części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D2 4.2] Czujnik wałka rozrządu.

tomi26
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 553
Rejestracja: 13 wrz 2009, 13:58
Lokalizacja: Mazowieckie

[D2 4.2] Czujnik wałka rozrządu.

Post autor: tomi26 » 06 paź 2010, 22:25

Witam,czy ktoś z was miał do czynienia z tym czujnikiem?wyciągał to ktoś?pytam ponieważ jutro będę go wyciągał i nie chcę nic zepsuć,a gołym okiem widać,że jest rozklekotany.
Ostatnio zmieniony 01 lis 2010, 11:53 przez tomi26, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 07 paź 2010, 01:11

a co tu można zepsuć, wyciągaj drania jak nie chce gadać i pod obcas czorta i z kopa do kosza (oryginał nowy skrzynkę browaru* co prawda ale satysfakcja bezcenna)
Obrazek



*ca 200zł
Ostatnio zmieniony 07 paź 2010, 22:31 przez colln, łącznie zmieniany 1 raz.

tomi26
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 553
Rejestracja: 13 wrz 2009, 13:58
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: tomi26 » 07 paź 2010, 08:21

:-D spoko,dzięki za szybką odp.za jakieś 2 godzinki pójdę wyciągać dziada.
Mam nadzieję,że po wymianie tego ustrojstwa samochód odżyje.Pozdr.

Awatar użytkownika
sebamac-kg
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 33
Rejestracja: 21 cze 2009, 18:51
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: sebamac-kg » 07 paź 2010, 19:09

Tez to wymienialem. Koszt 120zl. Pamietaj, aby przy zimnym silniku to wymieniac :) Ciasno tam i reke sobie poparzysz w innym przypadku, a trzeba ja gleboko wsunac.

tomi26
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 553
Rejestracja: 13 wrz 2009, 13:58
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: tomi26 » 09 paź 2010, 04:01

Dzięki,obeszło się nieźle ,czujnik się tylko odkręcił i tyle,skończyło się tylko na wykręceniu jednej śrubki(ponieważ właśnie drugiej było brak)póżniej tylko skręcenie i tyle.

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 09 paź 2010, 19:27

ale musiałeś po tym długo odpoczywać... no po browarkach tak bywa - patrząc po godzinie postu to... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

tomi26
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 553
Rejestracja: 13 wrz 2009, 13:58
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: tomi26 » 11 paź 2010, 00:36

colln pisze:ale musiałeś po tym długo odpoczywać... no po browarkach tak bywa - patrząc po godzinie postu to... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
heh zgadza się.
Mam koledzy jeszcze jedno pytanie:gdzie jest czujnik położenia wału korbowego i jak najłatwiej się do niego dostać?

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 11 paź 2010, 01:32

z tyłu po lewej stronie na końcu bloku w połowie wysokości miedzy miską olejową a głowicą
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

tomi26
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 553
Rejestracja: 13 wrz 2009, 13:58
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: tomi26 » 13 paź 2010, 19:33

Dzięki colln,a czy żeby dostać się do tego czujnika i go wyciągnąć to będę potrzebował kanał czy dam rade od góry.
Pytam bo samochód nie chce odpalić i jeżeli tylko z kanału to będę musiał holować no i trzeba będzie sobie zarezerwować więcej czasu,a dzisiaj nawet nie zdążyłem tam zajrzeć ehh.

Dobra już wiem co i jak,podpatrzyłem na allegro gdzie ten czujnik dokładnie siedzi i jutro się za to biorę.

[ Dodano: 2010-10-13, 19:30 ]
już wiem co było nie tak, po rozłączeniu wtyczki od czujnika położenia wału (przeczyszczeniu) i ponownym podłączeniu auto odpaliło,ale nie chce się wkręcać na obroty i dość nierówno pracuje.
Vag pokazuje błąd: przepływomierz/niskie napięcie no i samochód jak się zagrzeje to gaśnie i już nie chce odpalić.
Hmm do wymiany przepływomierz???

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 13 paź 2010, 20:26

tomi26 pisze:po rozłączeniu wtyczki od czujnika położenia wału (przeczyszczeniu) i ponownym podłączeniu auto odpaliło,ale nie chce się wkręcać na obroty i dość nierówno pracuje.
Vag pokazuje błąd: przepływomierz/niskie napięcie no i samochód jak się zagrzeje to gaśnie i już nie chce odpalić.
Hmm do wymiany przepływomierz???
To jest prawdopodobne ale... jeżeli przypadkiem zdarzyło Ci się w trakcie wcześniejszych prac uruchamiać silnik przy odpiętej przepływce lub przy rozłączonym dolocie to przepływka sama w sobie może jeszcze dobra ale aby silnik zagadal poprawnie trzeba skasować błąd i podłączyć wszystko na gotowo. Jeżeli błąd będzie się powtarzał tak jak opisana przez Ciebie nierówna praca silnika to posiadając VAG'a możesz sprawdzić dokładnie pracę przepływki (czujnika masy powietrza) - nie pamiętam w którym bloku pomiarowym ale masz tam wszystko podane jak na dłoni.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

tomi26
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 553
Rejestracja: 13 wrz 2009, 13:58
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: tomi26 » 13 paź 2010, 20:45

FOSS pisze:
tomi26 pisze:po rozłączeniu wtyczki od czujnika położenia wału (przeczyszczeniu) i ponownym podłączeniu auto odpaliło,ale nie chce się wkręcać na obroty i dość nierówno pracuje.
Vag pokazuje błąd: przepływomierz/niskie napięcie no i samochód jak się zagrzeje to gaśnie i już nie chce odpalić.
Hmm do wymiany przepływomierz???
To jest prawdopodobne ale... jeżeli przypadkiem zdarzyło Ci się w trakcie wcześniejszych prac uruchamiać silnik przy odpiętej przepływce lub przy rozłączonym dolocie to przepływka sama w sobie może jeszcze dobra ale aby silnik zagadal poprawnie trzeba skasować błąd i podłączyć wszystko na gotowo. Jeżeli błąd będzie się powtarzał tak jak opisana przez Ciebie nierówna praca silnika to posiadając VAG'a możesz sprawdzić dokładnie pracę przepływki (czujnika masy powietrza) - nie pamiętam w którym bloku pomiarowym ale masz tam wszystko podane jak na dłoni.
No właśnie błąd wyrzuca non stop,na jakimś forum audi80 wyczytałem,a żeby rozłączyć akumulator.
Rozłączałem i nic,cały czas VAG wyrzuca ten błąd,kasuje i za chwilę jest znowu,więc chyba się przepływomierz skończył.Aha jeszcze sondy wyrzuciło raz na początku,ale to wykluczam ponieważ niedawno wymieniałem.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 13 paź 2010, 22:18

tomi26 pisze:No właśnie błąd wyrzuca non stop (...)
cały czas VAG wyrzuca ten błąd,kasuje i za chwilę jest znowu,więc chyba się przepływomierz skończył.
No cóż, przepływka jest realna z tego co opisujesz...
i niby to nie ma nic wspólnego z poprzednimi Twoimi naprawami a jednak tak się mogło zdarzyć.

Mi niedługo po zakupie A8 przepływka padła jak zmieniłem filtr powietrza na wkładkę K&N...
kiedy zabierałem się za robotę wszystko było OK... wyjąłem ori filtr który notabene był już w opłakanym stanie i włożyłem K&N... złożyłem wszystko do kupy nic więcej nie dotykając (zresztą nie ma co ukrywać że zmiana filtra nie wymaga wykonania zbyt wielu ruchów)... odpałam auto a tu kupa - przepływka death... i to akurat w przeddzień jakiegoś ważnego wyjazdu służbowego i potem prywatnego objazdowego weekendu na który leciałem właśnie swoją 8-emką :/
Na szczęście temat udało się ogarnąć i całość zaplanowanych wyjazdów zakończyła się happy end'em ;-)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

tomi26
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 553
Rejestracja: 13 wrz 2009, 13:58
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: tomi26 » 13 paź 2010, 23:30

Mi niedługo po zakupie A8 przepływka padła jak zmieniłem filtr powietrza na wkładkę K&N...
kiedy zabierałem się za robotę wszystko było OK... wyjąłem ori filtr który notabene był już w opłakanym stanie i włożyłem K&N... złożyłem wszystko do kupy nic więcej nie dotykając (zresztą nie ma co ukrywać że zmiana filtra nie wymaga wykonania zbyt wielu ruchów)... odpałam auto a tu kupa - przepływka death...
heh powiem ci szczerze,że już nic mnie raczej nie zdziwi jeżeli chodzi o a8 i te wszystkie zbiegi okoliczności jakie występują w tych samochodach :lol:
A tak z ciekawości to przepływke kupywałeś nową,bo ja zastanawiam się nad tą
http://allegro.pl/przeplywomierz-audi-a ... 58131.html
Dzwoniłem dzisiaj do gościa,twierdzi że sprawna itp.chyba jutro przejadę się do Siedlec.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 14 paź 2010, 00:39

tomi26 pisze:A tak z ciekawości to przepływke kupywałeś nową,bo ja zastanawiam się nad tą http://allegro.pl/przeplywomierz-audi-a ... 58131.html
Dzwoniłem dzisiaj do gościa,twierdzi że sprawna itp.chyba jutro przejadę się do Siedlec.
Ja kupowałem nową/regenerowaną Bosch'a.
Na Twoim miejscu dałbym sobie spokój z używkami - przepływomierz jest takim elementem który nie psuje się w trybie 0/1 tylko się zużywa a to oznacza że psuje się wraz z każdym pokonywanym kilometrem a w miarę zużycia jego wskazania są coraz gorsze.

Chcąc kupić dobrą używaną powinieneś przy sprzedawcy zamontować ją do auta i przebadać VAG'iem jej wskazania... no chyba że jest jakaś prostsza metoda jej przetestowania np. zwykłym miernikiem ale nie mam o tym żadnej wiedzy.

Ta używana kosztuje 200pln a nowa/regenerowana (na gwarancji) o ile dobrze pamiętam coś kolo 360pln a może się okazać że kupisz używaną która owszem działa ale jest już w 70% zużyta... wg. mnie słaby interes z tą używką.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 14 paź 2010, 01:04

oryginał nowy (nie regenerowany) BOSCH to 930zł w detalu...
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl