Witam, dzisiaj wracając z odcinka ok 30km pod koniec trasy przejechałem przez kałużę, jakieś 500m dalej przy hamowaniu skrzynia wpadła w tryb awaryjny. Po ponownym uruchomieniu silnika wszystko ok, lecz po wrzuceniu D i ruszeniu szarpnie i wpada w tryb awaryjny.
Około 2 tyś km temu był wymieniany konwerter, czyszczone zawory, uszczelnienie i wymiana oleju.
Co może powodować wpadanie w ten tryb awaryjny ? Czy możliwe jest że coś zalało ?
![]() |
![]() |
[D2 97 4.2PB/LPG ] Tryb awaryjny...
[D2 97 4.2PB/LPG ] Tryb awaryjny...
Ostatnio zmieniony 26 gru 2015, 18:13 przez Matas, łącznie zmieniany 1 raz.
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
Cześć ponownie
Skrzynia była regenerowana jakieś 3-4 miechy temu, działało wszystko ok. Pod koniec grudnia wjechałem w trochę większą kałużę i od tamtej pory zaczeły się problemy, skrzynia wpadła w tryb awaryjny. Oddałem samochód do warsztatu w którym ją robili, stał tam 1,5 miesiaca i przez ten czas sprawdzili (podmienili) pozycjoner skrzyni, sterownik-komputer skrzyni, instalację skrzyni biegów. Był też bład ABS (nie działał wcześniej) wyświetlał się też na desce, więc wymienili ABS i skrzynia działa normalnie ALE czasami właśnie wpada w tryb awayjny. Po zgaszeniu i zapaleniu działa ok, wpadanie w tryb awaryjny jest nieregularne i raz się zdarzy raz nie, ale z reguły po mocnym hamowaniu i ruszeniu.
Styki itp. zostały przeczyszczone i są sprawne.
Teraz moje pytanie, gdzie można szukać przyczyny, na komputerze pokazuje błąd czujnika hamulca "B", ale sprawdzali i mówili że jest ok, czy możliwe jest że gdzieś w kablach jest problem, bo Ci "specjaliści" mówią że przypuszczają że problem jest z zasilaniem pompy abs, lub ten czujnik hamulca ma przejście do ABS i do skrzyni, i podczas jazdy ten czujnik pracuje ze skrzynią i jest dobrze, ale po mocnym hamowaniu zaczyna pracować z ABS i ABS wysyła sygnał do skrzyni i ta przechodzi w tryb awaryny .
czekam na jakieś sugestie
Skrzynia była regenerowana jakieś 3-4 miechy temu, działało wszystko ok. Pod koniec grudnia wjechałem w trochę większą kałużę i od tamtej pory zaczeły się problemy, skrzynia wpadła w tryb awaryjny. Oddałem samochód do warsztatu w którym ją robili, stał tam 1,5 miesiaca i przez ten czas sprawdzili (podmienili) pozycjoner skrzyni, sterownik-komputer skrzyni, instalację skrzyni biegów. Był też bład ABS (nie działał wcześniej) wyświetlał się też na desce, więc wymienili ABS i skrzynia działa normalnie ALE czasami właśnie wpada w tryb awayjny. Po zgaszeniu i zapaleniu działa ok, wpadanie w tryb awaryjny jest nieregularne i raz się zdarzy raz nie, ale z reguły po mocnym hamowaniu i ruszeniu.
Styki itp. zostały przeczyszczone i są sprawne.
Teraz moje pytanie, gdzie można szukać przyczyny, na komputerze pokazuje błąd czujnika hamulca "B", ale sprawdzali i mówili że jest ok, czy możliwe jest że gdzieś w kablach jest problem, bo Ci "specjaliści" mówią że przypuszczają że problem jest z zasilaniem pompy abs, lub ten czujnik hamulca ma przejście do ABS i do skrzyni, i podczas jazdy ten czujnik pracuje ze skrzynią i jest dobrze, ale po mocnym hamowaniu zaczyna pracować z ABS i ABS wysyła sygnał do skrzyni i ta przechodzi w tryb awaryny .
czekam na jakieś sugestie
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław