![]() |
![]() |
[D2 preFL ALL ] 5HP24 problem z konwerterem
- tutenhamon
- Super Klubowicz
- Posty: 1674
- Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
- Lokalizacja: Choszczno
Tak Tak skrzynia na palecie wazy coś około 100 kg Wiec jest co targać .Chłopaki z SONEX w Ustroniu M .wymieniali mi skrzynie i konwerter po czym drugi raz demontowali żeby wymienić czujnik położenia biegów .W chwili kiedy zostawiałem im swoje auto na podnośnikach naprawiane były inne mimo to po południu zadzwonili że Audi do odbioru , byłem w szoku że tak szybko bo w warsztacie tylko dwie osoby .
Cały czas nie mam pomysłu co z tym zrobić. Orientujecie się ile kosztuje wyjęcie i włożenie tej skrzyni w jakimś profesjonalnym warsztacie? Jeśli to nie będą jakieś kosmiczne kwoty to może zaryzykuję zmianę/regenerację samego konwertera i przy okazji wymienię uszczelniacze wszystkie - zewnętrzne. W tej chwili perspektywa targania tej skrzyni samemu (ewentualnie z pomocą teścia który ma 60+) jest dla mnie wyczynem i to grubym więc jesli koszty mnie nie zabiją to podejmę ryzyko.
Tak jak pisałem wcześniej robię ostatnią próbę, czyli zmieniam filtr i olej po raz ostatni (trzeci), jeśli po tym się nic nie poprawi to będę musiał coś koniecznie z tym zrobić bo nie daje mi to spokoju.
Tak jak pisałem wcześniej robię ostatnią próbę, czyli zmieniam filtr i olej po raz ostatni (trzeci), jeśli po tym się nic nie poprawi to będę musiał coś koniecznie z tym zrobić bo nie daje mi to spokoju.
Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
Jak to nie ma - a ten: http://www.automatskrzynia.pl/Bugalon pisze:Nie ma takiego serwisu w okolicach Bydgoszczy, podzwonię w wolnej chwili, myslalem ze ktoś z Was już coś takiego robił i wie jakie to kwoty.
Wreszcie rozwiązałem problem. Cieszę się na razie w pełni sprawnym automatem zmieniającym biegi jak marzenie
Opiszę więc krok po kroku jakie były objawi i co po kolei robiłem żeby zgodnie z rozsądkiem usprawnić wszystko i nie przepłacać.
Objawy:
1. Szarpnięcia przy zmianach biegów z 3 na 4 i z 4 na 5
2. Szarpnięcia przy bardzo niskich i średnich obciążeniach przy zmianach biegów
3. Zapinanie biegów na dwa razy, wyczucie zmiany a po chwili dobicie jeszcze raz jak by bieg po dluzszej chwili wchodzil.
4. Wszystkie powyzsze objawy występowały dopiero po nagrzaniu oleju w skrzyni biegów.
Jak rozwiązywałem problem krok po kroku.
1. Zakupiłem 20 litrów oleju na kilka wymian statycznych (cała bańka)
2. Zakupiłem filtr oleju do skrzyni z uszczelką.
3. Wykonałem pierwszą wymianę statyczną bez wymiany filtra oleju. Zleciał czerwony olej (czyli nie ten co trzeba po kolorze)
4. Przejechałem z 10 kilometrów żeby czerwony zmieszał się z nowo zalanym żółtym i zrobiłem kolejną wymianę statyczną bez wymiany filtra.
5. Samochód nadal szarpał a problem wręcz się nieco pogłębił.
6. Przejechałem kolejne 1000 kilometrów.
7. Wymieniłem po raz trzeci statycznie olej ale tym razem już z wymianą filtra, uszczelki i kilku innych detali.
8. Samochód nadal szarpał przy zmianach biegów.
9. Sprawdziłem parametry pracy konwertera. Kanał 7 bloki 3 i 4. Przy TC close obroty potrafiły się zmieniać przy przyspieszaniu o nawet 200 obrotów (norma 20-30), Przy TC open obroty zmieniały się nawet o 500-600 (norma 200-300)
10. Zapadła decyzja o wymianie konwertera. Kupiłem używany, niestety nie nadawał się do montażu ze względu na uszkodzoną szyjkę.
11. Wysłałem swój konwerter do midparts pomnimo niepochlebnych opinii zeby wykonali regenerację.
12. Zamontowany został zregenerowany konwerter + do tego przy okazji zregenerowany został rozrusznik i zostały wymienione wszystkie uszczelniacze zewnętrzne skrzyni biegów na takie z ASO (żadnych zamienników)
13. Olej do automatu został uzupełniony po wymianie konwertera (weszło go ponad 3,5 litra)
14. Zanim odebrałem auto zrobiłlem sprawdzenie parametrów pracy konwertera. Przy TC close obroty nawet nie drgną - 0. Przy TC open przy częściowych otwarciach przepustnicy roznica na poziomie 80-90, przy pełnej petardzie na wysokich biegach 200-220. Wszystko w normie.
Automat chodzi jak marzenie. Nie szarpie, pięknie zmienia biegi. Co ciekawe temperatura oleju w skrzyni nawet po zdrowym pałowaniu nie przekracza 70 stopni (wcześniej 90 miałem po przejechaniu kilku kilometrów). Ogólnie rzecz biorąc sukces na całej linii. Teraz tylko pytanie jak długo pochodzi konwerter zregenerowany w midparts. Mam rachunek i gwarancję na 3 lata

Objawy:
1. Szarpnięcia przy zmianach biegów z 3 na 4 i z 4 na 5
2. Szarpnięcia przy bardzo niskich i średnich obciążeniach przy zmianach biegów
3. Zapinanie biegów na dwa razy, wyczucie zmiany a po chwili dobicie jeszcze raz jak by bieg po dluzszej chwili wchodzil.
4. Wszystkie powyzsze objawy występowały dopiero po nagrzaniu oleju w skrzyni biegów.
Jak rozwiązywałem problem krok po kroku.
1. Zakupiłem 20 litrów oleju na kilka wymian statycznych (cała bańka)
2. Zakupiłem filtr oleju do skrzyni z uszczelką.
3. Wykonałem pierwszą wymianę statyczną bez wymiany filtra oleju. Zleciał czerwony olej (czyli nie ten co trzeba po kolorze)
4. Przejechałem z 10 kilometrów żeby czerwony zmieszał się z nowo zalanym żółtym i zrobiłem kolejną wymianę statyczną bez wymiany filtra.
5. Samochód nadal szarpał a problem wręcz się nieco pogłębił.
6. Przejechałem kolejne 1000 kilometrów.
7. Wymieniłem po raz trzeci statycznie olej ale tym razem już z wymianą filtra, uszczelki i kilku innych detali.
8. Samochód nadal szarpał przy zmianach biegów.
9. Sprawdziłem parametry pracy konwertera. Kanał 7 bloki 3 i 4. Przy TC close obroty potrafiły się zmieniać przy przyspieszaniu o nawet 200 obrotów (norma 20-30), Przy TC open obroty zmieniały się nawet o 500-600 (norma 200-300)
10. Zapadła decyzja o wymianie konwertera. Kupiłem używany, niestety nie nadawał się do montażu ze względu na uszkodzoną szyjkę.
11. Wysłałem swój konwerter do midparts pomnimo niepochlebnych opinii zeby wykonali regenerację.
12. Zamontowany został zregenerowany konwerter + do tego przy okazji zregenerowany został rozrusznik i zostały wymienione wszystkie uszczelniacze zewnętrzne skrzyni biegów na takie z ASO (żadnych zamienników)
13. Olej do automatu został uzupełniony po wymianie konwertera (weszło go ponad 3,5 litra)
14. Zanim odebrałem auto zrobiłlem sprawdzenie parametrów pracy konwertera. Przy TC close obroty nawet nie drgną - 0. Przy TC open przy częściowych otwarciach przepustnicy roznica na poziomie 80-90, przy pełnej petardzie na wysokich biegach 200-220. Wszystko w normie.
Automat chodzi jak marzenie. Nie szarpie, pięknie zmienia biegi. Co ciekawe temperatura oleju w skrzyni nawet po zdrowym pałowaniu nie przekracza 70 stopni (wcześniej 90 miałem po przejechaniu kilku kilometrów). Ogólnie rzecz biorąc sukces na całej linii. Teraz tylko pytanie jak długo pochodzi konwerter zregenerowany w midparts. Mam rachunek i gwarancję na 3 lata

Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
Bylo tak:
Moj konwerter zostal wyjety i wyslany do regeneracji. W piatek byl wyslany a we wtorek juz byl na miejscu (zregenerowali go w poniedzialek i od razu wyslali ). Regeneracja + wysyłki kosztowało łącznie 750 zlotych.
Moj konwerter zostal wyjety i wyslany do regeneracji. W piatek byl wyslany a we wtorek juz byl na miejscu (zregenerowali go w poniedzialek i od razu wyslali ). Regeneracja + wysyłki kosztowało łącznie 750 zlotych.
beyer28 pisze:Bugalon, czyli te wszystkie problemy powodował konwerter, jak masz gwarancję na 3 lata to niczym się nie przejmuj
ahadam, płacisz 1350zł i oddajesz swój stary, dostajesz drugi po regeneracji, chyba tak to u nich wygląda
Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"