części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 95 4.2PB/LPG ] Nierówna praca na zimnym silniku

Ukaniu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 570
Rejestracja: 08 kwie 2016, 00:28
Lokalizacja: Grodzisk/Żyrardów

Post autor: Ukaniu » 19 sty 2021, 10:00

Jak wszystko OK to pozostaje jeszcze powietrze i zawór.
Wyjąć i zobaczyć jak ustawia się szczelina podczas kręcenia i zaraz po. Może przy wyjętym regulatorze lepiej zapali? No ale trzeba uważać na to, że się rozbiega w kosmos i trzeba zatkać palcem. Nie robiłem takich eksperymentów akurat w ABZ ale jak bym miał taki problem to bym zrobił.
Kot też jest Quattro

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 19 sty 2021, 10:25

U mnie problemy z odpalaniem i dławienie na zimnym po dodaniu gazu były winą pompy paliwa, mimo że manometr zawsze pokazywał 3.5-4b na listwie. Tylko u mnie wszystko się poprawiało, jak było ponad 3/4 baku.
Four rings to rule them all

machul333
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 265
Rejestracja: 07 sie 2017, 15:29
Lokalizacja: Samborowo

Post autor: machul333 » 19 sty 2021, 12:39

Przy odłączonym regulatorze nie da rady odpalić , jak w trakcie pracy chwile po odpaleniu odłącze to pracuje równiej jak się trzyma odpowiednie obroty ale jechać i tak się nie da bo nadal się dławi i ledwo ma siłe ruszyć.
Pompa paliwa jest już 2 , z zewnętrzną było też to samo, więc ją też wykluczam , nawet testowałem ciśnienie 7 bar na listwie przy zatkanym regulatorze i nadal pracowała tak samo.
Poziom paliwa czy max czy rezerwa też bez różnicy.

Teraz mu wrzuciłem na szybkozłączkach między ecu a czujnik temperatury rezystor który zbija temperature o 10c , łączony na termostacie przykręconym do bloku silnika który przy 40C się rozłącza i odpala i jeździ normalnie od razu . Ale to takie rozwiązanie na szybko tylko , ewentualnie skończy się tak że zrobię swój czujnik temperatury w ori obudowie i tyle , akurat charakterystyka tych czujników jest taka że można dobrać go bez problemu żeby w niskich temperaturach dawał niższą temp na ecu a przy gorącym silniku pokazują to samo co ori.

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 19 sty 2021, 13:24

A wydatek pompy mierzyłeś? U mnie wychodziło ok 60% tego, co było na wykresie w Elsie dla danego napięcia.

Dziwne to, że seryjny silnik, seryjny sterownik i trzeba mu paliwa dolewać.
Four rings to rule them all

machul333
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 265
Rejestracja: 07 sie 2017, 15:29
Lokalizacja: Samborowo

Post autor: machul333 » 19 sty 2021, 14:02

Akurat u mnie siedzi całkiem inny układ pompy . Przerobiłem już dawno na pompę od d3 i wcześniej nie miałem tego problemu z działaniem na zimnym . Przy -20 paliła od strzała i można było jechać od razu.

[ Dodano: 2021-01-19, 14:02 ]
No chyba że ecu zależnie od temperatury jeszcze coś innego przestawia , z tego co zaobserwowałem bawiąc się potencjometrem zamiast czujnika to zapłon trochę przestawia ale to są wartości koło 1-2c wiec nawet nie wiem czy to nie reakcja po prostu na szybką zmianę temperatury.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 19 sty 2021, 14:25

gaz to nie tylko mapa paliwa rozwalona zcasem gdzie lewizna np
Co do pompy jak on zmiejsza temperature dla kompa i jest ok to raczej nie pompa bo by bło gorzej a nie lepiej czyli tak jakby wtryski za mało paliwa podawały .
A katy to to ma

machul333
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 265
Rejestracja: 07 sie 2017, 15:29
Lokalizacja: Samborowo

Post autor: machul333 » 19 sty 2021, 14:32

Lewe powietrze ostatnio wyeliminowałem . Wpadły nowe uszczelki przepustnicy , nowy zawór evap bo puszczał nie raz delikatnie. Wszystkie wkrętki też sprawdzałem na szczelność i nigdzie powietrza nie ciągnie . Wtryski też szczelne od LPG. Zresztą testowałem też z zaślepionym i wszystkimi podciśnienia i też było to samo

Katow brak , jak kupiłem to już nie miała.

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 19 sty 2021, 14:50

machul333 pisze: [ Dodano: 2021-01-19, 14:02 ]
No chyba że ecu zależnie od temperatury jeszcze coś innego przestawia , z tego co zaobserwowałem bawiąc się potencjometrem zamiast czujnika to zapłon trochę przestawia ale to są wartości koło 1-2c wiec nawet nie wiem czy to nie reakcja po prostu na szybką zmianę temperatury.
Te sterowniki mają całą masę map, mapek, współczynników korekcyjnych (374 dla sterownika od S8 manual). Mapa bazowa paliwa w relacji wychylenia przepustnicy na wypadek awarii przepływki, mapa optymalnych wartości zapłonu, po 8 map korekcyjnych paliwa i zapłonu zależnych od kodowania ECU i fazy pracy silnika, oddzielne mapki korekcyjne dla wolnych obrotów, hamowania silnikiem, korekty dla WOT w zależności od obrotów, mapy korekt w zależności od temperatury silnika i dolotu, w zależności od tego czy działa EVAP, czy wykryje spalanie stukowe.

I tak, wraz z temperaturą zmienia się dawka paliwa i kąt zapłonu.
Ostatnio zmieniony 19 sty 2021, 15:00 przez gtfan, łącznie zmieniany 1 raz.
Four rings to rule them all

machul333
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 265
Rejestracja: 07 sie 2017, 15:29
Lokalizacja: Samborowo

Post autor: machul333 » 19 sty 2021, 14:52

A jeszcze jedna rzecz przychodzi mi na myśl , teoretycznie reszta silnika i osprzętu trzyma parametry a co by było w przypadku gdyby wtryskiwacze benzynowe były zasilane innym napięciem niż ecu myśli ? Musiałbym zmierzyć może jakiś spadek tam jest i nie otwierają się jak powinny.
A druga sprawa z tego co kojarzę przy ostatniej regulacji lpg zauważyłem że ecu PB czas wtrysku na wolnych jest 2.5ms a ecu lpg pokazuje na wejściu czas 3.20ms-3.50ms .

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 19 sty 2021, 14:53

wtryskiwacze paliwa leją ??może

machul333
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 265
Rejestracja: 07 sie 2017, 15:29
Lokalizacja: Samborowo

Post autor: machul333 » 19 sty 2021, 14:53

Właśnie z chęcią bym znalazł dobry opis jak Działa ten motronic ale do tej wersji brak jest jakikolwiek danych.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 19 sty 2021, 14:54

opisał ci jak działa <papa>

machul333
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 265
Rejestracja: 07 sie 2017, 15:29
Lokalizacja: Samborowo

Post autor: machul333 » 19 sty 2021, 14:54

Wtryski to stare lały 6 na 8 było już do wywalenia i wpadły 8 sztuk z całą listwa sprawnych gdzie rozpylanie jest idealne i wydatek tak samo wszystkie trzymają taki jak elsa podaje.

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 19 sty 2021, 15:14

machul333 pisze:Właśnie z chęcią bym znalazł dobry opis jak Działa ten motronic ale do tej wersji brak jest jakikolwiek danych.
Tu masz schematy blokowe pokazujące co się składa na finalną wartość czasu wtrysku i kąta zapłonu.
Paliwo
Zapłon

Tu ogólny opis motronica
https://www.mediafire.com/file/5dsknyja ... 03362.pdf/

Tu masz jeszcze jakiś pobieżny opis systemu z A8 na rynek amerykański (różnice takie, że w Europie nie było było monitorowania działania EVAP i sond za katami)
https://www.mediafire.com/file/7g8t3a7w ... t.pdf/file

Do sterowników z A8 (Motronic M5.4 i M5.41) nie ma żadnych dokładnych opisów, ale to sprzęty pokrewne do M3.8.3 i M5.9.2 z 1.8T i wiele rzeczy działa na tej samej zasadzie.
Ostatnio zmieniony 19 sty 2021, 16:19 przez gtfan, łącznie zmieniany 1 raz.
Four rings to rule them all

machul333
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 265
Rejestracja: 07 sie 2017, 15:29
Lokalizacja: Samborowo

Post autor: machul333 » 19 sty 2021, 15:46

A widzisz , dzięki , widziałem to ale uznałem że to nie to samo może być jednak .

[ Dodano: 2021-01-19, 15:46 ]
Według tego uruchomienie zimnego silnika ecu bierze głównie pod uwagę temperaturę silnika do doboru mieszanki i zapłonu .
Niby ecu dolot i płyn pokazuje to samo z rana ale np według temperatury na dworze nie raz się to różni w granicach 3-5c od tego co inne termometry wskazują .
Będę musiał chyba jednak jeszcze raz przejrzeć całą wiązkę silnika ale teraz bardzo dokładnie i lecieć według elsy całą procedurę sprawdzania napięcia i przejścia na wszystkich liniach sygnałowych osprzętu do ecu. Może gdzieś jednak coś nie do końca styka .

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl