części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 95 4.2PB ] Gaśnie podczas hamowania

Awatar użytkownika
grim
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 224
Rejestracja: 18 sty 2010, 22:29
Lokalizacja: Puritania

[D2 95 4.2PB ] Gaśnie podczas hamowania

Post autor: grim » 24 lut 2010, 09:52

Witam,

Audi A8 D2 1995r 4.2L Quattro 220KW

Od dłuższego czasu mam problem z którym nie potrafię sobie poradzić.

Problem wygląda następująco.

Dojeżdżam do świateł... Hamuję... Auto staje i w tym momencie obroty spadają prawie do zera i albo wrócą albo nie i po prostu zgaśnie... szczególnie potrafi zgasnąć przy ostrym hamowaniu.

Zauważyłem też że przy tej samej sytuacji ale przy zmianie biegu na N mogę stanąć dęba i nic się nie dzieje... wszystko jest ok...


Dodam tylko że przepustnice czyściłem, nasmarowałem...
Silniczek krokowy też wyczyściłem... a kiedy to nic nie dało postanowiłem wymienić silniczek krokowy co też niestety nic nie dało...

Dodam że pewien znajomy miał coś podobnego ale w jego mniemaniu podczas skręcania mu gasł... niby wymienił (z tego co zrozumiałem) czujnik obrotów wału korbowego zwanego też czujnikiem na kole zamachowym.
Ostatnio zmieniony 26 gru 2011, 00:19 przez grim, łącznie zmieniany 1 raz.
"Musisz zaakceptować ewentualność, że Bóg nie lubi Cię, nigdy Cię nie chciał, i prawdopodobnie Cię nienawidzi."

Awatar użytkownika
paulo79
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 632
Rejestracja: 16 maja 2009, 09:15
Lokalizacja: Lubin

Post autor: paulo79 » 24 lut 2010, 17:01

a masz problemy z odpaleniem na zimno badz cieplo? Jesli tak to czujnik to wymiany bo to jeden z objawow jego zlego dzialania. Mozna tez zmierzyc opornosc czujnika i bedzie wiadomo czy to jego wina po to zeby nie wymieniac bezsensownie. Sprawdz tez vagiem czy komputer cos zapisal

Awatar użytkownika
grim
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 224
Rejestracja: 18 sty 2010, 22:29
Lokalizacja: Puritania

Post autor: grim » 24 lut 2010, 17:13

paulo79 pisze:a masz problemy z odpaleniem na zimno badz cieplo? Jesli tak to czujnik to wymiany bo to jeden z objawow jego zlego dzialania. Mozna tez zmierzyc opornosc czujnika i bedzie wiadomo czy to jego wina po to zeby nie wymieniac bezsensownie. Sprawdz tez vagiem czy komputer cos zapisal
VAG'iem sprawdzałem TPS na przepustnicy i chyba samego Krokowca... i wszystko było OK... to znaczy... katalogowo... ? :P hehe

Co do czujnika ? Jak mówisz o czujniku wału korbowego itd to jedynie można go sprawdzić za pomocą oscyloskopu ? Tyle doszedłem w tym temacie... i tyle że podobną są dwa...

Co do odpalania... to raz czy dwa... pokręcił dłużej...
"Musisz zaakceptować ewentualność, że Bóg nie lubi Cię, nigdy Cię nie chciał, i prawdopodobnie Cię nienawidzi."

Awatar użytkownika
paulo79
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 632
Rejestracja: 16 maja 2009, 09:15
Lokalizacja: Lubin

Post autor: paulo79 » 24 lut 2010, 17:41

czujnik jest jeden miedzy skrzynia a motorem i sprawdzic go mozna zwyklym miernikiem jaka ma opornosc. Te czujniki maja w sobie opornosc wiec trzena wypiac kostke i sprawdzic opornosc poprostu, prosciej tego zrobic nie mozna. Gazu nie masz oczywiscie?
Typowy objaw padnietego czujnika to trudne odpalanie (dlugo kreci) na zimnym badz cieplym zalezy od auta i czasem auto potrafi zgaznac gdzy zgubi sygnal, vag nie zawsze pokaze ten blad dlatego najprosciej sprawdzic go jak pisalem wyzej i wcale nie potrzeba oscyloskopu.

Awatar użytkownika
grim
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 224
Rejestracja: 18 sty 2010, 22:29
Lokalizacja: Puritania

Post autor: grim » 24 lut 2010, 18:32

paulo79 pisze:czujnik jest jeden miedzy skrzynia a motorem i sprawdzic go mozna zwyklym miernikiem jaka ma opornosc. Te czujniki maja w sobie opornosc wiec trzena wypiac kostke i sprawdzic opornosc poprostu, prosciej tego zrobic nie mozna. Gazu nie masz oczywiscie?
Typowy objaw padnietego czujnika to trudne odpalanie (dlugo kreci) na zimnym badz cieplym zalezy od auta i czasem auto potrafi zgaznac gdzy zgubi sygnal, vag nie zawsze pokaze ten blad dlatego najprosciej sprawdzic go jak pisalem wyzej i wcale nie potrzeba oscyloskopu.
GAZU brak :) Ale miernikiem to kumam... ale jaka ma być wartość itd ? Nie znam się tym za bardzo... a nie chce myśleć i kombinować jak będę na kanale w warsztacie (gdzie nie mam pewności że mi pozwolą się pobawić) czy też na stacji diagnostycznej gdzie ktoś będzie się na mnie wkur***** z każdą minutą....
"Musisz zaakceptować ewentualność, że Bóg nie lubi Cię, nigdy Cię nie chciał, i prawdopodobnie Cię nienawidzi."

Awatar użytkownika
paulo79
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 632
Rejestracja: 16 maja 2009, 09:15
Lokalizacja: Lubin

Post autor: paulo79 » 24 lut 2010, 18:50

kolego z tego co pamietam to rezystancja powinna wynosic okolo 800 ohm-ów. Sprawdz ten czujnik bo to on odpowiada za wiele rzeczy w silniku i mozna to sprawdzic domowym sposobem, gdyby okazalo sie ze to nie to, to bedziemy myslec dalej. Pamietaj ze wyczyszczenie krokowca o niczym nie swiadczy, on tez odpowiada za wolne obroty i moze byc padniety.

Awatar użytkownika
grim
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 224
Rejestracja: 18 sty 2010, 22:29
Lokalizacja: Puritania

Post autor: grim » 24 lut 2010, 21:24

paulo79 pisze:kolego z tego co pamietam to rezystancja powinna wynosic okolo 800 ohm-ów. Sprawdz ten czujnik bo to on odpowiada za wiele rzeczy w silniku i mozna to sprawdzic domowym sposobem, gdyby okazalo sie ze to nie to, to bedziemy myslec dalej. Pamietaj ze wyczyszczenie krokowca o niczym nie swiadczy, on tez odpowiada za wolne obroty i moze byc padniety.
OK... Dzięki... na dniach to sprawdzę...
"Musisz zaakceptować ewentualność, że Bóg nie lubi Cię, nigdy Cię nie chciał, i prawdopodobnie Cię nienawidzi."

Awatar użytkownika
jacekjaceklw
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 6
Rejestracja: 16 sty 2010, 23:32
Lokalizacja: lwówek śląski

Post autor: jacekjaceklw » 25 lut 2010, 21:09

witam miałem ten sam problem na vag-u tez pokazywało błąd czujnika
wymieniłem tylko świece na nowe i wszystko wróciło do norma a czujnika nie ruszałem i po skasowaniu błędu i wymianie swiec już nic nie wyskoczyło
jacekjaceklw

Awatar użytkownika
grim
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 224
Rejestracja: 18 sty 2010, 22:29
Lokalizacja: Puritania

Post autor: grim » 04 mar 2010, 14:42

Dziś się okazało że wszystko jest OK... Po prostu przepustnica niby ma luzy... i TPS błędnie odczytuje dane o jej otwarciu... daje ją do regeneracji w następnym tygniu i dam znać czy coś to dało...
"Musisz zaakceptować ewentualność, że Bóg nie lubi Cię, nigdy Cię nie chciał, i prawdopodobnie Cię nienawidzi."

SERGIO
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 511
Rejestracja: 24 paź 2009, 01:47
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: SERGIO » 13 lip 2010, 09:09

Witam

U mnie sytuacja wygląda następująco:
Silnik normalnie odpala na zimno i ciepło, pracuje równo i niby wszystko jest ok jednak od czasu do czasu pracując dłużej na biegu jałowym auto zgaśnie - wygląda to w taki sposób jakbym go normalnie wyłączył kluczykiem, ostatnio nawet zdarzyło się iż zgasł w trakcie jazdy (oczywiście wyglądało to tak, że w trakcie jazdy szarpnął i mrugnęła kontrolka KAT i auto odpaliło siłą rozpędu na pych)

Wczoraj zauważyłem też, że auto jak było ciepłe chciałem odpalić, silnik odpalił jednak zdławił się, ponownie uruchomiłem go i normalnie wszedł na obroty.
Robi tak również czasami.

Pytanie brzmi czy to przepustnica powietrza może jest brudna? czy może coś innego?

Awatar użytkownika
daro72
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1240
Rejestracja: 16 maja 2009, 18:49
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: daro72 » 13 lip 2010, 10:35

Może to być przepływka albo padająca pompa paliwa. Również zdaje mi się że może z tym mieć związek czujnik obrotów wału.
Dążenie do doskonałości.

SERGIO
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 511
Rejestracja: 24 paź 2009, 01:47
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: SERGIO » 13 lip 2010, 10:41

Nie wiem czy to pompa paliwa, bo w większości jeżdżę na lpg

Na vagu czysto żadnych błędów, a jak to sprawdzić, gdzie wejść czy to przepływka lub coś innego w jakie wartości wejść i ile mają wynosić?

W poniedziałek jadę na południe polski i ni chciałbym stanąć po drodze i wracać na lawecie na północ

[ Dodano: 2010-07-13, 10:42 ]
a ten czujnik obrotów wału gdzie się znajduje i jak go sprawdzić czy jest ok?

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2295
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 13 lip 2010, 11:31

Wloty powietrza które idą do filtra pow. masz oryginalne i całe ?
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

klon_84

Post autor: klon_84 » 13 lip 2010, 12:14

moze gdzies masz pekiniety przwod/rurke doprowadzania powetrza i auto lapie powetrze ;-)

SERGIO
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 511
Rejestracja: 24 paź 2009, 01:47
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: SERGIO » 13 lip 2010, 12:19

wszystko mam ori z wyjątkiem filtra powietrza, od kilku miesięcy mam wkład K&N

Oczywiście pod wieczór sprawdzę cały dolot, oraz przeczyszczę przepustnicę powietrza bo słyszałem że lubią się przycinać jak są zabrudzone i to może być przyczyna. No ale znawcą nie jestem dlatego proszę o radę

czy jest możliwym że taka sytuacja może mieć miejsce z powodu wadliwych/uszkodzonych wtrysków gazu, poza tymi sporadycznymi gaśnięciami auto chodzi normalnie, pali jeździ.
Ostatnio zrobiłem trasę ponad 1000 km wszystko ok było poza jednym przypadkiem kiedy zgasł na wolnych obrotach.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl