części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 94 4.2PB ] Wymiana rozrządu

Awatar użytkownika
daro72
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1240
Rejestracja: 16 maja 2009, 18:49
Lokalizacja: mazowieckie

[D2 94 4.2PB ] Wymiana rozrządu

Post autor: daro72 » 30 maja 2009, 23:27

Koledzy mam pytanko. Czy przy wymianie rozrządu w silniku 4.2 treba zwalać klime.
Pnieważ nadchodzą ciepłe dni i mam zamiar ją nabić. I niewiem czy zrobić to przed czy
po wymianie.
Ostatnio zmieniony 22 lut 2011, 10:36 przez daro72, łącznie zmieniany 2 razy.
Dążenie do doskonałości.

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 31 maja 2009, 00:02

Nie trzeba. Tylko płyn chłodniczy. Ponoć i da się to zrobić bez zrzucania przodu, ale to ..... ;) a nie robota wtedy.
Black Cars Matters

Awatar użytkownika
daro72
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1240
Rejestracja: 16 maja 2009, 18:49
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: daro72 » 31 maja 2009, 10:31

Dzięki za odpowiedź. Więc jadę najpierw nabić klimę a potem do mechaniora na rozrząd. Mam zaufanego mechanika, więc jak mu powiem to będzie uważał.
Serwisuje mi samochody od parunastu lat.
Dążenie do doskonałości.

Awatar użytkownika
tutenhamon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1674
Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: tutenhamon » 07 cze 2009, 16:48

Podczas wymiany rozrządu większość mechaników na wstępie mówi o zdejmowaniu przedniego pasa,a także o demontażu chłodnic. jednak z doświadczeń mechanicy wiedzą że odkręcenie wężów łączących chłodnice ze sprężarką w niektórych przypadkach graniczy z cudem i nieraz prowadzi do uszkodzeń gwintów.Wymiana bez zwalana przedniego pasa jest możliwa tylko z przedniego pasa demontuje się inne elementy.

Awatar użytkownika
slavi16
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 79
Rejestracja: 15 maja 2009, 21:03
Lokalizacja: Lublin

Post autor: slavi16 » 07 cze 2009, 16:58

Nie wiem, czy w przypadku A8 jest tak samo, ale w A6 spokojnie można odsunąć chłodnicę klimy bez odłączania przewodów ;-)

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2292
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 07 cze 2009, 17:42

można odsunąć chłodnice , już to robiłem kiedyś a we wtorek będę wymieniał rozrząd u siebie to zrobię kilka zdjęć może komuś się przydadzą :?:
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

Awatar użytkownika
slavi16
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 79
Rejestracja: 15 maja 2009, 21:03
Lokalizacja: Lublin

Post autor: slavi16 » 07 cze 2009, 19:02

pioter pisze:we wtorek będę wymieniał rozrząd u siebie to zrobię kilka zdjęć może komuś się przydadzą
Świetny pomysł ! Proponuję wrzucić to później do warsztatu ;-)

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 07 cze 2009, 23:56

Black Cars Matters

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 08 cze 2009, 23:05

:shock: :shock: :shock: a ja myślałem, że BFM jest skomplikowany.

Awatar użytkownika
SJake
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 264
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:22
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: SJake » 08 cze 2009, 23:41

A jakie tam komplikacje...

A8 D2 4,2 to bardzo mało skomplikowane (mechanicznie) wynalazki ;)
Do rozrządu wystarczy majster z wyobraźnią, intuicją i podstawami wiedzy - a nie taki co zeżarł wszystkie rozumy 8-)

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2292
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 12 cze 2009, 19:29

zdjęć już nie muszę wstawiać bo na tym linku który wstawił dice 111 jest wszystko bardzo ładnie widać , jedno co mogę dodać to że warto wymienić uszczelniacze na wałkach rozrządu i na dole- wał korbowy i za kołem napędzającym pompę oleju.
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

Awatar użytkownika
slavi16
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 79
Rejestracja: 15 maja 2009, 21:03
Lokalizacja: Lublin

Post autor: slavi16 » 12 cze 2009, 20:23

pioter pisze:zdjęć już nie muszę wstawiać bo na tym linku który wstawił dice 111 jest wszystko bardzo ładnie widać
Fotki dobre, to fakt, lecz myślę, że przydałby się polskojęzyczny opis do tego, aby inni mogli skorzystać. Na koniec wrzutka do Warsztatu ;-)

Awatar użytkownika
ts66
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 9
Rejestracja: 18 sie 2009, 23:04
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: ts66 » 06 wrz 2009, 14:07

pioter pisze:warto wymienić uszczelniacze na wałkach rozrządu i na dole- wał korbowy i za kołem napędzającym pompę oleju.
No widzisz co do tego jest różna szkoła. Przedemną własnie wymiana kompletna rozrządu i mechanik powiedział że jeżeli nic nie cieknie to nie ruszać. No chyba że są już delikatne ślady że ziemering przepuszcza. Też chciałem to wymieniać. Sam nie wiem co o tym sądzić. Dodam że to uznany mechanik w regionie i wątpię aby nie wiedział co mówi.

JIMM

Post autor: JIMM » 06 wrz 2009, 14:36

I dobrze mówi , co orginał to orginał i jak nie cieknie to nie ruszać..............a mój mechanik rozrząd zawsze robił mi w poprzedniczkach i obecnej bez zciągania pasa ,ale on ma ręce jak ginekolog ;-)

Awatar użytkownika
ts66
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 9
Rejestracja: 18 sie 2009, 23:04
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: ts66 » 06 wrz 2009, 14:43

zanjac pisze:I dobrze mówi , co orginał to orginał i jak nie cieknie to nie ruszać..............a mój mechanik rozrząd zawsze robił mi w poprzedniczkach i obecnej bez zciągania pasa ,ale on ma ręce jak ginekolog ;-)
Jasne, tylko wydaje mi się że to ściąganie pasa to żaden problem, wystarczy płyn spuścić a dostęp do wszystkiego całkiem inny, i dokładnie widać czy są jakieś nieszczelności w ziemeringach itp. Przy okazji spuszczenia płynu termostat do wymiany i pompa wody to podstawa.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl