Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 98 4.2PB/LPG ] wyciek z półosi

monster_1973
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 116
Rejestracja: 11 maja 2014, 07:18
Lokalizacja: DE Hessen

Post autor: monster_1973 » 10 cze 2014, 12:01

Nie bardzo rozumiem co ma łożysko do wycieku oleju z przekładni.

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 11 cze 2014, 08:33

SenatorS8 pisze:Patrzac na zdiecie ze schematu na poczatku tematu nie rozpoznaje elementu nr5 .
no to własnie uszczelniacz lewgo zabieraka od strony dyfra. Wyglada na to ze jest w przypadku gdy nie ma tej rury o która sie spieralismy
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

Awatar użytkownika
Lechu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1139
Rejestracja: 14 maja 2009, 22:27
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: Lechu » 26 cze 2014, 16:58

OK sprawa zakończona,

dzięki jeszcze raz za nr łożyska .

Jest ono do dostania za 40 PLN a jeśli się chce porcelanowe to ok 160 PLN .

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 26 cze 2014, 22:25

Lechu pisze:OK sprawa zakończona .
Oj tam, zakonczona.

Była ta rura w Twojej skrzyni czy nie?
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

myrzyn
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 15
Rejestracja: 25 gru 2014, 11:05
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: myrzyn » 25 lut 2016, 21:05

Odgrzeje trochę temat dla potomnych bo dzisiaj sam wymieniałem uszczelniacz lewej półosi i czytając wcześniej różne tematy nie znalazłem jasnych odpowiedzi.

Opis do skrzyni 5hp19, a8 lift 2.8 bez quattro.

1. Podnosimy audi, odkręcamy koło.
2. Luzujemy śrubę od półosi, odkręcamy śrubę która przestrzeliwuje górne wahacze i je wybijamy.
3. Odkręcamy śruby od końcówki i też wybijamy ją ze zwrotnicy.
4. Odciągamy zwrotnicę do siebie i wyciągamy półoś od strony zacisku.
5. Odkręcamy 6 śrub mocujących półoś do flanszy i wyciągamy półoś.
6. Odkręcamy osłonę flanszy (3 śruby) oraz jedną śrubę trzymającą wiązkę.
7. Odkręcamy 3 śruby mocujące element 11 i wyciągamy całą flansze.

W moim przypadku również potwierdziło się, że olej ze skrzyni się po tym zabiegu nie wylał. Nie trzeba także jak niektórzy pisali, wykręcać prawej półosi i odkręcać śruby pod nią, ona trzyma jedynie prawą flanszę, nie ma nic wspólnego z lewą!

8. Flansza jest zabezpieczona segerem który ściągamy i wybijamy flanszę z łożyska (delikatnie).
9. Po tym zabiegu mamy już widoczne uszczelnienie oraz łożysko. Polecam wymienić także łożysko ponieważ mamy je już na wierzchu, a nie kosztuje zbyt wiele. Jest to zwykłe łożysko kulkowe o oznaczeniu 6007, nr uszczelniacza to ZF 0734 319 419. Przy montażu uszczelnienia uwaga na sprężynkę która jest w nim, potrafi wypaść. Polecam również użyć sylikonu na uszczelkę elementu 11. Jest tam oring o przekroju kwadratowym, pewnie można go bez problemu dokupić, ja nie miałem pod ręką więc dodatkowo zabezpieczyłem do właśnie specjalnym sylikonem.
10. Składamy w odwrotnej kolejności.
11. Dolewamy oleju przekładniowego 75w90. Korek od strony prawej flanszy, od strony silnika. Wchodzi ok 0,7l.

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 17 kwie 2017, 10:54

troche odgrzeje temat , chce wymienić łozyskowanie mechanizmu różnicowego i tu pytanie, jakie konkretnie łozyska-wymiary do samego mechanizmu oraz łożysko igiełkowe??, flansze nową już posiadam tak więc nie będzie żadnego luzu
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

Awatar użytkownika
krisker
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 653
Rejestracja: 28 lip 2015, 10:36
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: krisker » 18 kwie 2017, 09:15

pb41ns, pytasz o przedni, czy centralny dyfer?

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 18 kwie 2017, 14:32

Przód jakby co
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl