[D2 94 4.2PB ] TIP- wyciek oleju.
[D2 94 4.2PB ] TIP- wyciek oleju.
Witam,ostatnio zauwazyłem ze pod autkiem zostaje mi plamka oleju przekładniowego i postanowiłem namierzyc co tam sie dzieje.Po wejsciu pod autko za wiele nie zauważyłem poza tym ze kapało z aluminiowej osłony odzielajacej wydechy od skrzyni ;-) .Moja skrzynia to 4hp24a z 94 roku...i poza tym ze zaczelo delikatnie kapac to skrzynia chodzila idealnie.A ponieważ nie uznaje mechaników bo z autopsji wiem ze jak sam nie zrobie to nie pojezdze wiec zaczynamy ;-)
Dzien pierwszy-diagnoza
Po zdjeciu wydechów i blachy aluminiowej(termicznej) winowajca był już znany
Koszt simeringa pewnie smieszny ale roboty baaardzo dużo ;-)
spuscilem olej i z miski zlecialo tylko 2l wiec o ok 1,5 za mało -tragedia
Na dzis wystarczy,jutro znowu poswiece okolo 2h :-D mam nadzieje ze jak odkrece wal napedowy tylniego dyfra to skrzynia troszke mi uchyli sie do dolu i bede mial dojscie do srub tylnego dekla skrzyni
Panowie jak nasuwa sie wam cos pomocnego to skrobnijcie ,razem na pewno cos wymodzimy,jutro zamowie uszczelki ,simeringi,filtr i olej
Nazywaj poprawnie tematy :diabel: - zmodyfikowałem
Dzien pierwszy-diagnoza
Po zdjeciu wydechów i blachy aluminiowej(termicznej) winowajca był już znany
Koszt simeringa pewnie smieszny ale roboty baaardzo dużo ;-)
spuscilem olej i z miski zlecialo tylko 2l wiec o ok 1,5 za mało -tragedia
Na dzis wystarczy,jutro znowu poswiece okolo 2h :-D mam nadzieje ze jak odkrece wal napedowy tylniego dyfra to skrzynia troszke mi uchyli sie do dolu i bede mial dojscie do srub tylnego dekla skrzyni
Panowie jak nasuwa sie wam cos pomocnego to skrobnijcie ,razem na pewno cos wymodzimy,jutro zamowie uszczelki ,simeringi,filtr i olej
Nazywaj poprawnie tematy :diabel: - zmodyfikowałem
Ostatnio zmieniony 12 mar 2011, 17:51 przez whisky, łącznie zmieniany 2 razy.
kolego wydaje mi sie ze kapie z walka tego co leci z boku, tego ktory przekazuje naped z przedniego mech roznicowego na tylny. To czesta usterka 4-biegowych tipow. Zeby to uszczelnic trzeba wyjac skrzynie i rozebrac ja w drobny mak zeby sie dostac do tego uszczelnienia. Robilem to u siebie- robota nie dla mechanika domowego.
hehe zgadza sie kolego ;-) ... a wiec dzis kolejne kilka fotek
Dzien drugi ;-)
a wiec odkrecamy wał napedowy od skrzyni i bez wyjmowania skrzyni zabieramy sie krok po kroku za jej rozbiorke
jezeli jestesmy na tym etapie prac to praktycznie najgorsza robota za nami ;-) (demontarz wydechu oraz poduszek skrzyni biegow ktore przysporzyly mi troszke klopotu) teraz juz typowe klocki lego... a wiec pierwsza pokrywa
pokrywa druga.....
to duze ustrojstwo w instrukcji nazywane jest diif lock assy i radze zdjąc to w calosci nie zaglebiajac sie w budowe przekladni planetarnej gdyż strasznie duzo tam elementow :mrgreen: zdejmujemy to recznie
pokrywa trzecia
simering jest juz widoczny ale zeby go wybic pozostaje czwarta pokrywa(ostatnia) :diabel:
Simering na wierzchu ;-) uszczelki i simeringi zamowione w aso,koszty wbrew pozorą nie wielkie mam nadzieje ze 1-2 dni i wszystko bedzie... :-D jutro dokladne mycie elementow i oczekiwanie na czesci ;-)
Dzien drugi ;-)
a wiec odkrecamy wał napedowy od skrzyni i bez wyjmowania skrzyni zabieramy sie krok po kroku za jej rozbiorke
jezeli jestesmy na tym etapie prac to praktycznie najgorsza robota za nami ;-) (demontarz wydechu oraz poduszek skrzyni biegow ktore przysporzyly mi troszke klopotu) teraz juz typowe klocki lego... a wiec pierwsza pokrywa
pokrywa druga.....
to duze ustrojstwo w instrukcji nazywane jest diif lock assy i radze zdjąc to w calosci nie zaglebiajac sie w budowe przekladni planetarnej gdyż strasznie duzo tam elementow :mrgreen: zdejmujemy to recznie
pokrywa trzecia
simering jest juz widoczny ale zeby go wybic pozostaje czwarta pokrywa(ostatnia) :diabel:
Simering na wierzchu ;-) uszczelki i simeringi zamowione w aso,koszty wbrew pozorą nie wielkie mam nadzieje ze 1-2 dni i wszystko bedzie... :-D jutro dokladne mycie elementow i oczekiwanie na czesci ;-)
Mechanikuje sobie troszke ;-) dzis odebralem 4 uszczelki poszczegolnych pokryw,uszczelke misy,filtr oleju oraz simering walka i od razu ten od walu tylnego napedu-koszt ok.430zł.
Wymyłem dokladnie pokrywy i zabralem sie za skladanie ;-)
Po 2 godzinach skrzynie(poza miska olejowa) mialem w całosci :-D pet3r niestety nie została zadna srubka ;-)
Jutro nieszczesne poduszki i wydech :-/ sruby i obejmy przyrdzewialy troche no i bede musial cos podpasowac.Koledzy jezeli wie ktos ile oleju do tej skrzynki sie miesci to skrobnijcie prosze :-P
Wymyłem dokladnie pokrywy i zabralem sie za skladanie ;-)
Po 2 godzinach skrzynie(poza miska olejowa) mialem w całosci :-D pet3r niestety nie została zadna srubka ;-)
Jutro nieszczesne poduszki i wydech :-/ sruby i obejmy przyrdzewialy troche no i bede musial cos podpasowac.Koledzy jezeli wie ktos ile oleju do tej skrzynki sie miesci to skrobnijcie prosze :-P
-
- Super Klubowicz
- Posty: 313
- Rejestracja: 27 paź 2009, 19:43
- Lokalizacja: wielkopolska/ Piła
Przez ostatnie dwa wieczorki wkladalem poduszki i montowałem wydechy ;-)
No i pora na olej :-) proponuje maly lejek wcisniety w okolo 2 metrowy wąż.... wpuszczamy go w okolice prawego kolektora wydechowego silnika i wyciagamy na dole przy misce....wąż wprowadzamy w otwor w misce w ktory wkrecona jest sruba kontrolna/wlewowa
Nastepnie majac lejek w komorze silnika wlewamy olej do miski(dobrze jest w tym momencie miec druga osobe w kanale ;-) )po dolaniu 2 litrow miska jest pelna i olej zaczyna sie przelewac przez otwor wlewowy :mrgreen: odpalamy autko,smok w misce olejowej zasysa olej do poszczegolnych komor i w tym momencie nalezy zapewnic w misce poziom tegoz oleju....wiec dolewamy ;-) silnik caly czas pracuje :-> wlewamy powoli ok 1 litra i w tym momencie proponuje wsiasc do autka i pomanewrowac lewarkiem biegow w kazdej pozycji w kilku sekundowych pauzach na kazdym polozeniu...wracamy pod maske i kontynuujemy napelnianie misy...przy okolo 4 litrach i pracujacym silniku olej zaczyna sie powoli przelewac ze sruby kontrolnej....w tym momencie powtarzamy jeszcze manewr lewarkiem i uzupelniamyy ewentualny brak ;-) jezeli olej juz sie przelewa zakrecamy srube kontrolną i dopiero wtedy mozemy zgasic silnik... ;-)
To tyle jesli chodzi o remoncik ;-) dzis juz sobie polatalem i wszystko dziala tak jak powinno....za jakis czas sprawdze sobie poziom oleju zeby spac spokojnie i tyle :lol: Pozdrawiam,mam nadzieje ze tego typu opis i kilka pogladowych zdjec moze bedzie pomocne :-P
No i pora na olej :-) proponuje maly lejek wcisniety w okolo 2 metrowy wąż.... wpuszczamy go w okolice prawego kolektora wydechowego silnika i wyciagamy na dole przy misce....wąż wprowadzamy w otwor w misce w ktory wkrecona jest sruba kontrolna/wlewowa
Nastepnie majac lejek w komorze silnika wlewamy olej do miski(dobrze jest w tym momencie miec druga osobe w kanale ;-) )po dolaniu 2 litrow miska jest pelna i olej zaczyna sie przelewac przez otwor wlewowy :mrgreen: odpalamy autko,smok w misce olejowej zasysa olej do poszczegolnych komor i w tym momencie nalezy zapewnic w misce poziom tegoz oleju....wiec dolewamy ;-) silnik caly czas pracuje :-> wlewamy powoli ok 1 litra i w tym momencie proponuje wsiasc do autka i pomanewrowac lewarkiem biegow w kazdej pozycji w kilku sekundowych pauzach na kazdym polozeniu...wracamy pod maske i kontynuujemy napelnianie misy...przy okolo 4 litrach i pracujacym silniku olej zaczyna sie powoli przelewac ze sruby kontrolnej....w tym momencie powtarzamy jeszcze manewr lewarkiem i uzupelniamyy ewentualny brak ;-) jezeli olej juz sie przelewa zakrecamy srube kontrolną i dopiero wtedy mozemy zgasic silnik... ;-)
To tyle jesli chodzi o remoncik ;-) dzis juz sobie polatalem i wszystko dziala tak jak powinno....za jakis czas sprawdze sobie poziom oleju zeby spac spokojnie i tyle :lol: Pozdrawiam,mam nadzieje ze tego typu opis i kilka pogladowych zdjec moze bedzie pomocne :-P
-
- Forum Audi A8
- Posty: 160
- Rejestracja: 25 wrz 2009, 22:48
- Lokalizacja: Trójmiasto