części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 94 4.2PB ] TIP- wyciek oleju.

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 22 kwie 2012, 21:34

Wcześniej wydech (tu często śruby są zardzewiałe i idzie jak po grudzie) i osłona termiczna.

Trzeba obracać wałem (skrzynia na N, bez hamulca ręcznego, 1 koło tylne do góry)...
6 śrub

Co do reszty bebechów torsena to idzie wszystko bez ściągaczy... czasami telikatnie
młoteczkiem popukać by powyskakiwało.

Jedyna rzecz (w moim przypadku) to nie mogłem wyciągnać jednej części
na końcu. Opisałem problem wcześniej (patrz wyżej).

Jak ktoś chce samemu wymieniać przedni uszczelniacz to trzeba odkręcić
tylne poduszki sub-ramy (uwaga, podłożyć lewarek czy coś innego bo poleci na głowę!!!).

Trzeba pochylić układ napędowy by było dojście do górnych śrub torsena.
Ostatnio zmieniony 25 kwie 2012, 07:16 przez marekp750, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: riki76 » 22 kwie 2012, 21:39

"tylne poduszki sub-ramy" rozumiem że chodzi o poduszki skrzyni wtedy jak rozumię skrzynia się pochyli ku dołowi? Zerknij na mój poprzedni post zmodyfikowałem go.

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 22 kwie 2012, 21:48

riki76 pisze: Rozumiem że olej wlewa się przez śrubę nr 2 a nr 1 jest tylko do spuszczania oleju?

[url=http://images42.fotosik.pl/307/b69abf3d5273a44am.jpg]Obrazek[/URL]
Tak, dolewa się przez 2, spuszcza przez 1.
Procedura napełniania (chodzący silnik, temp. oleju skrzyni od 30 do 40 st. C)
Auto poziomo. Podczas napełniania przelatujemy RD321 po 3-5 sek każdą pozycję w celu napełnienia skrzyni olejem (wszystkich kanałów itd.).

Jak odkręcisz 2 a silnik nie będzie chodził (czyli olej nie będzie zassany do bebechów
skrzyni) to zawsze będzie lecieć... (chyba, że jest go bardzo mało)

[ Dodano: 2012-04-22, 21:52 ]
riki76 pisze:"tylne poduszki sub-ramy" rozumiem że chodzi o poduszki skrzyni wtedy jak rozumię skrzynia się pochyli ku dołowi? Zerknij na mój poprzedni post zmodyfikowałem go.
Odkręcić poduszki skrzyni nie jest tak łatwo... mało miejsca.

Leżą one na ramie pomocniczej, łatwiej jest odkręcić tylne poduszki ramy pomocniczej.
klucz 22 (wcześniej 3x śruby 8) x 2 (lewa i prawa strona).

Zaznaczam jeszcze raz, cały ciężar silnika i skrzyni będzie chciał wykrzywić
sub-ramę, podstawić lewarek z belką poprzeczną i po mału opuszcać!!!

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: riki76 » 22 kwie 2012, 22:06

A jeszcze spytam czy można przestawiać auto przy rozebranej skrzyni tzn oczywiście przepchnąć auto bo mam krótki kanał w garażu a w jeden dzień pewnie tego nie zrobie? Skrzynia w pozycji N?

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 23 kwie 2012, 06:47

Można przepychać auto. Nie ma przeciwskazań.

Jak rozbierzesz torsena i rozłaczysz zębatki przekazujące napęd na
przednią oś to pchając autem nie kręcisz skrzynią dlatego pozycja lewarka jest
nieistotna (może być na N, na P), jak masz podłączony któryś z wałów i nie masz
rozebranego torsena to lepiej na N (chociaż zanim zepnie to i tak można przepchać).

W jeden dzień raczej się nie da tego zrobić. Za dużo czyszczenia jest.
Gdyby wszystko było czyste i nie trzeba by było walczyć ze starymi uszczelkami
lub wydechem to jest to do zrobienia w 1 dzień.

U mnie samo czyszczenie po wyciekającym oleju od jakiegoś czasu pochłonęło
z 4h. Z wydechem walczyłem (wszystkie śruby pozrywane i zostały we flanszach).
Wiertarka i borowanie... 2h. I już masz jeden wieczór z głowy.

Samo rozkręcenie torsena to 2h, wszystkie jego elementy.

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: riki76 » 23 kwie 2012, 09:24

Czy to będą wszystkie uszczelki?

018321381 - uszczelka 13 zł
018321381A - uszczelka 13 zł
018321381B - uszczelka 12,60 zł
018321381C - uszczelka 12,60 zł
018409189A - uszczelniacz wyjścia do przedniego dyfra 45 zł

uszczelniacz wyjścia na tylny wał - jaki nr katalogowy?

który to ten simering z tego wałka z boku co z niego leci?

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 23 kwie 2012, 18:46

riki76 pisze:Czy to będą wszystkie uszczelki?

018321381 - uszczelka 13 zł
018321381A - uszczelka 13 zł
018321381B - uszczelka 12,60 zł
018321381C - uszczelka 12,60 zł
018409189A - uszczelniacz wyjścia do przedniego dyfra 45 zł

uszczelniacz wyjścia na tylny wał - jaki nr katalogowy?

który to ten simering z tego wałka z boku co z niego leci?
przecież napisałem w zestawieniu:

018409189A - uszczelniacz wyjścia do przedniego dyfra 45 zł

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: riki76 » 23 kwie 2012, 18:54

Dzięki czyli to komplet.
Powiedz jaki masz olej w ASB?

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 23 kwie 2012, 20:56

riki76 pisze:Dzięki czyli to komplet.
Powiedz jaki masz olej w ASB?
+ uszczelniacz wyjścia na tylny wał (opisałem go wcześniej jaki, + zdjęcie)

aktualnie zalałem 4HP24a olejem ELF Elfmatic G3, weszło 6,5 litra

ELF

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: riki76 » 24 kwie 2012, 13:30

A ten uszczelniacz wyjścia na tylny wał to też kupowałeś w ASO?

[ Dodano: 2012-04-25, 17:01 ]
Pamiętasz jaki nr nasadki klucza torx do odkręcanaia śrub poszczególnych pokryw?

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 25 kwie 2012, 18:24

uszczelnaicz tylny kupiłem poza aso, w aso sprzedali mi do 5hp24a, jest inny

jaki klucz... nie pamiętam, jeden ten sam do wszystkich śrub od końca do początku skrzyni rozdzielczej, elastyczna przedłużka i dużo cierpliwości

śruby mają różną długość, układaj je w osobnych kartonikach (do konkretnej pokrywy)

część śrub jest przykręcana wewnątrz mechanizmu (tam gdzie olej) niech wrócą na to
samo miejsce (są czyste bez nalotów, te zewnętrzne są zaśniedziałe, nie ładowac ich do wnętrza)

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: riki76 » 25 kwie 2012, 18:49

Zamówiłem już cały komplet uszczelek ale na te z ASO niestety trzeba czekać tydzień (jadą z Germany) ta na tylny wał kosztowała 16zł taka sama jak ta co dałeś zdjęcie zakupu.

[ Dodano: 2012-04-30, 12:30 ]
Zaczęłem rozbieranie poszczególnych elementów i mam pytania:
1. Czy śruby łaczenia wału napędowego tył do skrzyni są wkręcane z użyciem jakiegoś kleju typu loctite? Odkręciłem z lekkim oporem ale poszło ale jak będę skręcał wolę wiedzieć.

2. Jak odkręcić tą poduszkę tylną na rys. jak dojść do tej nakrętki u góry żeby ja przytrzymać kluczem....

Obrazek

[ Dodano: 2012-05-01, 11:40 ]
Jestem po robocie..... :mrgreen: a oto moje spostrzeżenia które się komuś mogą przydać:

1. Przy odkręcaniu śruby poduszki pomocniczej tylnej nie trzeba trzymać nakrętki bo jest ona wmontowana w nadwoziu (pytałem o to w poprzednim poście ale sam znalazłem odpowiedź :-> ), zdecydowanie trzeba podeprzeć ramę lewarkiem jak pisał kolega wyżej....

2. Przy montażu diif lock assy trzeba uważać jak nakładamy go na wałek bo tam są na nim (na diif lock assy) dwa pierścienie które trzeba wcisnać w otwór obudowy trzeba uważać żeby ich nie uszkodzić. Idzie lekko ale warto o tym wiedzieć.

Reszta to klocki lego..... :mrgreen:

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 06 cze 2013, 19:06

whisky pisze:Jak najbardziej ;-) 4HP24A ma swoje delikatne braki kultury ale trzeba sie po prostu do tego przyzwyczaic ;-)
U mnie też jest słaba kultura , pytanie czy po wymianie oleju praca skrzyni polepszyła się ? i czy przed wymianą miałeś jakieś objawy zużycia oleju?

Gość

Post autor: Gość » 06 cze 2013, 19:13

chicken20091986, Tez sie w górnika bawisz?? $biegowe słyna ze słabsze kultury i trwalszej konstrukcji. Jesli ktoś ma problemy z szarpaniem a posiada LPG to dobrze jak od czasu do czasu zresetuje sobie ECU przez odłaczenie aku na godzinke np.i pojeździ na benzynce żeby złapało świeże dane. Jak sa jakies błedy na silniku to ASB bedzie to odczuwało jako pierwsza.

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 17 cze 2013, 16:15

whisky pisze:Jak najbardziej ;-) 4HP24A ma swoje delikatne braki kultury ale trzeba sie po prostu do tego przyzwyczaic ;-)
Witam te braki kultury to również zrzucanie biegów dosyć odczuwalne podczas zwalniania , oraz szarpnięcia podczas zapinania wyższych biegów ( objawy nie występują zawsze ) czasami wariuje zrzuci bieg za szybko itp. czy jest to problem zużytego oleju ?? czy ktoś miał takie objawy i ustały po wymianie oleju ( 3m-ce wcześniej nie było to aż tak uciążliwe , wydaje mi sie że robi się coraz gorzej ) a błędów nie ma żadnych na vagcom

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl