Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl części samochodowe mostostacja.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 01 4.2PB ] Cylindry - konstrukcja, usterki

Hesher

[D2 01 4.2PB ] Cylindry - konstrukcja, usterki

Post autor: Hesher » 27 lis 2013, 11:58

takie pytanie z innej beczki, czy w bloku sa montowane tuleje cylindra? i jezeli tak to czy spotkaliście sie z ich opuszczeniem sie?, jezeli byly montowane to od kiedy?
Ostatnio zmieniony 07 gru 2013, 10:37 przez Hesher, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 27 lis 2013, 18:00

Masz na myśli osiadanie tulei w silniku?

Hesher

Post autor: Hesher » 27 lis 2013, 18:13

tak

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 27 lis 2013, 19:19

ale blok masz aluminiowy co nie to musi być tuleja wprasowana
w cytrynie to fajnie wygląda po zerwaniu głowicy rusza się sama :-D

Marcin1981
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 347
Rejestracja: 04 lip 2011, 20:43
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Marcin1981 » 27 lis 2013, 19:28

w aew niema tulej .jest tam taka powłoka jakby porcelanowa .W tamtym tygodniu rozbierałem moje 3.7 do jubilera ;-) w abz jest identycznie.

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1994
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Karol
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 27 lis 2013, 19:51

A ta powłoka to nie nicasil? Kiedyś miałem Yamahę z aluminiowym cylindrem i powłoką nicasil

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 27 lis 2013, 21:58

No o osiadających tulejach to słyszałem w 3.0 tdi w saabie, vectrze, renaulcie ale w A8 nie. Patrząc po etce to nie widać wyszczególnienia w bloku na tuleje więc pewnie ich nie ma.

ernesto

Post autor: ernesto » 28 lis 2013, 06:19

Jak rozbierałem swój motor to nie widziałem tulei, jest jakaś powłoka. Po powrocie z roboty porobię foty jak to wygląda.
Pepi ale chyba masz na myśli mokre tuleje? Jak kiedyś robiłem głowice w takim to po jej zdjęciu znajomy mechanik mi mówił żebym tylko nie kręcił wałem po zdjęciu głowicy bo może wyrwać tuleje.

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 28 lis 2013, 21:51

w a8 nie ma tulei, to lity materiał bloku.
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1994
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Karol
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 28 lis 2013, 22:23


pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 03 gru 2013, 19:07

w motocyklach chyba jakaś powłoka ceramiczna była
to pewnie i tu :-D

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 03 gru 2013, 20:00

Powłoki cylindrów

Do tego typu powłok stosuje się specjalne pierścienie (inne niż do żeliwnych tuleji).
Dlatego komplet pierścieni na 8 cylindrów do ABZ'ta kosztuje 700-900 zł.

ernesto

Post autor: ernesto » 04 gru 2013, 08:00

Wszystko przemyślane i dopracowane po to by zmniejszyć wagę jednostki napędowej. Goły blok ABZ-a waży mniej niż żeliwny 1,7 z Renaulta 19 gdzie jest tylko 4 garniaki. Wyobraźcie sobie co by było gdyby ABZ był z żeliwa.

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1994
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Karol
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 04 gru 2013, 08:16

ernesto pisze: Wyobraźcie sobie co by było gdyby ABZ był z żeliwa.
Była by gleba z przodu bez gwintu i 12s do 100km/h

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl