Witam.
Poszukuję D2 rocznik 98-2002 silnik 4.2 najlepiej S8.
Znalazłem już 2, jedna droga w stanie kolekcjonerskim, druga z padniętą skrzynią ale tania.
To już trzecia A8 D2 z walniętą skrzynią.
Czy ten typ tak ma? Jak to jest że już 2 z 2000 roku znalazłem z padniętą skrzynią a wszystkie którymi jechałem z roczników 1998 jakoś nie mają tego problemu mało tego ostatnia miała 350.000km w S8 i skrzynia dalej jeżdzi bezawaryjnie.
O co chodzi z tymi skrzyniami?
Użytkownik nie dba? Jakieś felerne roczniki? Może model skrzyni nieudany?
Na co patrzeć przy zakupie bo zawsze miałem manuale a tym razem szukam auto i nie chcę się do audi zniechęcić kupując bubla bo A8 to piękny samochów.
Piotr
![]() |
![]() |
[D2 ALL ] Skrzynie auto w D2. Problemy, która najlepsza?
-
- Forum Audi A8
- Posty: 1
- Rejestracja: 31 maja 2014, 22:29
- Lokalizacja: Corby, UK
[D2 ALL ] Skrzynie auto w D2. Problemy, która najlepsza?
Cool running on LPG
Głównym zaniedbaniem jest brak wymiany oleju którego to książka nie uwzględnia. Olej w skrzyni biegów jest niewymienialny. Guzik prawda.
Druga sprawa to katowanie skrzyni, nieumiejętna obsługa, dawanie w palnik na zimnym itp. Każdą skrzynie zarżniesz, to element który ma prawo się wyeksploatować.
Ludzie wychodzą z założenie po co mam coś robić skoro chodzi. A potem zonk. Co do skrzyni to nie koniecznie skrzynia może być padnięta, duży wpływ na jej prace ma też sama jednostka napędowa. Jesli silnik będzie wykazywał niedomagania, błędy itp to będzie się odbijało na kulturze pracy skrzyni biegów.
Sprzęgło hydrokinetyczne to normalna rzecz która może się zużyć jak normalne sprzęgło w samochodzie. Nadchodzi czas i się kończy, nic nie trwa wiecznie.
Druga sprawa to katowanie skrzyni, nieumiejętna obsługa, dawanie w palnik na zimnym itp. Każdą skrzynie zarżniesz, to element który ma prawo się wyeksploatować.
Ludzie wychodzą z założenie po co mam coś robić skoro chodzi. A potem zonk. Co do skrzyni to nie koniecznie skrzynia może być padnięta, duży wpływ na jej prace ma też sama jednostka napędowa. Jesli silnik będzie wykazywał niedomagania, błędy itp to będzie się odbijało na kulturze pracy skrzyni biegów.
Sprzęgło hydrokinetyczne to normalna rzecz która może się zużyć jak normalne sprzęgło w samochodzie. Nadchodzi czas i się kończy, nic nie trwa wiecznie.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
Odpowiedz jest prosta jak budowa cepa. Problemem A8 zawsze jest poprzedni własciciel. Bo w przypadku tych aut masz albo perełke bo kogos było stac na takie auto, albo padaczke z zarznietą skrzynią i nie działającą połową elektryki bo ktos rzucił sie z motyką na słońce i koszty go przerosły.
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
Użytkownicy użytkownikami, zaniedbania zaniedbaniami, ale wady konstrukcyjne w tych skrzyniach są, dlatego te skrzynie to złom i tyle.
Wycierające się panewki pomp oleju, notorycznie padające sprzęgła hydrokinetyczne (źle napisane oprogramowanie sterownika skrzyni), poza tym cieniutka jakośc koszy sprzęgłowych, tarczek ciernych i podawany na wyrost maksymalny moment obrotowy...Czy to będzie Audi, czy BMW czy mercedes wszystko co ma 5hp19/24 itp to dziadostwo, choć w BMW te skrzynie są żywotniejsze (znów kwestia softu). Do tego dochodzą notoryczne korekty przebiegu no i niewymieniany olej. Najlepszy przepis na nadmiar gotówki - kup używane auto z automatem, a najlepiej jeszcze diesla
(pozdrawiam użytkowników a6 c5 2,5tdi multitronic dla przykładu)
Wycierające się panewki pomp oleju, notorycznie padające sprzęgła hydrokinetyczne (źle napisane oprogramowanie sterownika skrzyni), poza tym cieniutka jakośc koszy sprzęgłowych, tarczek ciernych i podawany na wyrost maksymalny moment obrotowy...Czy to będzie Audi, czy BMW czy mercedes wszystko co ma 5hp19/24 itp to dziadostwo, choć w BMW te skrzynie są żywotniejsze (znów kwestia softu). Do tego dochodzą notoryczne korekty przebiegu no i niewymieniany olej. Najlepszy przepis na nadmiar gotówki - kup używane auto z automatem, a najlepiej jeszcze diesla

Elektronika samochodowa.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 116
- Rejestracja: 11 maja 2014, 07:18
- Lokalizacja: DE Hessen
Re: Skrzynie auto w D2. Problemy, która najlepsza?
Skrzynie psują się ani częściej ani rzadziej niż w innych markach. Na taką moc samochodu to i tak długo wytrzymują. Jeśli ktoś serwisuje skrzynie to ta wytrzymuje dłużej. W nowych citroenach dla przykładu, psują się przy przebiegu ok. 120 000km. Zresztą A8, S8 ludzie zaczynają sprzedawać gdy coś zaczyna szwankować. Dobry egzemplarz albo się trzyma w rodzinie albo cena jest odpowiednio wysoka przy sprzedaży. Kup sobie jakiś popularny model, np ze skrzyniami ECZ było dużo egzemplarzy to jest łatwiej o części i są tańsze. Do S8 będziesz miał droższe części i będą trudno dostępne. Tak więc wybierz to na co Cię stać i co Ci się podoba. Na pewno A8 to nie jest bubel tylko trzeba kupić dobry egzemplarz i mieć pieniądze na utrzymanie tego auta bo to jest dzieło sztuki. Podobnie zresztą jak np. BMW serii 7.thegentleman pisze:Witam.
Poszukuję D2 rocznik 98-2002 silnik 4.2 najlepiej S8.
Znalazłem już 2, jedna droga w stanie kolekcjonerskim, druga z padniętą skrzynią ale tania.
To już trzecia A8 D2 z walniętą skrzynią.
Czy ten typ tak ma? Jak to jest że już 2 z 2000 roku znalazłem z padniętą skrzynią a wszystkie którymi jechałem z roczników 1998 jakoś nie mają tego problemu mało tego ostatnia miała 350.000km w S8 i skrzynia dalej jeżdzi bezawaryjnie.
O co chodzi z tymi skrzyniami?
Użytkownik nie dba? Jakieś felerne roczniki? Może model skrzyni nieudany?
Na co patrzeć przy zakupie bo zawsze miałem manuale a tym razem szukam auto i nie chcę się do audi zniechęcić kupując bubla bo A8 to piękny samochów.
Piotr
Pozdrawiam.
- tutenhamon
- Super Klubowicz
- Posty: 1674
- Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
- Lokalizacja: Choszczno
thegentleman Jeżeli szukasz 8-ki w dobrej cenie i w całkiem nie złym stanie to taka jest na sprzedaż . Kolor srebrny 98 r. Przód hamulce do zrobienia .Silniczek pięknie pracuje i cichutko , skrzynia idealna przebieg coś około 170 tyś a i cena jest atrakcyjna , autko jest mojego brata , jak by co to pisz na PW .