![]() |
![]() |
![]() |
[D2 4.2] Czujnik wałka rozrządu.
[D2 4.2] Czujnik wałka rozrządu.
Witam,czy ktoś z was miał do czynienia z tym czujnikiem?wyciągał to ktoś?pytam ponieważ jutro będę go wyciągał i nie chcę nic zepsuć,a gołym okiem widać,że jest rozklekotany.
Ostatnio zmieniony 01 lis 2010, 11:53 przez tomi26, łącznie zmieniany 1 raz.
a co tu można zepsuć, wyciągaj drania jak nie chce gadać i pod obcas czorta i z kopa do kosza (oryginał nowy skrzynkę browaru* co prawda ale satysfakcja bezcenna)
*ca 200zł
*ca 200zł
Ostatnio zmieniony 07 paź 2010, 22:31 przez colln, łącznie zmieniany 1 raz.
- sebamac-kg
- Forum Audi A8
- Posty: 33
- Rejestracja: 21 cze 2009, 18:51
- Lokalizacja: Kołobrzeg
Dzięki colln,a czy żeby dostać się do tego czujnika i go wyciągnąć to będę potrzebował kanał czy dam rade od góry.
Pytam bo samochód nie chce odpalić i jeżeli tylko z kanału to będę musiał holować no i trzeba będzie sobie zarezerwować więcej czasu,a dzisiaj nawet nie zdążyłem tam zajrzeć ehh.
Dobra już wiem co i jak,podpatrzyłem na allegro gdzie ten czujnik dokładnie siedzi i jutro się za to biorę.
[ Dodano: 2010-10-13, 19:30 ]
już wiem co było nie tak, po rozłączeniu wtyczki od czujnika położenia wału (przeczyszczeniu) i ponownym podłączeniu auto odpaliło,ale nie chce się wkręcać na obroty i dość nierówno pracuje.
Vag pokazuje błąd: przepływomierz/niskie napięcie no i samochód jak się zagrzeje to gaśnie i już nie chce odpalić.
Hmm do wymiany przepływomierz???
Pytam bo samochód nie chce odpalić i jeżeli tylko z kanału to będę musiał holować no i trzeba będzie sobie zarezerwować więcej czasu,a dzisiaj nawet nie zdążyłem tam zajrzeć ehh.
Dobra już wiem co i jak,podpatrzyłem na allegro gdzie ten czujnik dokładnie siedzi i jutro się za to biorę.
[ Dodano: 2010-10-13, 19:30 ]
już wiem co było nie tak, po rozłączeniu wtyczki od czujnika położenia wału (przeczyszczeniu) i ponownym podłączeniu auto odpaliło,ale nie chce się wkręcać na obroty i dość nierówno pracuje.
Vag pokazuje błąd: przepływomierz/niskie napięcie no i samochód jak się zagrzeje to gaśnie i już nie chce odpalić.
Hmm do wymiany przepływomierz???
To jest prawdopodobne ale... jeżeli przypadkiem zdarzyło Ci się w trakcie wcześniejszych prac uruchamiać silnik przy odpiętej przepływce lub przy rozłączonym dolocie to przepływka sama w sobie może jeszcze dobra ale aby silnik zagadal poprawnie trzeba skasować błąd i podłączyć wszystko na gotowo. Jeżeli błąd będzie się powtarzał tak jak opisana przez Ciebie nierówna praca silnika to posiadając VAG'a możesz sprawdzić dokładnie pracę przepływki (czujnika masy powietrza) - nie pamiętam w którym bloku pomiarowym ale masz tam wszystko podane jak na dłoni.tomi26 pisze:po rozłączeniu wtyczki od czujnika położenia wału (przeczyszczeniu) i ponownym podłączeniu auto odpaliło,ale nie chce się wkręcać na obroty i dość nierówno pracuje.
Vag pokazuje błąd: przepływomierz/niskie napięcie no i samochód jak się zagrzeje to gaśnie i już nie chce odpalić.
Hmm do wymiany przepływomierz???
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
No właśnie błąd wyrzuca non stop,na jakimś forum audi80 wyczytałem,a żeby rozłączyć akumulator.FOSS pisze:To jest prawdopodobne ale... jeżeli przypadkiem zdarzyło Ci się w trakcie wcześniejszych prac uruchamiać silnik przy odpiętej przepływce lub przy rozłączonym dolocie to przepływka sama w sobie może jeszcze dobra ale aby silnik zagadal poprawnie trzeba skasować błąd i podłączyć wszystko na gotowo. Jeżeli błąd będzie się powtarzał tak jak opisana przez Ciebie nierówna praca silnika to posiadając VAG'a możesz sprawdzić dokładnie pracę przepływki (czujnika masy powietrza) - nie pamiętam w którym bloku pomiarowym ale masz tam wszystko podane jak na dłoni.tomi26 pisze:po rozłączeniu wtyczki od czujnika położenia wału (przeczyszczeniu) i ponownym podłączeniu auto odpaliło,ale nie chce się wkręcać na obroty i dość nierówno pracuje.
Vag pokazuje błąd: przepływomierz/niskie napięcie no i samochód jak się zagrzeje to gaśnie i już nie chce odpalić.
Hmm do wymiany przepływomierz???
Rozłączałem i nic,cały czas VAG wyrzuca ten błąd,kasuje i za chwilę jest znowu,więc chyba się przepływomierz skończył.Aha jeszcze sondy wyrzuciło raz na początku,ale to wykluczam ponieważ niedawno wymieniałem.
No cóż, przepływka jest realna z tego co opisujesz...tomi26 pisze:No właśnie błąd wyrzuca non stop (...)
cały czas VAG wyrzuca ten błąd,kasuje i za chwilę jest znowu,więc chyba się przepływomierz skończył.
i niby to nie ma nic wspólnego z poprzednimi Twoimi naprawami a jednak tak się mogło zdarzyć.
Mi niedługo po zakupie A8 przepływka padła jak zmieniłem filtr powietrza na wkładkę K&N...
kiedy zabierałem się za robotę wszystko było OK... wyjąłem ori filtr który notabene był już w opłakanym stanie i włożyłem K&N... złożyłem wszystko do kupy nic więcej nie dotykając (zresztą nie ma co ukrywać że zmiana filtra nie wymaga wykonania zbyt wielu ruchów)... odpałam auto a tu kupa - przepływka death... i to akurat w przeddzień jakiegoś ważnego wyjazdu służbowego i potem prywatnego objazdowego weekendu na który leciałem właśnie swoją 8-emką

Na szczęście temat udało się ogarnąć i całość zaplanowanych wyjazdów zakończyła się happy end'em ;-)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
heh powiem ci szczerze,że już nic mnie raczej nie zdziwi jeżeli chodzi o a8 i te wszystkie zbiegi okoliczności jakie występują w tych samochodach :lol:Mi niedługo po zakupie A8 przepływka padła jak zmieniłem filtr powietrza na wkładkę K&N...
kiedy zabierałem się za robotę wszystko było OK... wyjąłem ori filtr który notabene był już w opłakanym stanie i włożyłem K&N... złożyłem wszystko do kupy nic więcej nie dotykając (zresztą nie ma co ukrywać że zmiana filtra nie wymaga wykonania zbyt wielu ruchów)... odpałam auto a tu kupa - przepływka death...
A tak z ciekawości to przepływke kupywałeś nową,bo ja zastanawiam się nad tą
http://allegro.pl/przeplywomierz-audi-a ... 58131.html
Dzwoniłem dzisiaj do gościa,twierdzi że sprawna itp.chyba jutro przejadę się do Siedlec.
Ja kupowałem nową/regenerowaną Bosch'a.tomi26 pisze:A tak z ciekawości to przepływke kupywałeś nową,bo ja zastanawiam się nad tą http://allegro.pl/przeplywomierz-audi-a ... 58131.html
Dzwoniłem dzisiaj do gościa,twierdzi że sprawna itp.chyba jutro przejadę się do Siedlec.
Na Twoim miejscu dałbym sobie spokój z używkami - przepływomierz jest takim elementem który nie psuje się w trybie 0/1 tylko się zużywa a to oznacza że psuje się wraz z każdym pokonywanym kilometrem a w miarę zużycia jego wskazania są coraz gorsze.
Chcąc kupić dobrą używaną powinieneś przy sprzedawcy zamontować ją do auta i przebadać VAG'iem jej wskazania... no chyba że jest jakaś prostsza metoda jej przetestowania np. zwykłym miernikiem ale nie mam o tym żadnej wiedzy.
Ta używana kosztuje 200pln a nowa/regenerowana (na gwarancji) o ile dobrze pamiętam coś kolo 360pln a może się okazać że kupisz używaną która owszem działa ale jest już w 70% zużyta... wg. mnie słaby interes z tą używką.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-