeby nie bryzgało właśnie jak olej się rozchodził bo ponoć na R może mocno chlapać, aczkolwiek nie sprawdzałem tego
Sugerowałbym robić wszystkie rzeczy z przysłowiową kartką w ręku, i streszczać się bo temperatura może szybko rosnąć i zacznie mocno lecieć.


Zacząłem od najprostszej rzeczy czyli sprawdzenia poziomu oleju. Zrobiłem to na podnośniku u kumpla zgodnie z instrukcja 35 stopni itd. Brakowało 600 ml. Uzupełniłem. Przewajchowałem na każdym biegu i stan jest książkowy. Przejechałem ok 100 km. Płynnie przerzucał w górę i w dół. Podłączyłem pod VCDS i brak kodów skrzyni.
To było wczoraj i przed.
Dzisiaj temperatura -5. Palę rano i co? Tryb awaryjny. Poczekałem aż się trochę nagrzeje. Wyłączyłem. Jeszcze raz start. Tryb awaryjny. Pochodził trochę. Jeszcze raz start. Teraz ok. Można jechać. Ale jakoś dziwnie do puki się dobrze nie rozgrzał. Podłączyłem jeszcze raz VCDS i to co na zdjęciu. Trzy błędy. Jak wcześniej na tym nie wyraźnym zdjęciu.
Tak sobie myślę, że jeśli to się dzieje tylko na niskich temperaturach to zajechany jest filtr w skrzyni i dopiero jak olej się rozrzedzi to pracuje ok. Ale nie chcę nic sugerować. Peter5on możesz zinterpretować te kody? Do tej pory twoje porady są bezcenne.
To było wczoraj i przed.
Dzisiaj temperatura -5. Palę rano i co? Tryb awaryjny. Poczekałem aż się trochę nagrzeje. Wyłączyłem. Jeszcze raz start. Tryb awaryjny. Pochodził trochę. Jeszcze raz start. Teraz ok. Można jechać. Ale jakoś dziwnie do puki się dobrze nie rozgrzał. Podłączyłem jeszcze raz VCDS i to co na zdjęciu. Trzy błędy. Jak wcześniej na tym nie wyraźnym zdjęciu.
Tak sobie myślę, że jeśli to się dzieje tylko na niskich temperaturach to zajechany jest filtr w skrzyni i dopiero jak olej się rozrzedzi to pracuje ok. Ale nie chcę nic sugerować. Peter5on możesz zinterpretować te kody? Do tej pory twoje porady są bezcenne.
Ogólnie to jest napisane że coś nie łączy na kabelkach (przerwa w obwodzie). Wiesz ja nie jestem specjalistą w skrzyniach niestety tu trzeba mieć mega wiedzę i doświadczenie a nawet jak i to ktoś ma to może spieprzyć, więc bierz wszystko co piszę z przymrużeniem oka 
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/18227/P1819
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/18232/P1824
Ostatnią rzeczą jaką mógłbyś zrobić to naładować akumulator jak jest słaby, niewiem gdzieś czytałem że jak jest niskie napięcie to też się cyrki mogą dziać, ale to niech mnie ktoś sprostuje.
Kolejna rzecz to przypomniało mi się że w vcds możesz chyba testować te zawory czy działają, pewnie w measuring blocks gdzieś to powinno być, no i teraz pozostało tylko zlokalizować fizycznie które to są i gdzie się mieszczą, może znajdę jakiś schemat.

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/18227/P1819
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/18232/P1824
Ostatnią rzeczą jaką mógłbyś zrobić to naładować akumulator jak jest słaby, niewiem gdzieś czytałem że jak jest niskie napięcie to też się cyrki mogą dziać, ale to niech mnie ktoś sprostuje.
Kolejna rzecz to przypomniało mi się że w vcds możesz chyba testować te zawory czy działają, pewnie w measuring blocks gdzieś to powinno być, no i teraz pozostało tylko zlokalizować fizycznie które to są i gdzie się mieszczą, może znajdę jakiś schemat.
Auto na razie wstawiłem do garażu, bo trzeba trochę popracować. Po świętach zacznę drążyć temat od nowa. Z tą elektryką coś jest na rzeczy. U mnie czasami zegary (stan paliwa) czasami tak szaleje że aż się dziwię. Strzała daje w prawo i w lewo czasami jak durna. Paliwo jest ale lata.
Na razie dzięki wszystkim za pomoc. Peter5on szasun. Może ktoś miał coś podobnego. Piszcie.
Na razie dzięki wszystkim za pomoc. Peter5on szasun. Może ktoś miał coś podobnego. Piszcie.
Witam Ponownie. Jechałem właśnie do kumpla sprawdzić kable i wtyczkę ( wcześniej zrobiłem jakieś 120 km było ok ) i w połowie drogi na 5 biegu zaczął się ślizgać. Brak mocy. Skrzynia stan awaryjny. Wszystkie kontrolki na czerwono. Jakoś się doturlałem. Sprawdziłem wtyczkę, piny. Są ok. Czyściusieńkie i suche. auto jedzie do tyłu, ale czasami szarpie. Do przodu też jedzie ale po chwili wchodzi w tryb awaryjny i ślizga się. Jeden mechanik twierdzi, że padł konwenter i dlatego się ślizga. Czyli chyba naprawa lub wymiana. Piszcie. Posłucham każdej opinii. Może coś pominąłem.
Konwerter można sprawdzić w czasie jazdy vagiem czy ślizga się. Wchodzisz w Transmission w VCDS i tam masz rozbieżność obrotów silnika a konwertera, czy znajduje się we właściwym zakresie, coś w ten deseń, sporo info na forum jest o tym. W czasie jazdy też można sprawdzić czy się ślizga konwerter, wciskasz gaz mocniej i widzisz czy obroty rosną a fura słabo przyśpiesza np na 3 biegu można, by spróbować Lockup zapina się chyba na 4 i 5 o ile dobrze pamiętam. Czytaj na forum jest masa informacji 
Ja zakładam że płyta sterująca do regeneracji, ale sam tego nie zdiagnozujesz raczej, może nie być tanio.

Ja zakładam że płyta sterująca do regeneracji, ale sam tego nie zdiagnozujesz raczej, może nie być tanio.
Może ktoś może polecić dobrego fachowca od skrzyń biegów w tym modelu. Moi znajomi się nie podejmują.
[ Dodano: 2018-04-06, 19:18 ]
Zanim zdecyduję się wyjmować skrzynie chcę dla świętego spokoju jeszcze sprawdzić sterownik skrzyni biegów ( 4D0927156EF ). Ktoś mi powiedział, że jest on pod dywanikami pasażera. Zdjąłem dywaniki i odkręciłem deskę ale pod nią są same przekaźniki. Może ktoś mi podpowie gdzie szukać. Jakieś zdjęcie czy schemat. Cokolwiek. Jest to ostatnia rzecz do sprawdzenia dla świętego spokoju.
Danishow. Może ty wiesz? sugerowałeś mi spr. kabli, pinów i wtyczek ( były ok ), ale sterownika nie sprawdziłem, bo ktoś mi powiedział, że on się nie psuje. Podpowiesz gdzie on jest?
[ Dodano: 2018-04-06, 19:18 ]
Zanim zdecyduję się wyjmować skrzynie chcę dla świętego spokoju jeszcze sprawdzić sterownik skrzyni biegów ( 4D0927156EF ). Ktoś mi powiedział, że jest on pod dywanikami pasażera. Zdjąłem dywaniki i odkręciłem deskę ale pod nią są same przekaźniki. Może ktoś mi podpowie gdzie szukać. Jakieś zdjęcie czy schemat. Cokolwiek. Jest to ostatnia rzecz do sprawdzenia dla świętego spokoju.
Danishow. Może ty wiesz? sugerowałeś mi spr. kabli, pinów i wtyczek ( były ok ), ale sterownika nie sprawdziłem, bo ktoś mi powiedział, że on się nie psuje. Podpowiesz gdzie on jest?
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
I go tam nie będzie.Gruba pisze:Ktoś mi powiedział, że jest on pod dywanikami pasażera. Zdjąłem dywaniki i odkręciłem deskę ale pod nią są same przekaźniki.
Otwierasz maskę, i na godzinie pomiędzy 10 a 11 jest taka duża czarna puszka. Tam jest to czego szukasz. Sterownik skrzyni ma jedną dużą wtykę.Gruba pisze:Może ktoś mi podpowie gdzie szukać.
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości