Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 96 4.2PB/LPG ] Stuki z tylnego dyfra.

Gość

[D2 96 4.2PB/LPG ] Stuki z tylnego dyfra.

Post autor: Gość » 11 cze 2013, 12:42

Mam taki problem że pojawiły mi sie stuki przy skręcie w prawo i przy cofaniu i zawsze pod obciążeniem je słychać. Gdy podniosłem tył do góry i kręciłem lewym kołem to w pewnym momencie napotykałem lekki opór i potem było tyknięcie i widac było jak w tym momencie sie delikatnie odpręzył tylny dyfer.
Obstawiam że coś sie dzieje w tym dyfrze ale co to jeszcze nie wiem. W najblizszym czasie gdy dorwe jakis podnosnik to wypne wał i posprawdzam jeszcze dokładnie ale jesli bedzie trzeba ściągac most to mam tez pytanie czy to sie da zrobic bez wywalania zawiechy czy to grubsza operacja?
No i jesli te dzwieki moze powodowac cos innego to ewentalnie na co zwrócić jeszcze uwage?

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 11 cze 2013, 15:55

Zawiechy ruszać nie trzeba. Zdjęcie wydechu w dużym stopniu ułatwia zabawę z dyfrem, ale nie jest konieczne ;-)
Four rings to rule them all

Gość

Post autor: Gość » 11 cze 2013, 16:15

Najprawdopodobniej sypie sie dyfer lub cos w nim więc bede chciał go wymienic i sie nie szczypac a ten swój najwyżej potem zdiagnozuje. Jesli nie trzeba sie napocić przy jego wymianie to bede zadowolony bo to ułatwi mi zadanie :)

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 11 cze 2013, 17:26

Z założonym wydechem trzeba się trochę pogimnastykować z odkręceniem kilku śrub, ze zdjętym bez problemu. Raczej obowiązkowo jakaś podpórka pod most, lub ktoś do pomocy, bo waży dobre 20kg. W godzinę da się ogarnąć wymianę.
Four rings to rule them all

Gość

Post autor: Gość » 12 cze 2013, 11:27

Wydech nie jest problem martwiłem sie o zawieszenie ale skoro tak to wygląda to jutro rano sprawdzę jeszcze i biore się za wymiane tego dyfra. Z tym terkotaniem to nie jazda a ja musze dziennie minimum 50km zrobić.

No i dzis wziąłem na podnosnik audi i dyfer tylny ma luzy jak rajtuzy więc jest już bliski końca. Wymiana niebawem jak dotrze do mnie zapasowy. Pytanko-ile oleju wchodzi do dyfra?? Pamietam że jest 75W90 i cos ponad litr chyba ale dokladnie ktos wie? :)

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 12 cze 2013, 11:56

Ok. 1,5 litra.
Four rings to rule them all

Gość

Post autor: Gość » 12 cze 2013, 12:03

Ok dzieki. No to czekam na dyfer,potem montaż i zobaczymy jak sie bedzie jechao :)
A tak jeszcze pytanko-czy orientuje sie ktos jak jest z regeneracją takiego dyfra?? Opłaca sie czy nie? Samemu da sie rade to zrobic?

Gość

Post autor: Gość » 17 cze 2013, 18:04

Dyfer wymieniony,problem zniknął. Wymiana prosta,nie musialem nawet tłumika ściągać.

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1994
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Karol
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 28 cze 2014, 20:38

Apophis, Diagnozowałeś może swój dyfer co w nim walneło. Mam spory luz na swoim przy zmianie biegu z R na D stuka z tyłu tak jakby ktoś młotkiem walnął w wał.
Dzisiaj wymieniałem 2 półosie tylne bo też był na nich trochę luz.
Zauważyłem pękniętą jedną z poduszek wspornika dyfra więc szykuje się wymiana wspornika.

ernesto

Post autor: ernesto » 28 cze 2014, 20:46

karol208 pisze: Zauważyłem pękniętą jedną z poduszek wspornika dyfra więc szykuje się wymiana wspornika.
Mam naderwane dwie. U mnie się to objawia szarpaniem tyłem, podczas zrzucania z 3 na 2 i podczas delikatnego przełączania z 3 na 4.
Pozycjonowanoe wybierakiem staram się robić pomału. Nie jednostajnym ruchem tylko spokojnie. Wtedy nie bije. Ale jak zrobie to szybko to słychać Stuk

Gość

Post autor: Gość » 28 cze 2014, 20:51

karol208 pisze:Apophis, Diagnozowałeś może swój dyfer co w nim walneło. Mam spory luz na swoim przy zmianie biegu z R na D stuka z tyłu tak jakby ktoś młotkiem walnął w wał.
Dzisiaj wymieniałem 2 półosie tylne bo też był na nich trochę luz.
Zauważyłem pękniętą jedną z poduszek wspornika dyfra więc szykuje się wymiana wspornika.
_________________
Niestety nie mam czasu ani mozliwości aby go rozebrać. Leży w PL a ja stacjonuje w DE. Kupno używki nie jest drogie więc jak się sypie nie ma co się babrac bo regeneracje to już spore koszty są.

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1994
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Karol
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 28 cze 2014, 20:52

ernesto pisze: Pozycjonowanoe wybierakiem staram się robić pomału. Nie jednostajnym ruchem tylko spokojnie. Wtedy nie bije. Ale jak zrobie to szybko to słychać Stuk
To u mnie nic nie daje po prostu luz jest spory.
Gdy hamuje i już praktycznie auto stoi w miejscu słychać stuknięcie z tyłu w dyfrze.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl