Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 00 4.2PB ] LPG po raz setny. Porada

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1994
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Karol
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 04 paź 2013, 15:00

Apophis pisze: A tu sie nie ztgodzę. Wneka jest w bagazniku a ten jako kufer może być przecie załadowany bagazami i co wtedy będzie bujało? teoretycznie duzy walec ma w sobie więcej bezwładności przemieszczającego sie na zakrętach gazu ale jakos nie słyszałem by ktoś szczególnie narzekał. Ja zanim miałem gaz to we wnece było koło(dośc cięzki model)a w nim sterta gratów.
Może mocno obciążony tył z pełnymi zbiornikami będzie miał wieksza chec do nadsterowności ale jakos tego tez nie zauwazyłem jeszcze.
Miałem w hyundaiu sonacie walec i przełożyłem później na butle w koło i czułem przy załadowanym kuferku że bardziej auto na nierównościach bujało. w sumie ok 50cm przesunięty jest środek ciężkości to tak jak by na hak holowniczy zrobić nacisk 50kg.

Gość

Post autor: Gość » 04 paź 2013, 15:17

karol208, Może nie porównujmy hyundaia do A8 bo ja u siebie żadnej róznicy nie czuję a jestem dobrze wczuty w auto i wszelkie niedogodności bym odrazu wychwycił. Fakt że moja butla ma ładownośc ok 60l więc mega to nie jest.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 05 paź 2013, 09:56

Pepeka pisze:Ara$, Mam akurat taką dojazdówkę T125/70/18 i poszedłem zmierzyć , rożnica w obwodzie to niespełna 5mm lub jak kto woli ponad 4mm czyli około 0,70%
Słabe te pomiary wykonałeś - trzeba było użyć kalkulatora rozmiarów opon i wiedziałbyś dokładnie ;-)

225/60R16 - wysokość koła (średnica) 676,4mm
225/55R17 - wysokość koła (średnica) 679,3mm
245/45R18 - wysokość koła (średnica) 677,7mm
255/45R18 - wysokość koła (średnica) 686,7mm
255/40R19 - wysokość koła (średnica) 686,6mm
255/35R20 - wysokość koła (średnica) 686,5mm

135/90R17 - wysokość koła (średnica) 674,8mm
twoje 125/70R18 - wysokość koła (średnica) 632,2mm

Różnica twojego do oryginału 245/45R18 to 45,5mm i wg. mnie jest za małe.
Powinieneś mieć 135/90R17 tak jak podaje na wlepce producent - tu różnica od oryginału wynosi tylko 2,9mm a to już na pewno jest dopuszczalne i nie będzie miało negatywnego wpływu na napęd.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Pepeka
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 265
Rejestracja: 11 sty 2012, 12:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Pepeka » 05 paź 2013, 11:51

FOSS pisze:Słabe te pomiary wykonałeś ...
Masz rację FOSS ,że słabe w odniesieniu do koła A8 w rozmiarze 245/45/18 , przy czym w obu audi mam normalne koła ,więc dojazdówkę zmierzyłem z auta małżowinki bo tylko tak mogłem porównac czy rzeczywiście dojazdówki na wyposażeniu jak wspomniał Ara$ są mniejsze od normalnego koła i jak widac są ,pomijalnie mniejsze.

Golf 205/50/17
Złego diabli nie biorą ...

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 05 paź 2013, 13:59

Pepeka pisze:Masz rację FOSS ,że słabe w odniesieniu do koła A8 w rozmiarze 245/45/18 , przy czym w obu audi mam normalne koła ,więc dojazdówkę zmierzyłem z auta małżowinki....

Golf 205/50/17
aaaaaaa... to wiele tłumaczy ;-)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

helena

Post autor: helena » 09 paź 2013, 01:41

Chciałbym zwrócić uwagę kolegów Pepeki i FOSSa że operują różnymi parametrami kół.
Pepeka pisze o obwodzie koła, natomiast FOSS przytacza z kalkulatora rozmiarów opon
ich średnice.Aby było to porównywalne trzeba średnicę przemnożyć przez magiczną liczbę
pi czyli ok. 3,14.Poza tym z kalkulatora mamy rozmiary opon nowych które wskutek zużycia się zmniejszają.Ale istnieje stary indiański sposób (stosowany jeszcze za PRL gdzie
trudno było skompletować cztery równe opony do auta czteronapędowego)- wystarczy przy
pomocy sznurka porównać obwód koła na samochodzie z dojazdówką.Jeżeli różnica przekracza 1cm dyskwalifikuje to dojazdówkę.

kaseba
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 19
Rejestracja: 29 wrz 2013, 12:48
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kaseba » 09 paź 2013, 11:47

Straszne zamieszanie z tym zapasem się zrobiło i szczerze nie bardzo wiem co zrobię w tym temacie. A w temacie to ja osobiście idę w STAG 300 Premium, zbiornik w miejsce zapasu, wlewka pod klapką, listwy i całą resztę jeszcze mam ustalić, jak ustalę to się pochwalę. Instalacja w najbliższy poniedziałek - czas 2 dni. Już nie mogę się doczekać ;)

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 09 paź 2013, 18:17

komp to nie wszystko
ważne są wtryski i reduktory
bo chyba jednego nie dasz sobie wsadzić ??? :-D

rc_c
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 18
Rejestracja: 29 wrz 2013, 23:22
Lokalizacja: Białystok/Podlasie

Post autor: rc_c » 16 paź 2013, 11:21

Ja mam u siebie instalacje STAG 300 wtryski Hana 2000 i 2 parowniki Zavoli. Samochód jeździ bez zastrzeżeń. W moim przypadku to koszt: 2550zł częsci i 550zł montaż -butle miałem swoją. Koszt takiej instalacji normalnie to ok 4500-5000zł, u mnie z butlą wyszło by 3500zł.
Ostatnio zmieniony 10 gru 2013, 23:04 przez rc_c, łącznie zmieniany 1 raz.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 16 paź 2013, 17:27

to gdzieś na boku było
;-)
zestaw ok '
cena jeszcze fajniejsza

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1994
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Karol
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 16 paź 2013, 21:13

rc_c, tanio tanio.

Stag300-8 z wiązką ok 1000zł
Hanki z rozdzielaczami i wężami wszystkimi + mieź bądź faro ok 1200zł
2 reduktory z filtrami ok 500zł
Butla wlew i wielozawór ok 500zł
robota różnie od 500zł w górę, ale robota najważniejsza lepiej jest dać 1000zł i nie mieć zniszczonego motoru jak i całego auta (np tzw Korkiem wstydu)

Urwał bym mosznę
Obrazek

rc_c
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 18
Rejestracja: 29 wrz 2013, 23:22
Lokalizacja: Białystok/Podlasie

Post autor: rc_c » 17 paź 2013, 00:41

No zgadza się na boku, ale przez osoby zajmujące się zawodowo montażem. Jedyna różnica to znaczna różnica w cenie, nie mam problemu z tym, że instalacja zamontowana została w garażu a nie w firmie w której pracuje mój znajomy. Jak otworzę maskę to cykne fotki jak wyszło.

A zdjęcie powyżej przedstawia chyba holendra.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 17 paź 2013, 07:19

hanka plus adapter -100zł
czyli 800
faro niech 100 zł
a dalej koszta podobne
a ten wlew ala latający holender :-P

Gość

Post autor: Gość » 18 paź 2013, 22:31

rc_c pisze:Jedyna różnica to znaczna różnica w cenie,
No i zapewne brak gwarancji :)

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 19 paź 2013, 07:32

a czemu ?
to daje producent :-D

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl