![]() |
![]() |
[D2 98 4.2PB ] Poślizg na 1 biegu!
123mielony pisze:Wszystko się zgadza tylko po co koła mają się kręcić na podnośniku.
a w jaki sposób chcesz dolać oleju na odpalonym silniku i włączonym biegu ??
twoim zdaniem samochód nie odjedzie jak będzie na kanale ??
Nie ma to jak 4.2 Quattro 
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.

Wypalanie DPF Audi A6 i A8.

Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
- rollo_tomasi
- Forum Audi A8
- Posty: 196
- Rejestracja: 24 sie 2011, 22:53
- Lokalizacja: Łódź
123mielony, chciał bym zobaczyć , jak trzymasz nogę na hamulcu i zmieniasz biegi podczas dolewania oleju .
Ale oki ty robisz po swojemu , a ja wolę po swojemu , przynajmniej mam pewność że olej wypełni całą skrzynie i nie będę musiał później dolewać oleju .
Ale oki ty robisz po swojemu , a ja wolę po swojemu , przynajmniej mam pewność że olej wypełni całą skrzynie i nie będę musiał później dolewać oleju .
Nie ma to jak 4.2 Quattro 
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.

Wypalanie DPF Audi A6 i A8.

Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
adamian coś się chyba nie do końca możemy dogadać,proszę Cie przeczytaj uważnie i powiedz gdzie jest napisane że musi być na podnośniku,ma być płaska powierzchnia a nie luźno wiszące koła.
SPRAWDZANIE STANU OLEJU ATF W SKRZYNI
W przypadku kiedy mamy podejrzenia, że w przekładni może brakować oleju, należy przeprowadzić kontrolę jego poziomu.
Jest to bardzo prosta czynność i przy zachowaniu odpowiedniej kolejności czynności i spełnieniu kulku warunków można to śmiało zrobić w garażu.
Co bedzie nam potrzebne?
- VAG (do odczytania tmperatury oleju ATF)
- kanał/podnośnik
- pierścień uszczelniający 01V-321-379 - minimalne koszty w ASO
- zestaw kluczy (jeżeli posiadacie klucz dynamometryczny z zakresem obejmującym 80nm - to jest świetnie)
Warunki konieczne do spełnienia, aby pomiar był miarodajny:
- samochód stoi na płaskiej powierzchni (lub jest uniesiony na podnośniku)
- silnik pracuje CAŁY CZAS i włączony jest zakres P
- temperatura oleju ATF 30-35*C
Procedura krok po kroku:
- jeżeli mamy osłonę pod skrzynią - należy ją zdemontować
- Podpinamy interfejs do auta. Wybieramy sterownik skrzyni biegów - blok 004 - pozycja 1 (temperatura oleju ATF)
Należy obserwować wskazanie, do momentu, kiedy osiągnie ono wartość 30*C
- podkładamy dużą misę lub jakieś naczynie pod skrzynię
- odkręcamy śrubę nr 2 (z poniższego rysunku) Należy zrobić to z głową - śruba jest dokręcona momentem 80nm więc będzie ciężko. Dobrym wyjściem jest odkręcanie jej przy użyciu klucza-krzyżaka (takiego jak do kół)
- obserwujemy temperaturę oleju, i gdy osiągnie ona 35*C olej powinien delikatnie wyciekać przez otwór kontrolny - w przypadku nadmiaru oleju - należy pozwolić mu wycieknąć.
- jeżeli temperatura osiągnie 40*C a olej nadal nie wycieka, świadczy to o konieczności uzupełnienia go (opis uzupełniania zamieszczony jest w rozdziale o wymianie oleju i filtra)
- najpóźniej przy temperaturze 45*C należy zamknąć otwór w skrzyni.
- korek należy dokręcić momentem 80nm, trzeba także założyć nowy oring uszczelniający!
SPRAWDZANIE STANU OLEJU ATF W SKRZYNI
W przypadku kiedy mamy podejrzenia, że w przekładni może brakować oleju, należy przeprowadzić kontrolę jego poziomu.
Jest to bardzo prosta czynność i przy zachowaniu odpowiedniej kolejności czynności i spełnieniu kulku warunków można to śmiało zrobić w garażu.
Co bedzie nam potrzebne?
- VAG (do odczytania tmperatury oleju ATF)
- kanał/podnośnik
- pierścień uszczelniający 01V-321-379 - minimalne koszty w ASO
- zestaw kluczy (jeżeli posiadacie klucz dynamometryczny z zakresem obejmującym 80nm - to jest świetnie)
Warunki konieczne do spełnienia, aby pomiar był miarodajny:
- samochód stoi na płaskiej powierzchni (lub jest uniesiony na podnośniku)
- silnik pracuje CAŁY CZAS i włączony jest zakres P
- temperatura oleju ATF 30-35*C
Procedura krok po kroku:
- jeżeli mamy osłonę pod skrzynią - należy ją zdemontować
- Podpinamy interfejs do auta. Wybieramy sterownik skrzyni biegów - blok 004 - pozycja 1 (temperatura oleju ATF)
Należy obserwować wskazanie, do momentu, kiedy osiągnie ono wartość 30*C
- podkładamy dużą misę lub jakieś naczynie pod skrzynię
- odkręcamy śrubę nr 2 (z poniższego rysunku) Należy zrobić to z głową - śruba jest dokręcona momentem 80nm więc będzie ciężko. Dobrym wyjściem jest odkręcanie jej przy użyciu klucza-krzyżaka (takiego jak do kół)
- obserwujemy temperaturę oleju, i gdy osiągnie ona 35*C olej powinien delikatnie wyciekać przez otwór kontrolny - w przypadku nadmiaru oleju - należy pozwolić mu wycieknąć.
- jeżeli temperatura osiągnie 40*C a olej nadal nie wycieka, świadczy to o konieczności uzupełnienia go (opis uzupełniania zamieszczony jest w rozdziale o wymianie oleju i filtra)
- najpóźniej przy temperaturze 45*C należy zamknąć otwór w skrzyni.
- korek należy dokręcić momentem 80nm, trzeba także założyć nowy oring uszczelniający!
oki , nie zrozumieliśmy się , ponieważ ty piszesz o sprawdzeniu poziomu oleju , a ja piszę o dolaniu ;-)
Nie ma to jak 4.2 Quattro 
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.

Wypalanie DPF Audi A6 i A8.

Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
olej dolewamy tylko na podnośniku przy odpalonym silniku i zmieniając biegi .Gabriel pisze:dolać można na podnośniku tylko?? :-P
No chyba że chodzi o nieochlastanie kanału olejem ??
Sprawdzić poziom oleju możesz sobie na kanale ;-)
Nie ma to jak 4.2 Quattro 
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.

Wypalanie DPF Audi A6 i A8.

Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

gdybys przeczytal przed wymiana nasze forum to bys doszedl do wniosku ze jesli skrzynia pracuje bez zarzutow to sie jej nie rusza!!!!
Zawsze to powtarzam. Skrzyni sie nie dotyka jesli praca jej nie wskazuje na jakies usterki, na wymiane oleju przyjdzie pora i skrzynia napewno o to poprosi trzeba tylko dokladnie jej wysluchac i zrozumiec czego rzada.
Zawsze to powtarzam. Skrzyni sie nie dotyka jesli praca jej nie wskazuje na jakies usterki, na wymiane oleju przyjdzie pora i skrzynia napewno o to poprosi trzeba tylko dokladnie jej wysluchac i zrozumiec czego rzada.
Święte słowa , moim zdaniem olej powinno się wymieniać przy remoncie skrzyni , czy to większym , czy mniejszym ,paulo79 pisze:Skrzyni sie nie dotyka jesli praca jej nie wskazuje na jakies usterki, na wymiane oleju przyjdzie pora i skrzynia napewno o to poprosi trzeba tylko dokladnie jej wysluchac i zrozumiec czego rzada.
Nie ma to jak 4.2 Quattro 
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.

Wypalanie DPF Audi A6 i A8.

Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
Mnie to się wydaje że jak jest nakulane 250 000km i skrzynia śmiga to lepiej nie ruszać aż przestanie śmigać. Ja przy takim przebiegu wymieniłem olej w swojej i po tygodniu skrzynia zaczęła szarpać i tak coraz mocniej i dziwniej, aż rozpadł się kosz przedniego wałka. W konsekwencji remont mechaniczny skrzyni. No i dalej to samo, nie czekałem tylko płyta z elektrozaworami do remontu, no i śmiga jak należy.
Z tego co czytam to często zdarza się że po wymianie oleju skrzynie szarpią. Wydaje mi się że albo się wymienia regularnie olej od samego początku, albo jak już remontuje się skrzynie, bo inaczej to loteria czy się jej poprawi czy też pogorszy po tym zabiegu, bo jednak coś tam się musi wypłukać po tak dużym przebiegu i jest problem.
Z tego co czytam to często zdarza się że po wymianie oleju skrzynie szarpią. Wydaje mi się że albo się wymienia regularnie olej od samego początku, albo jak już remontuje się skrzynie, bo inaczej to loteria czy się jej poprawi czy też pogorszy po tym zabiegu, bo jednak coś tam się musi wypłukać po tak dużym przebiegu i jest problem.