Nie zmieniałbym oleju w Twojej sytuacji. Może się rozciec to fakt, a potem będzie Cie czekał remont i dodatkowe koszta (tym bardziej, że pewnie nie wiesz jak długo to auto na nim lata). Zrobiłbym z tą miską, ale co by ew nie pchać się w niepotrzebne koszta - wypucuj ją, sprawdź te momenty wg tego co podesłałem (z uszczelką jest tak, że jak przekrecisz, lub nie dokrecisz śrub - może ciec). Potem znow na kanał/podnosnik/najazd - jak będzie mokro, to zlać to z michy, zmienić uszcz, przy okazji nowego oleju zmien tez filtr i poskładać to wszystko. Tyle... :-)
Co jeszcze a propo oleju - Mobil ma właściwości czyszczące, Lotos - wręcz przeciwnie (oczywiście biorąc pod uwage te same klasy). Z Castrolem nie pomogę - bo go nie używam ;P
[D2 94 4.2PB/LPG ] Wymiana oleju w silniku
Posłuchaj zawsze przejście z oleju mineralnego nawet na półsyntetyk jeśli poprzedni właściciel jeździł na nim dłuższy czas wiąże się z ryzykiem wypłukania syfu i zapchania jakichś kanałów. No i rozszczelnienia silnika. Możesz to zrobić ale musisz ponieść to ryzyko.
Każdy olej półsyntetyczny będzie lepszy dla twojego silnika niż minerał. Z tym że musisz usunąć wyciek który cię i twój trapi.
A jeśli chodzi o kolegów każdy z nich dał ci jakieś tam sugestie. Wnioski z tych podpowiedzi musisz wyciągnąć sam. Nikt za ciebie tego nie zrobi. wystarczy włączyć myślenie, a wnioski z każdej wypowiedzi same się nasuną. Obrzucanie się błotem nie ma tu najmniejszego sensu. Na pewno nie wniesie do tematu nic pożytecznego a wprowadzą tylko zamęt. Decyzję czy wymienisz olej na półsyntetyk musisz podjąć sam. Jeśli chodzi o oleje w pełni syntetyczne takie jak 0W50, 5W40 i inne raczej na razie odradzam bo mogą zrobić więcej szkody niż pożytku.
Każdy olej półsyntetyczny będzie lepszy dla twojego silnika niż minerał. Z tym że musisz usunąć wyciek który cię i twój trapi.
A jeśli chodzi o kolegów każdy z nich dał ci jakieś tam sugestie. Wnioski z tych podpowiedzi musisz wyciągnąć sam. Nikt za ciebie tego nie zrobi. wystarczy włączyć myślenie, a wnioski z każdej wypowiedzi same się nasuną. Obrzucanie się błotem nie ma tu najmniejszego sensu. Na pewno nie wniesie do tematu nic pożytecznego a wprowadzą tylko zamęt. Decyzję czy wymienisz olej na półsyntetyk musisz podjąć sam. Jeśli chodzi o oleje w pełni syntetyczne takie jak 0W50, 5W40 i inne raczej na razie odradzam bo mogą zrobić więcej szkody niż pożytku.
Dążenie do doskonałości.
ja bym nic nie zmienial bo skoro zrobiles tyle km na tym oleju to zostaw jak jest. Uszczelnij miske a pierw ja odkrec,zlej ten olej,umyj ladnie i poskladaj do kupy zalewajac nowym GTXem i ja bym nie ryzykowal chyba ze jestes pewny ze auto nie przejechalo wiecej niz 20 tkm na mineralu ale to twoja decyzja. Castrol GTX 15w40 tez dobry olej mimo ze mineralny bynajmniej lepszy od lotosa. Glowa do gory i nie pekaj a8 to fajny woz a jak nie zapytasz to nie bedziesz wiedzial. Jak cos to phone
- dice111
- Moderator
- Posty: 6004
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
Wg mnie, marketingowy bełkot, tym bardziej, że pow 100 tyś, to i 105 tyś,a silnik silnikowi nie równy. 15 lać do naszych V8 ok, ale przy dużo większych przebiegach jeśli już jest taka konieczność.GTX High Mileage to rozwiązanie dla tych, którzy posiadają samochody z dużym przebiegiem (powyżej 100 000 km) i chcą przedłużyć trwałość ich silników. SPECYFIKACJE: API SL/CF, ACEA A3/B3, VW 505.00/502.00, MB 229.1 Cechy: ,li>Zaawansowany technologicznie olej mineralny dostosowany do silników z przebiegiem powyżej 100 000 km Zawiera dodatki zwiększające elastyczność uszczelnień silnika Zapewnia mniejsze zużycie oleju Mieszalny ze wszystkimi olejami spełniającymi specyfikację API SH, SJ, SL, SM Korzyści: Przedłuża trwałość silnika samochodu z dużym przebiegiem Opracowany by zapobiegać wyciekom oleju i dymieniu Zmiejsza zużycie oleju Przywraca elastyczność uszczelnieniom silnika Znakomicie zabezpiecza silnik przed zużyciem
Black Cars Matters