części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 94 4.2PB/LPG ] Wymiana oleju w silniku

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 21 kwie 2010, 20:49

Nie zmieniałbym oleju w Twojej sytuacji. Może się rozciec to fakt, a potem będzie Cie czekał remont i dodatkowe koszta (tym bardziej, że pewnie nie wiesz jak długo to auto na nim lata). Zrobiłbym z tą miską, ale co by ew nie pchać się w niepotrzebne koszta - wypucuj ją, sprawdź te momenty wg tego co podesłałem (z uszczelką jest tak, że jak przekrecisz, lub nie dokrecisz śrub - może ciec). Potem znow na kanał/podnosnik/najazd - jak będzie mokro, to zlać to z michy, zmienić uszcz, przy okazji nowego oleju zmien tez filtr i poskładać to wszystko. Tyle... :-)
Co jeszcze a propo oleju - Mobil ma właściwości czyszczące, Lotos - wręcz przeciwnie (oczywiście biorąc pod uwage te same klasy). Z Castrolem nie pomogę - bo go nie używam ;P
Black Cars Matters

tommi
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 85
Rejestracja: 30 paź 2009, 16:55
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: tommi » 21 kwie 2010, 20:56

i o to chodzilo panowie, krotko, zwiezle i na temat. Chyle czoło dice

Awatar użytkownika
daro72
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1240
Rejestracja: 16 maja 2009, 18:49
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: daro72 » 21 kwie 2010, 21:03

Posłuchaj zawsze przejście z oleju mineralnego nawet na półsyntetyk jeśli poprzedni właściciel jeździł na nim dłuższy czas wiąże się z ryzykiem wypłukania syfu i zapchania jakichś kanałów. No i rozszczelnienia silnika. Możesz to zrobić ale musisz ponieść to ryzyko.
Każdy olej półsyntetyczny będzie lepszy dla twojego silnika niż minerał. Z tym że musisz usunąć wyciek który cię i twój trapi.
A jeśli chodzi o kolegów każdy z nich dał ci jakieś tam sugestie. Wnioski z tych podpowiedzi musisz wyciągnąć sam. Nikt za ciebie tego nie zrobi. wystarczy włączyć myślenie, a wnioski z każdej wypowiedzi same się nasuną. Obrzucanie się błotem nie ma tu najmniejszego sensu. Na pewno nie wniesie do tematu nic pożytecznego a wprowadzą tylko zamęt. Decyzję czy wymienisz olej na półsyntetyk musisz podjąć sam. Jeśli chodzi o oleje w pełni syntetyczne takie jak 0W50, 5W40 i inne raczej na razie odradzam bo mogą zrobić więcej szkody niż pożytku.
Dążenie do doskonałości.

Awatar użytkownika
paulo79
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 632
Rejestracja: 16 maja 2009, 09:15
Lokalizacja: Lubin

Post autor: paulo79 » 21 kwie 2010, 21:13

ja bym nic nie zmienial bo skoro zrobiles tyle km na tym oleju to zostaw jak jest. Uszczelnij miske a pierw ja odkrec,zlej ten olej,umyj ladnie i poskladaj do kupy zalewajac nowym GTXem i ja bym nie ryzykowal chyba ze jestes pewny ze auto nie przejechalo wiecej niz 20 tkm na mineralu ale to twoja decyzja. Castrol GTX 15w40 tez dobry olej mimo ze mineralny bynajmniej lepszy od lotosa. Glowa do gory i nie pekaj a8 to fajny woz a jak nie zapytasz to nie bedziesz wiedzial. Jak cos to phone

tommi
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 85
Rejestracja: 30 paź 2009, 16:55
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: tommi » 21 kwie 2010, 21:14

oki podziekowal wszystko jasne

Awatar użytkownika
Danio
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 223
Rejestracja: 21 sty 2010, 22:40
Lokalizacja: Długołęka/Wrocław

Post autor: Danio » 21 kwie 2010, 21:31

Powiedzcie mi koledzy jakie właściwości ma ten castrol GTX, bo ja taki miałem jak auto kupiłem a przy wymianie zalałem castrola magnateca 5W-40 c3. Ubywa go ale ok 0,3-0,5 na 1000km. Dobrze zrobiłem z tą zamianą czy nie bardzo?
Automatycznie Uwikłany Dodatkowymi Inwestycjami

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 21 kwie 2010, 21:48

GTX High Mileage to rozwiązanie dla tych, którzy posiadają samochody z dużym przebiegiem (powyżej 100 000 km) i chcą przedłużyć trwałość ich silników. SPECYFIKACJE: API SL/CF, ACEA A3/B3, VW 505.00/502.00, MB 229.1 Cechy: ,li>Zaawansowany technologicznie olej mineralny dostosowany do silników z przebiegiem powyżej 100 000 km Zawiera dodatki zwiększające elastyczność uszczelnień silnika Zapewnia mniejsze zużycie oleju Mieszalny ze wszystkimi olejami spełniającymi specyfikację API SH, SJ, SL, SM Korzyści: Przedłuża trwałość silnika samochodu z dużym przebiegiem Opracowany by zapobiegać wyciekom oleju i dymieniu Zmiejsza zużycie oleju Przywraca elastyczność uszczelnieniom silnika Znakomicie zabezpiecza silnik przed zużyciem
Wg mnie, marketingowy bełkot, tym bardziej, że pow 100 tyś, to i 105 tyś,a silnik silnikowi nie równy. 15 lać do naszych V8 ok, ale przy dużo większych przebiegach jeśli już jest taka konieczność.
Black Cars Matters

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl